42 Reacties

2 jaar geleden

Ik zit zelf bij CZ en ga nu voor het aanvullende 'Plus' pakket, je kan altijd eens kijken of dat misschien ook iets voor jou is 😊 ben zelf gewoon heel tevreden over CZ en wil dus niet helemaal qua verzekering overstappen

2 jaar geleden

Ik zit bij dsw zit ik nu sinds 2 jaar en voel me daar fijn bij alles ook fijn geregelt dus ga ook niet overstappen 🙈

2 jaar geleden

Reactie op MyrrieXx

Ik zit zelf bij CZ en ga nu voor het aanvullende 'Plus' pakket, je kan alti ...
Ik zit ook al bijna mijn hele leven al bij CZ. Erg tevreden over ook dus dat aanvullend pakket is zeker een optie. 😀

2 jaar geleden

Volgens mij kan je nog niet alle verzekeringen zien. Voor nu ben ik tevreden over Unive, maar ik ga als alles bekend is toch even alles checken waar ik het goedkoopste mee uit kom.

2 jaar geleden

Ik zit al een paar jaar bij zilveren kruis met collectiviteitskorting. Omdat ik al wist dat ik zwanger wilde worden dit jaar, heb ik vorig jaar al een aanvullend pakket, 1 of 2 sterren, ik weet even niet meer welke precies. Ik verwacht het volgend jaar gewoon hetzelfde te houden en misschien dat ik het jaar erna weer een minder aanvullend pakket te doen.

2 jaar geleden

Ik zat altijd bij cz, dit jaar overgestapt naar ditzo omdat deze goedkoper was en een zwangerschapspakket had. Maar blijkbaar heb ik mij zwaar vergist (of zijn er toch dingen anders nu het asr geworden is?) en is er met m'n extra pakket nog steeds bijna niets vergoed. Cursussen niet, kraampakket niet. Dus ik ga zeker wel weer kijken naar een andere verzekeraar. 🙈 Welke het wordt weet ik nog niet, dus ik volg hier ook graag mee voor tips 😊

2 jaar geleden

Vanaf 13 november kun je pas alles goed vergelijken voor volgend jaar

2 jaar geleden

Reactie op Adnarim

Ik zat altijd bij cz, dit jaar overgestapt naar ditzo omdat deze goedkoper ...
Ja hier hetzelfde, ik had aanvullend via ditzo en dacht dat ik daarom mijn kraampakket vergoed zou krijgen. Zij zijn ook overgegaan op asr. Vind het gek dat je dan zoveel extra betaald en vrijwel niks extra’s krijgt…

2 jaar geleden

Reactie op Beertjee

Ja hier hetzelfde, ik had aanvullend via ditzo en dacht dat ik daarom mijn ...
Ja hebben wij ook. Ik ga wel overstappen. Heb ook na 2 nog steeds geen huisarts waarvan hun hadden beloofd het te gaan regelen

2 jaar geleden

Ik heb al sinds me 18de dsw en sinds 3 jaar av top verzekerd bij dsw wel ietjes duurder maar maak niet uit, dus bij mij wordt alles vergoedt van ziekenhuis bevalling en de kraamzorg tenzij je in betaald parkeren wijk woont dan heb je alleen die kosten gelukkig zit ik in een vrije parkeer zone 😊

2 jaar geleden

Ik zit via united consumers bij VGZ. Wel aanvullend verzekerd, maar krijg het kraampakket en de bevalling in het ziekenhuis vergoed volgens mij.

2 jaar geleden

Ik ga ook overstappen idd, geen idee welke nog, maar ik zou even de vergelijker invullen en alle opties die je (deels) vergoed wilt krijgen. Dan rolt de beste optie voor jou daar vast ook uit… ik ga over 2 weken overstappen

2 jaar geleden

Reactie op Adnarim

Ik zat altijd bij cz, dit jaar overgestapt naar ditzo omdat deze goedkoper ...
Precies hetzelfde gedaan maar ik denk dat ik weer terug ga naar Cz sowieso weg bij dat ASR

2 jaar geleden

Ik stap over van menzis jongeren verzorgd naar menzis pakket 2. Bij het pakket 2 kan ik deels een kolf en zwangerschaps cursus declareren.

2 jaar geleden

Ik zit nu ook bij asr (voorheen Ditzo). Bij vorige zwangerschap was ik overgestapt naar vgz (met aanvulling) zodat ik alles vergoed kreeg rondom bevalling/Kraamzorg/kraampakket.. achteraf werd het een medische bevalling en was dat sowieso vergoed zonder aanvullende verzekering, maar dat weet je nooit van te voren. Ik weet nog niet wat ik nu ga doen omdat nog niet alles bekend is, maar ga het gewoon weer goed uitzoeken! Vond het wel echt pleuris duur om aanvullend te doen toen, maar mijn man heeft een deel meebetaald omdat hij dat ook zou doen als we de cursus etc zelf hadden moeten betalen.. 😬 Ik vind vooral fysio belangrijk omdat ik een wat krakkemikkig lichaam heb, die zeker na een bevalling weer wat hulp kan gebruiken haha

2 jaar geleden

Op independer.nl kan je zorgverzekeringen vergelijken met de vergoedingen voor zwangerschapsspecifieke dingen en andere behandelingen (fysio, alternatieve geneeswijzen etc.). Zou het pas doen vanaf eind deze maand ivm de nieuwe prijzen die online gaan komen deze weken.

2 jaar geleden

Reactie op slotjee

Op independer.nl kan je zorgverzekeringen vergelijken met de vergoedingen v ...
Vanaf 13 november als het goed is kan het al, want kon me ervoor aanmelden.

2 jaar geleden

Het is altijd slim om je er eens in te verdiepen. Wat mij opvalt is dat heel veel ‘baby en zwanger’-zorg vanuit de basisverzekering wordt gedekt. Aanvullende pakketten zijn duur en daardoor ben je netto vaak goedkoper uit met een basisverzekering. Ik schroef straks alleen m’n eigen risico naar het minimum. Ik moet dan meer zelf betalen, maar ben goedkoper uit dan met een aanvullend pakket. 🤗

2 jaar geleden

Ik heb al sinds me 18de dsw en sinds 3 jaar av top verzekerd bij dsw wel ie ...
Hier ook al mijn hele leven DSW! Inderdaad €195,- straks maar ik krijg alles vergoed 😊

2 jaar geleden

Ik kijk straks naar het aantal fysio momenten qua aanvullend. 9 is me te weinig 😅 Heb er dit jaar 27, en die komen bijna op. Als de extra bijdrage per maand niks scheelt qua eigen kosten vd fysio betalen dan maar geen aanvullend.