67 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op treeske
Wat is pre-eclampsie?
Pre-eclampsie is een aandoening die in de volksmond bekend staat onder de naam 'zwangerschapsvergiftiging'. Het is ziekte die ontstaat tijdens de zwangerschap en bestaat uit een combinatie van een te hoge bloeddruk en eiwitverlies via de urine.
5 jaar geleden
Veel sterkte! Ik heb dit in mijn eerste zwangerschap gehad.... met 27 weken opgenomen, met 32 weken bevallen. 2x magnesium infuus. Je voelt je zo eenzaam en je kan niks... ik heb in die periode een kleedje gebreid omdat ik de prikkels van tv en telefoon amper kon verwerken. Hou je goed! Je bent niet alleen! Ik ben nu ook 27 weken, mijn 2e zwangerschap en zit alweer weer volgepropt met medicatie voor de bloeddruk maar vooralsnog geen eiwitten. Je bent veilig daar!! Je kunt het allerbeste daar zijn want het is een beeld wat heel grillig kan verlopen. Ik denk aan je! ❤️
5 jaar geleden
Sterkte! Ik ben nog niet opgenomen maar sta wel streng onder controle. Gisteren van soort medicijnen gewisseld omdat ik van de vorige leverafwijkingen kreeg. Voel me nu wel weer flink beroerd. Hopelijk lukt het iedereen in hetzelfde schuitje de kleintjes zo lang mogelijk te kunnen dragen zonder teveel schade voor jezelf.
5 jaar geleden
Veel sterkte! Ik heb dit in mijn eerste zwangerschap gehad.... met 27 weken ...
Vraag alsjeblieft naar info over de bevalling, ze kunnen je amper info geven maar vraag naar de mogelijkheden etc. Ik ben natuurlijk bevallen omdat ik dat zo graag wilde maar dat was achteraf helemaal niet zo handig. Anyway... laat je ook rondleiden op de couv afdeling. Troost je, ik zit vooralsnog thuis met bedrust, met elke paar dagen controle in zh maar ik kan ook elk moment in t zh belanden. Nogmaals, ik denk aan je. Dit is echt een kut tijd en ik heb me onwijs eenzaam gevoeld. ❤️
5 jaar geleden
Ik heb het mijn eerste zwangerschap gehad. Heel klote allemaal als je 't hebt en weken in het zh moet liggen. Maar in het zh weten ze wat ze doen en krijg je de beste zorg. De andere 2 zwangerschappen niet gehad en ook tot nu toe is mijn bloeddruk goed "28 weken van een tweeling"
Heel veel sterkte en hou je goed
5 jaar geleden
Hier het zelfde verhaal, opgenomen met 24 weken en inmiddels al 3,5 week in het ziekenhuis. Elke dag is spannend, mijn bloeddruk schiet de hele dag door van te hoog naar te laag en alles er tussen in en de klachten komen en gaan.
Enige tip die ik je kan geven is om goed aan te geven waar je last van hebt, ook al lijkt het niet belangrijk. Als zij alle informatie van jou hebben over hoe je je voelt en waar je last van hebt, dan kunnen ze het beste inspelen op de situatie om te zorgen dat jij en de baby zo stabiel mogelijk blijven en het hopelijk nog een tijdje uithouden! Veel sterkte!
5 jaar geleden
Wat vervelend om te horen! hopelijk gaat het allemaal goed komen. Ik heb laatst bij Eva Jinek een interessant onderzoek gezien. Misschien kan jij hier ook wat mee.. het is gerelateerd aan jou situatie en het kan jou in je verdere leven helpen. Dit geld voor alle vrouwen die zwangerschapsvergiftiging krijgen.
https://www.evajinek.nl/onderwerpen/artikel/5192808/zwangerschapsvergiftiging-placenta-onderzoek-chahinda-ghossein-doha
5 jaar geleden
Reactie op joyceg123
Wat vervelend om te horen! hopelijk gaat het allemaal goed komen. Ik heb la ...
Heel goed! Klopt! Ik loop ook bij de FUPEC bij dr Duvenkot (Erasmus MC) voor nazorg na pre-eclampsie/hellp. Ik wil je voor een 2e zwangerschap adviseren naar de mamapoli te gaan, dr Spaanderman in Maastricht UMC. Het is allemaal niet dichtbij maar 100% waard.
5 jaar geleden
Reactie op Erica24
Hier het zelfde verhaal, opgenomen met 24 weken en inmiddels al 3,5 week in ...
Veel sterkte ❤️
5 jaar geleden
Oh nee, wat heftig!! Een vriendin van mij had het bij haar eerste zwangerschap, ook vanaf ongeveer week 27/28. Uiteindelijk met 34 weken met spoedkeizersnede een gezond meisje gekregen. Maar man, die vriendin was echt de weg kwijt de laatste 2 weken. En toen ook echt helemaal opgeblazen!! Hopelijk blijft jou dat bespaard... beterschap, sterkte, en probeer wel ook te genieten van dat wondertje in je buik he!!
5 jaar geleden
Hey! Hier afgelopen woensdag opgenomen wegens slechte flow/doorbloeding (navelstreng).
Zelf geen klachten, geen tekenen van pe maar wel zo’n beetje elke risicofactor die er maar bestaat.
Echo’s zijn wel beter sinds maandag maar nog te wisselend.
Gelukkig is de baby nog super bewegelijk en is er geen enkel teken dat hij zich niet goed voelt. Pas 28 weken dus ik hoop dat hij nog een tijdje blijft zitten.
5 jaar geleden
Nou bij dezen, ik lig nu ook in t zh... :) verdenking PE. Moet ter observatie blijven.
5 jaar geleden
Sterkte allemaal! Ik heb vorige Zwangerschap vanwege ander soort complicatie 9 (!) weken in het ziekenhuis gelegen, ver van mijn man en kindje. Wat mij hielp was om te leren haken (babydekentje), een beetje dag routine vast te houden (niet de hele dag in pyjama!) en je verder over te geven aan het ziekenhuisleven. Veel sterkte voor iedereen! Hoop dat de kleintjes nog in elk geval tot 30 weken kunnen blijven zitten!