22 Reacties

4 jaar geleden

Ze is hier 10 weken en volgens consultatiebureau de vorige keer sterke nek, maar ze kan het echt niet minutenlang, hoog uit 10 seconden achter elkaar

4 jaar geleden

Ik heb nog nooit een volwassen persoon gezien die zijn hoofd niet omhoog kan houden. Dus komt vanzelf wel. Niet oefenen als ze het niet leuk vinden. Dit werkt alleen maar averechts.

4 jaar geleden

Mij is verteld tummy time als de kleine wakker en vrolijk is en al duurt het maar 5sec als ze beginnen te huilen stoppen ermee, wel proberen het een paar keer per dag te doen. Wij zijn zelf begonnen met haar op het voedingskussen met de buik te leggen zodat ze niet meteen helemaal plat ligt. Daarna kun je dit wel plat in de box bijv of op een kleed of op de bank proberen.

4 jaar geleden

Reactie op LindavGelder

Ik heb nog nooit een volwassen persoon gezien die zijn hoofd niet omhoog ka ...
Hahaha dankjewel!! Deze vergelijking hou ik er in 🙏🏻 😌

4 jaar geleden

Reactie op Essss87

Ze is hier 10 weken en volgens consultatiebureau de vorige keer sterke nek, ...
Nou lea kijkt me aan, legt haar hoofd neer en gooit dr armpjes terug langs haar lichaam 😅 alsof ze in t vliegtuig zit

4 jaar geleden

Reactie op Pinkielady

Nou lea kijkt me aan, legt haar hoofd neer en gooit dr armpjes terug langs ...
Oh ik leg haar handjes altijd anders. Naar voren toe, misschien doe ik dat wel helemaal fout 😂

4 jaar geleden

Reactie op Amanda3330

Mij is verteld tummy time als de kleine wakker en vrolijk is en al duurt he ...
Hey, dat ken ik niet! Ga ik eens naar kijken. Wij zijn nu wel begonnen met een doek op te rollen zodat ze daarover kan liggen

4 jaar geleden

Reactie op Essss87

Oh ik leg haar handjes altijd anders. Naar voren toe, misschien doe ik dat ...
Hahahhaha ik denk dat wij verkeerd gaan hoor. Maar als ik dr handjes vast houdt wil ze nog wel eens een beetje ‘duwen’.. 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Wij zetten haar armpjes eronder, zeg maar alsof je gaat planken op je onderarmen...

4 jaar geleden

Mijn zoon vind het ook niks om Dat verplicht te moeten doen ben daar dan ook mee gestopt als het ruzie word, nu leg ik hem, vaak als we op de bank liggen of op bed, op mijn buik/borst en dan tilt hij zijn hoofd automatisch ook vaak wel op.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is tien weken en als ze op haar buik ligt vertikt ze het om haar hoofd op te tillen.. ik kan gek doen met speeltjes, plaatjes of stemmetjes.. het zelf voordoen, mijn dreumes ernaast leggen die het voordoet, een kussentje onder haar borst leggen, maar niets helpt. Ze wordt niet eens boos, ze doet gewoon helemaal niets, behalve tevreden op haar buik liggen 😅 Op het consultatiebureau vonden ze haar de vorige keer al niet zo sterk, dus dat zullen ze nu nog steeds wel niet vinden. Maar ik denk ergens ook: het komt vanzelf wel. Ze lacht, brabbelt er vrolijk op los, houdt alles om haar heen nauwlettend in de gaten, dus dan zal dit ook wel loslopen.

4 jaar geleden

Hier 10 weken en 2sec, ik laat hem niet huilen en vergeet altijd te oefenen. M’n oudste dochter kan d’r hoofd ook prima recht houden en ook nooit gedaan (want heel onrustige baby die veel spuugde). Kamp Tanzania 😉

4 jaar geleden

Onze Lea vertikt het ook nog. Negen weken is ze. Wel een buiktrainer aangeschaft, maar die gebruikt ze vooralsnog als kussen. ;)

4 jaar geleden

Mijn zoon houdt vanaf 3 weken al minuten lang zijn hoofd overeind. Ieder kind is anders en ontwikkelt in een eigen tempo. Bij hem is doorslapen nog lastig.

4 jaar geleden

Reactie op Mmvd

Wij zetten haar armpjes eronder, zeg maar alsof je gaat planken op je onder ...
Slim!

4 jaar geleden

Onze Lea vertikt het ook nog. Negen weken is ze. Wel een buiktrainer aanges ...
Zal het in de naam zitten? 😉

4 jaar geleden

Reactie op SoofMaart

Hier 10 weken en 2sec, ik laat hem niet huilen en vergeet altijd te oefenen ...
Hahhaha toch wel hè! Blij met medestanders 😌

4 jaar geleden

Onze dochter is 9 weken en niets leek te werken. Bij alles wat we probeerden begon ze te krijsen. Van de vk de volgende tip gehad en nu na enkele dagen tilt ze al ruim een minuut haar hoofd omhoog: Elke x bij verschonen buiktijd op het verschoon kussen en dan zelf hurkend ervoor zodat ze je gezicht blijft volgen. Ik doe dan wel gekke bekken en lachen zodat ik haar aandacht kan houden maar het werkt wel 😅 oja en wel haar armpjes onder haar borst zodat ze zelf goed kan balanceren. Als ze huilt stop ik overigens gelijk zodat het leuk blijft

4 jaar geleden

Hoeveel minuten kunnen jullie kindjes het hoofd omhoog houden? Mn zoontje van 10 weken nu 3-4 minuten. Dit vinden wij weinig. Mn eerste zoon deed dit al na al een week. Die was motorisch bizar snel, rolde met 10 weken, zat met 4 maanden (uit zichzelf), kroop met 5,5 maand en liep met 10 maanden. Mn tweede zoon is veel trager voor ons gevoel. Als we hem tillen houdt hij zn hoofd nog niet recht en tummy time max 3-4 min. Hij heeft een lage spierspanning. Moeten veel oefenen.en eerlijk met wen peuter van net twee en er volledig alleen voor staan (onze ouders wonen ver weg) en fulltime kolven schiet oefenen er gewoon echt bij in

4 jaar geleden

Oooh wat ben ik blij met deze vraag. Mijn zoontje vind het niets en gaat huilen, of gaat lekker liggen chillen. En hoewel ik denk, ja cb je kan me wat, is er ook een stemmetje die mij toe fluistert dat ik vaker moet oefenen en dat ie het moet kunnen. Vind de vergelijking van, als ie 18 is kan ie het vast wel heel fijn. Ik ga voor team Tanzania;-)