24 Reacties
5 maanden geleden
Joehoe!
Hier een mama van 42 met een dochter van 21 mnd en nu weer zwanger. Door veel miskramen met nasleep en fysieke en mentale klachten in de zwangerschap, is zwanger zijn niet echt mijn favoriete bezigheid...
Ik weet waar ik het voor doe en ik ben dankbaar dat ik weer zwanger ben, maar vooral dat eerste trimester vind ik écht een hel.
5 maanden geleden
Hier net 40 mama to be en 3de zwangerschap, waarvan de eerste 2 helaas miskramen zijn
5 maanden geleden
Ik word volgende maand 40 en ben nu bijna 7 weken zwanger van mijn 3e kindje. Ik heb al een zoon van bijna 8 jaar en een dochter van bijna 5 jaar, maar dit wordt het eerste kindje van mijn partner. In maart hebben we een miskraam gehad (mijn 2e miskraam), dus deze zwangerschap blijft wel spannend... Voor het eerst vind ik ook de NIPT spannend, want er zijn natuurlijk meer risico's als je wat ouder bent...
5 maanden geleden
Ik zie ook als een berg op tegen de NIPT. Ik was in december zwanger van een kindje met syndroom van down. Na de NIPTuitslag naar het ziekenhuis voor prenatale screening (om het zeker te weten) maar toen was met ruim 12 weken het hartje net gestopt.
We hebben echt heel erg getwijfeld of we nog een poging voor een tweede kindje aan konden. Toch besloten om er nog 1 x voor te gaan en direct zwanger in de eerste ronde dat het weer kon (er zat eerst nog een placenta-rest). Totaal overvallen dat het zo snel ging en was er nog lang niet klaar voor, maar ook fijn om niet weer maand op maand af ermee bezig te zijn.
Ik tel nu de weken af tot september... zorgeloos,vrolijk en blij zwanger zijn is iets wat ik me niet kan voorstellen...
5 maanden geleden
Hoi hoi,
Hier een moeder van twee pubers van 16, 13 en een bonusdochter van 10. Afgelopen weekend kwamen er achter zwanger te zijn, totaal onverwacht en ik zou aankomende woensdag een nieuw spiraal krijgen. Ik ben dus zwanger geraakt voordat de oude eruit gehaald is.
Mijn vriend is heel blij met deze zwangerschap, ik moet zelf echt heel erg schakelen en zit in een mix van gevoelens.
Ik ben me er ook zeer bewust van dat dit zo'n wonder is. Mijn vriend heeft nl traag zaad en ik ben niet meer de jongste en ben me bewust van de risico's en kans op miskraam...
Wordt vervolgt,
Ook fijn om met jullie mee te lezen..
5 maanden geleden
Hier een mama van bijna 40 (volgende maand) 6 weken in verwachting van mijn tweede wonder. Ik heb al een zoon van 16 jaar.
5 maanden geleden
Reactie op Mik2020
Joehoe!
Hier een mama van 42 met een dochter van 21 mnd en nu weer zwanger ...
Heftig, maar hopelijk gaat het nu goed met de zwangerschap? Hier een soortgelijke situatie. 16 jaar geleden zonder moeite (niet gepland, wel welkom) zwanger geworden en uit mogen dragen. Nu 6 miskramen verder. Maar hopelijk mag ik deze, dat onze laatste poging is, nu uitdragen
5 maanden geleden
Reactie op MaLu85
Hier ook een zwangere mama van net 40 jaar. De eerste zwangerschap en vind ...
Ja de nipt is idd het spannenste. Daar ging het toen ook mis bij mij, bij de vorige.
Gelukkig gaan we nu iets eerder de nipt doen dan de vorige keer.
Alles word beter in de gaten gehouden.
5 maanden geleden
Reactie op Mik2020
Ik zie ook als een berg op tegen de NIPT. Ik was in december zwanger van e ...
Ik was ook bij de vorige zwanger van syndroom van down en toen we de echo deden, was hij al overleden.
We hebben gevraagd naar wat het geslacht was, vandaar dat ze nog hebben getest en vlokkentest gedaan
5 maanden geleden
Heftig, maar hopelijk gaat het nu goed met de zwangerschap? Hier een soortg ...
Ja wat een spanning en angst geeft dat he? Dit is ook mijn 7e zwangerschap.
Ik heb nu nog geen idee hoe het gaat. Los van flink veel klachten, wat helemaal niks zegt. Morgen eerste echt echo.
Hebben jullie bewust besloten dat dit de laatste is? Of zitten jullie in een medisch traject als ik vragen mag.
Tijdens de zwangerachap van mn dochter dacht ik, hierna noooooit meer zzwanger. Maar nu de e zwangerschap na haar. Ik wil niet meer, maar wil nog wel een kindje. Lastige dilemma's..
5 maanden geleden
Reactie op Mik2020
Ja wat een spanning en angst geeft dat he? Dit is ook mijn 7e zwangerschap. ...
Oh hoe is je echo gegaan? Spannend!! Die spanning en angst beginnen bij mij steeds meer te overheersen, het vertrouwen in mijn lichaam raak ik na iedere zwangerschap steeds een beetje meer kwijt. Dat is ook de reden dat we beiden na de zwangerschapstest hebben gezegd, als deze niet goed afloopt, dan stoppen we. Ik wordt in augustus 40 jaar, dan is het genoeg geweest.
Hoe verloopt jouw zwangerschap tot nu?
5 maanden geleden
De echo was goed. Kloppend hartje en formaat was passend bij de zwangerschapsduur.
Fijn natuurlijk, maar hoe verder ik kom, hoe meer er te verliezen valt. Ik merk dat ik soort van zit te wachten tot het mis gaat. Weinig hoop. En vind dat wel even prima. Klinkt misschien negatief, maar mijn ervaringen geven me tot week 13 niet veel anders.
Tot dit tijd probeer ik het uit te zingen.
Fysiek ga ik ook niet lekker dus dat helpt ook niet mee..
5 maanden geleden
Nou ik ben ook 40+ namelijk 46. Dacht dat cyclus onregelmatig aan het worden was door perimenopauze. Blijk ik toch zwanger te zijn. Zo bizar. Na 7 mislukte rondes ivf (en een geslaagde we hebben al een 6 jarige) hadden we de hoop ooit een 2e krijgen opgegeven. Dit is echt een bizarre verrassing. Wel nog maar zien of alles goed gaat. Toch wel grote kans dat dat niet zo is natuurlijk. Gelukkig volgende week (dan 6.2 denk ik ) een echo vlak voor we op vakantie gaan
5 maanden geleden
Hier aanstaande BAM mama van 41. 5 weken zwanger, heel spannend, toen ik nog getrouwd was miskraam gehad bij 6 weken….maar probeer het een beetje los te laten en niet te piekeren over wat er allemaal mis kan gaan en positief te blijven 😙
5 maanden geleden
Ik word in september 40 dus ik sluit ook alvast aan😊
Ik ben nu 6.3 geloof ik. Afgelopen week al een echo gehad, daar was wel een vruchtzak te zien en een piepklein stipje wat een embryo moest voorstellen. As donderdag weer een echo om te zien of het gegroeid is en die week erna weer een echo om te kijken of er een hartslag is (ze doen hier alleeen uitwendige echo's). Maar ergens hoop ik dat er donderdag al een hartslag te horen is. Ik vind het ook zo spannend allemaal! Ik heb wel al een zoontje van okt 23, dat was een perfecte zwangerschap en gezond kindje dus dat stelt wel iets gerust. Maar goed nu ben ik 'nòg' ouder.