27 Reacties
vorig jaar
Ik ben vandaag 28 weken en wij moeten ook nog veel.
We hebben we de autostoel, cosleeper en de kinderwagen komt morgen.
Qua kleding hebben we veel gekregen van mijn schoonzus en dit is ruim voldoende voor de begin periode.
We moeten de hele kinderkamer nog aangezien we eerst beneden zijn begonnen met verbouwen.
vorig jaar
Hier 29 weken. Ben in de kerstvakantie twee weken vrij en wij gaan dan aan de slag. Heb nog veel van ons eerste dochter maar we krijgen nu wel een jongen dus wel even uitzoeken wat nog te gebruiken is en wat we nog nodig zouden hebben qua spullen. Bij onze dochter ook veel spullen niet gebruikt dus ga zeker niet opnieuw alles aanschaffen.
vorig jaar
Reactie op Barbaraxx
Hier 26 weken zwanger en heb op de kinderwagen na nog niets. Weet niet waar ...
Hier ook bijna 26 weken maar wel alles al in huis op wat kleine dingen na! Geloof me je hebt best veel nodig je hebt een lijstje van ouders van nu waar op staat wat je echt moet hebben in drie categorieën echt nodig, veel ouders gekocht, en optioneel.
Wij zijn bijvoorbeeld met de grote dingen begonnen, babykamer, kinderwagen etcetera. Daarna de kleding verzorgingsspullen. Als je alles in een keer moet doen is het ook veel.
vorig jaar
Reactie op Barbaraxx
Oh heerlijk dat je al bijna alles hebt! Kan ik je niet inhuren haha?
Beda ...
😛 hahaha
Hier kan je hem vinden scheelt weer zoeken🥴
https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/tests/themapaginas/baby-kind/de-ultieme-baby-uitzetlijst.pdf
vorig jaar
Ik voel me tijdens deze zwangerschap van ons 2e kindje ook zo onvoorbereid ten opzichte van de zwangerschap van ons 1e kindje 🙈
Grote dingen als cosleeper, maxi cosi/autostoel, ledikant, commode en kinderwagen hebben we dus al. Wat we hebben gekocht zijn adapters voor de kinderwagen zodat we er een duo wagen van kunnen maken. Zit nog te denken aan een meerijdplankje.
We hebben een dochter en krijgen nu een zoon, dus heb wat andere kleertjes gekocht (aantal neutrale kleren kunnen we van m'n dochter gebruiken) en hetzelfde geldt voor hydrofiele doeken, verschoonkussenhoezsn en beddengoed.
Paar pakken luiers en 1 pak melk in huis. Wat we echt nog moeten kopen zijn flesjes.
Vergeet ik iets? 😅
vorig jaar
Hier 29 weken en toevallig deze week een meerijdplankje voor de kinderwagen besteld. Verder nog niks 😅.
Maar, volgens mij heb ik voor een tweede ook echt bijna niks meer nodig toch?
Een pak luiers, nieuwe flesjes en een pak poedermelk staat nog op het lijstje, evenals een nieuwe tripp Trapp omdat de eerste nog gebruikt wordt door onze dochter. Verder hebben we denk ik gewoon alles in huis? 🤷🏻♀️
vorig jaar
Ik heb nog zo goed als alles van mijn zoon. Hebben nu wel een duowagen op de kop getikt. Verder was meisjeskleertjes. Ze hebben echt niet veel nodig in het begin dus niet stressen.
Een cosleeper, maxi cosi, voldoende kleertjes, enkele flesjes en speentjes als je kv wil geven, wat warme dekentjes en een kinderwagen vind ik essentieel.
Handig is een wieg of box zodat je ze in de living even kan wegleggen. Al de rest is zo bijgekocht.
vorig jaar
Wij hebben voor de tweede eigenlijk ook nog niks gekocht los van wat kleertjes en tweedehands cosleeper.
Tja wat heb je nou echt nodig? Je moet ze veilig kunnen vervoeren (maxi-cosi, kinderwagen), ze moeten veilig slapen (co-sleeper/wiegje), ze moeten warm zijn (kleertjes, dekentje), ze moeten schoon blijven (luiers, hydrofiele doeken) en ze moeten eten (borsten 😉, of pak kv en flesje).
Hier is het lijstje wat wij nog echt moeten kopen, misschien geeft het houvast:
- glazen flesjes / kolf flesjes
- newborn luiers
- baby thermometer + tummy tub
- kleine commode voor op onze slaapkamer
- wollen dekentje
vorig jaar
Ik ben vrijdag 28 weken, en hebben alles zo goed als klaar. T zijn nog een paar kleine dingetjes die nodig zijn.
Wij zijn erg optijd begonnen ivm tweeling die op komst is en ik zelf ook wat wou doen en niet wist hoe ik lichamelijk zou zijn. Maar goed ook want alles is heel zwaar aan t worden
vorig jaar
Wij hebben voor de 2e ook vrijwel nog niks gekocht omdat alles nog in huis is van de 1e. We hebben een 2e tripptrapp gekocht omdat onze zoon nog op de andere zit. Verder alleen wat meisjes kleertjes. Op het lijstje staat nu eigenlijk meer voor de 1e 😅(nieuwe kleding kast, boekenkast, accessoires etc omdat hij naar een grotere kamer gaat). Dan kunnen we zijn commode en kledingkast weer gaan gebruiken voor de baby straks. Het enige wat ik echt nog wil aanschaffen zijn nieuwe flessen, een nieuwe rectale thermometer en de standaard “verzorgingsproducten”.
vorig jaar
Reactie op Melizzz
Wat voor matrasje heb jij in de cosleper? T lijkt zn dun matrasje.
Wij hebben een snuzpod 4 gevonden en gewoon het standaard matrasje er bij, dit is echt dik genoeg
vorig jaar
Hier ook 27 weken, maar ben zo goed als klaar. Ik moet nog alleen mijn eigen dingen kopen en voorbereiden. Zo dankbaar dat het af is, ik denk vooral ivm bekken instabiliteit