8 Reacties

4 jaar geleden

Hier ongeveer hetzelfde al hebben wij een andere keuze gemaakt.. Ook 2 keer geen uitslag van de NIPT en wij kregen inderdaad dezelfde 3 keuzes. Omdat onze 13 weken echo volledig in orde was en wij heej afwijkingen in de beide families hebben, hebben wij de keuze gemaakt om geen vruchtwater punctie te laten doen maar de 20 weken echo af te wachten. En die was ook helemaal in orde!!! Dankjewel voor je verhaal! Het heeft mij ook zoveel extra stress gekost omdat je overal leest dat er maar 2 mogelijkheden zijn van de NIPT: goed of slecht. Geen uitslag is bijna nergens terug te vinden. Gefeliciteerd met je zwangerschap, genieten nu hoor! 😊

4 jaar geleden

Bij ons ook ongeveer hetzelfde verhaal, 3 keer mislukt zelfs. Ook wij hebben ervoor gekozen om het erbij te laten. 13 en 20 weken echo zagen er goed uit! Maar zo in spanning gezeten, stress, de 'wat als'. Ik ga nu maar gewoon van het positieve uit

4 jaar geleden

Ja, ik begrijp zeker jullie keuzes.. Wij zaten ook in dubio. Maar gezien aan 1 kant van de familie er iemand is met een beperking en ik niet met de onzekerheid overweg zou kunnen, denk ik, toch er voor gegaan. Achteraf heel blij. Maar snap nogmaals ook jullie keuze ❤️

4 jaar geleden

Bij mij was de nipt test goed en de 13 weken echo zag er ook goed uit. Mijn zusje bleek een gebalanceerde chromosoom afwijking te hebben en daarom kreeg ze miskramen, de baby's in haar buik hadden dus de ongebalanceerde chromosoom afwijking dus haar lichaam breekt dan de zwangerschap af(dat betekend lichamelijke en geestelijke afwijking bij de baby). En omdat ik zwanger ben van de 2e wilde ze mij gaan testen op de afwijking want kon mogelijk erfelijk zijn. Bleek dat ik dus ook de chromosoom afwijking had en dat er een kans bestond dat de baby in mijn buik een ernstige beperking had.(soms breek t lichaam de zwangerschap niet af) Met 18 weken heb ik vruchtwater punctie gedaan, de kans dat er wat mis zou zijn was klein, had al een gezonde dochter en de 13 wkn en nipt waren goed. 20 weken echo zag er ook goed uit, alles erop en eraan en 2 dagen later kregen we de uitslag van de punctie. Die was gelukkig goed! Baby is net als ik drager van het gen maar das alleen belangrijk als ze zelf kinderen wilt. Dat waren heel wat spannende weken. Inmiddels ben ik 24 weken zwanger van onze 2e gezonde dochter💗

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne-87

Bij mij was de nipt test goed en de 13 weken echo zag er ook goed uit. Mijn ...
Jeetje wat heftig! Een spannende tijd dus, maar wat fijn dat alles goed is!

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne-87

Bij mij was de nipt test goed en de 13 weken echo zag er ook goed uit. Mijn ...
Soo dat is ook even stressen inderdaad. Wel fijn dat je dochter straks weet dat ze het heeft en hopelijk over 25 jaar ofzo, als ze zelf zwanger wilt worden, dat ze het meteen kunnen controleren. Geniet verder van je zwangerschap ❤️ Wij krijgen ook een meisje 💞😍

4 jaar geleden

Reactie op Kimschen

Soo dat is ook even stressen inderdaad. Wel fijn dat je dochter straks weet ...
Ja dat hoop ik ook dat het dan gewoon met een simpele bloed test kan ofzo. Oh leuk ook een meisje😍 thanks komt goed en jullie ook lekker genieten ❤

4 jaar geleden

Reactie op MadelonW

Jeetje wat heftig! Een spannende tijd dus, maar wat fijn dat alles goed is! ...
Ja echt!