127 Reacties

5 jaar geleden

Ik zou even afwachten tot alle nieuwe premievoorwaarden bekend zijn (zo rond november)

5 jaar geleden

Ik zit bij Zilveren Kruis, heb een budgetpolis met 2 sterren aanvullend en een tandartspakket van 500. Ik betaal geloof ik iets van 158 per maand. De eigen bijdrage voor bevallen in een geboortehotel of ziekenhuis wordt volledig vergoed (op eigen verzoek) en ook de eigen bijdrage van de kraamzorg. Ik had sowieso al 2 sterren aanvullend vanwege de fysiobehandelingen. Dus de vergoedingen zijn mooi meegenomen. Wel moet je erop letten dat je met een budgetpolis alleen terecht kan op plekken waar een contract mee is.

5 jaar geleden

Reactie op Anonv

Ik zit bij Zilveren Kruis, heb een budgetpolis met 2 sterren aanvullend en ...
Ik heb het zelfde als jou en tevreden met zilveren kruis.

5 jaar geleden

Ik wacht even af tot de nieuwe voorwaarden van 2021 bekend zijn. Er kan nog van alles veranderen. En je zit natuurlijk het hele jaar aan het pakket vast dus ik zou ook uitrekenen of de extra premie wel opweegt tegen de extra vergoedingen.

5 jaar geleden

Ik wacht even af tot de nieuwe voorwaarden van 2021 bekend zijn. Er kan nog ...
Ik heb dit inderdaad tegenover mekaar afgewogen en bij mij zou het niet voordeliger zijn een duurder pakket te pakken.

5 jaar geleden

Ikzelf ben niet veel voordeliger uit met een wijziging van zorgverzekering, wil ook in zkh bevallen. Mijn zwangere vriendin is naar cz gegaan en heeft een gezinspakket genomen waar van alles vergoed wordt. Wel een duur maand bedrag, goed kijken of het voordeliger is.

5 jaar geleden

Goed dat je al weet waar je behoefte ligt qua zorgverzekering. Daar begint het mee. Om voor komend jaar goed te kunnen vergelijken is het verstandig te wachten tot alle verzekeraars hun premies en nieuwe voorwaarden voor 2021 hebben gepubliceerd. Dit moeten ze uiterlijk 12 november doen. Je zou dan gebruik kunnen maken vergelijkingswebsites zoals independer en zorgkiezer, of zelf rondkijken. Wat eerder ook al gezegd werd, bedenk van tevoren goed wat voor verzekering je zoekt. Een budgetpolis is weliswaar goedkoper, maar zal niet met alle zorgverleners een contract hebben (waardoor je alsnog zaken zelf moet betalen). Een restitutiepolis is duurder, maar dan heb je wel de zekerheid dat je overal terecht kan. Ik werk zelf bij een verzekeraar en ben daar ook verzekerd voor zorg (De Amersfoortse) met een naturapolis en een uitgebreide aanvullende verzekering. Daar zitten dan zaken in als lactatiekundige, vergoeding eigen bijdrage kraamzorg en poliklinische bevalling, kraampakket, zwangerschapscursussen etc.

5 jaar geleden

Ook even goed alle kosten op een rij zetten. Soms zijn de aanvullende verzekering pakketen zo duur dat wanneer je het verschil bekijkt op jaar basis je beter een goedkoper pakket kan kiezen en zelf wat losse dingen betaald.

5 jaar geleden

Hier heb ik laatst een hele middag aan gespendeerd, maar een beslissing maak ik pas als ik de premies en dekkingen voor aankomend jaar weet (12-11 worden die bekend gemaakt) ik zit nu bij zilveren kruis ziezo en kan nergens goedkoper terecht, ma asr die vergoeden helemaal niks m.b.t. zwangerschap en bevallen! Independer is leuk, maar ik kon niet al mijn wensen mee nemen in de vergelijkingen. Uiteindelijk ben ik van CZ, VGZ, en Zilveren kruis gaan kijken naar de kosten vs. dekkingen en ik blijf bij Zilveren Kruis maar dan 3 sterren aanvullend. Ja, fors hoger maandbedrag maar uiteindelijk goedkoopste uit omdat mijn zorgwensen daaronder vallen. Voor mij zijn dat: volledige vergoeding eigen bijdrage kraamzorg, (gedeeltelijke) vergoeding zwangerschapscursus, gratis lactatiekundig advies voor en na bevalling, kraampakket, baby EHBO, en korting op de kolf die ik al wilde aanschaffen via medipoint.

5 jaar geleden

Reactie op Tally512

Goed dat je al weet waar je behoefte ligt qua zorgverzekering. Daar begint ...
Altijd de moeite waard om te checken of de ziekenhuizen in jou omgeving een contract hebben met de zorgverzekeraar van jou keus. Zo kun je tóch die budgetpolis nemen, en scheelt het je rustig een 10tje per maand

5 jaar geleden

Oh, en check ook altijd even of je geen collectiviteitskorting kunt krijgen via bijv. Je werkgever!

5 jaar geleden

Ik zit bij zilveren kruis, weet zo niet welk pakket maar er is veel vergoed bij de eerste. Ziekenhuis bevalling ook niet medisch, puf cursus en de helft van de borst kolf. Alle kraamhulp. Dit vond ik zelf dus een prima verzekering

5 jaar geleden

Ik zou idd ook even wachten tot de nieuwe premies bekend zijn, je kunt bij de meeste verzekeraars toch pas per 1 januari wijzigen. Verder is het belangrijk om een vergelijking te maken tussen welke dingen vergoed worden en wat deze dingen zouden kosten als je ze niet zou verzekeren. Soms betaal je meer premie voor een aanvullende verzekering dan hij (voor jou) uitkeert. Daar houdt bijv Independer geen rekening mee, die geven alleen aan of iets wel of niet vergoed wordt. En natuurlijk even checken of jouw zorgverleners, ziekenhuis etc een contract hebben met die verzekering. Als jouw zorgverleners en de ziekenhuizen in de buurt een contract hebben zou ik niet perse voor een restitutiepolis gaan, die zijn namelijk meestal fors duurder.

5 jaar geleden

Thanks voor alle reacties! Idd de voorwaarden even afwachten, maar fijn om al een aantal suggesties te horen. Misschien ben ik net even te vroeg met dit topic 🤪

5 jaar geleden

Goed om mee te nemen is ook dat je kind dezelfde verzekering krijgt al 1 van de ouders, dat kan invloed hebben op bijv alternatieve geneeswijzen (osteopaat bijv)

5 jaar geleden

Reactie op Epsilon

Ook even goed alle kosten op een rij zetten. Soms zijn de aanvullende verze ...
Ook dit ja. Soms wordt ook niet 100% vergoed bijv. Extra verzekeren is niet altijd voordeliger. Maar hangt er natuurlijk net vanaf wat je nodig hebt of wenst.

5 jaar geleden

Bij ons gaat het vgz of zilveren kruis(collectief via werk) worden en dan uitgebreidste pakket 😊

5 jaar geleden

Reactie op Anemarieke

Altijd de moeite waard om te checken of de ziekenhuizen in jou omgeving een ...
Zeker de moeite waard! Kan je zomaar geld schelen. Niet vergeten ook je verloskundigenpraktijk en kraamzorg bureau bijvoorbeeld mee te nemen daarin. Ziekenhuizen hebben vaak wel een contract, maar andere praktijken en zorgverleners niet perse. In een aanvullende verzekering zit ook vaak wat fysio. Ook handig voor de maanden na de bevalling als je lichaam herstelt van die opdonder 😅. En inderdaad kindje krijgt dan ook hetzelfde pakket wat weer fijn is als je bijv. Alternatieve geneeswijzen wilt inzetten.

5 jaar geleden

ik heb bij mijn eerste heel veel lactatiekundig hulp gehad via het consultatiebureau en er geen cent voor betaald. misschien eerst even informeren bij het cb hierover?

5 jaar geleden

Ik wacht tot 12 november dan zijn meestal alle nieuwe premies bekend.