40 Reacties
3 jaar geleden
Ik fiets regelmatig met de kleine meid. Vind ze prachtig, ze kan goed zelfstandig zitten en haar hoofd is al een paar maanden geen probleem meer. Ze weegt iets boven de 7 kg en ik weet niet hoe lang ze is, morgen naar het cb dan weet ik dat wel. Je kan het proberen een kort stukje bijvoorbeeld kijken wat ze doet ☺️
3 jaar geleden
Blijkbaar vind je het zelf ook spannend.
Ik vind nu al gaan fietsen echt wel spannend met zo'n kleine.
Persoonlijk zou ik een goede fietskar op mp scoren en tzt weer verkopen
3 jaar geleden
Toevallig ben ik deze week een fietsenwinkel binnen gestapt om een Fietsstoeltje uit te zoeken. Nu lekker vakantie, dus had er lekker de tijd voor. Daar zeggen ze echt vanaf 8-9 maanden als het kind goed zelfstandig kan zitten. Persoonlijk ga ik dus nog wel even wachten (zoontje nu 6,5 maand en zit stevig met hulp, nekje is ook goed stevig), maar kan ik alvast wennen aan je zitje voorop. En ze krijgen toch ook wel wat schokken op de fiets. Zelf zou ik er nog niet aan beginnen, maar ik ben ook niet afhankelijk van mijn fiets voor vervoer.
3 jaar geleden
Ik vind dat echt onverantwoord.
Een paar minuutjes zitten oké, maar dan op een fiets met dat gehobbel… kan toch niet goed zijn
3 jaar geleden
Ik vind dat echt onverantwoord.
Een paar minuutjes zitten oké, maar dan op ...
Als m’n kleine nog niet kon zitten dan zeker onverantwoord. Maar ze zit zelfstandig. Noem mij dan maar een loeder moeder 😗
3 jaar geleden
Reactie op DemiDonnaDide
Als m’n kleine nog niet kon zitten dan zeker onverantwoord. Maar ze zit zel ...
Ik zal in dit topic ook nog ff op je reageren….
Er staat, ik vind…. Onderaan de streep moet iedereen zelf weten wat hij/zij met zijn kindje doet… als jij dat wel doet, dik prima toch.
3 jaar geleden
Ik heb helaas al weleens een patientje gehad met hersenschade door te vroeg op de fiets. Het ‘schudden’ op de fiets terwijl de spieren nog niet sterk genoeg zijn is hetzelfde effect als bij het shaken baby syndrome. Dat kindje was 6,5 maand.
Ze moeten écht stevig kunnen zitten. Anders is het onverantwoord en gevaarlijk.
3 jaar geleden
Ik fiets met mijn dochter in de draagzak ivm de kans op hersenschade door te veel/hard schudden. Je kunt ook het advies van de Nederlandse fietsersbond even opzoeken. Daar adviseren ze ook de eerste maanden liever geen maxi cosi oid.
Maar het belangrijkste is jouw eigen inschatting. Jij kent je kindje dus weet zelf het beste of het verantwoord is
3 jaar geleden
Reactie op Bollie3003
Ik fiets met mijn dochter in de draagzak ivm de kans op hersenschade door t ...
Geloof dat Veilig Verkeer Nederland ook niet bepaald fietsen met een draagzak adviseert 🙃
3 jaar geleden
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/accessoires/kinderzitjes/hersenschudding-door-kinderzitjes/
Dat zeg ik ook niet per se :) doe met name wat goed voelt voor jezelf!
3 jaar geleden
Geloof dat Veilig Verkeer Nederland ook niet bepaald fietsen met een draagz ...
😂
3 jaar geleden
Ik snap niet dat het CB dit kan adviseren. Het algemeen bekende advies is 8-9 maanden op z’n vroegst. Het is niet alleen zelfstandig stevig kunnen zitten voor langere tijd, maar ook in staat zijn de klappen op te vangen. Die spieren zijn daar nu nog niet toe in staat. Ik zou een speciale fietsdrager of een fietskar kopen. Die zijn er voor gemaakt, en zelfs dan zou ik echt maar korte stukjes doen. Ook in een fietskar in de maxicosi worden ze nog redelijk heen en weer geschud.