47 Reacties

5 jaar geleden

Hier hetzelfde bij dochter van 14w. Elk dutje, rekening houdend met wakkertijd, proberen we haar in haar bedje te leggen (met ritueel). Dit is elke keer een drama 🙄 S avonds lukt het dan ook goed. Dan is het ook vast ritueel maar incl een voeding en daar wordt ze precies rustig van maar dan zit je niet meer in slapen - voeden - spelen - slapen alsk voor de dutjes ook een voeding zou doen. Van zodra we op de donkere kamer komt begint ze te huilen, ga je terug naar het licht dan stopt ze 😳 Geen tips dus, ik hoop dat het snel beter wordt 🍀

5 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Hier hetzelfde bij dochter van 14w. Elk dutje, rekening houdend met wakker ...
Hier precies hetzelfde, mijn dochter is ook 14 weken! Ook geen tips hier dus, maar ik lees mee :)

5 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Hier hetzelfde bij dochter van 14w. Elk dutje, rekening houdend met wakker ...
Wij hadden ook het probleem met de donkere kamer. Wat hier geholpen heeft is bij binnenkomst een nachtlampje aandoen en dan samen de gordijnen dicht doen. Dan nog even wandelen met het nachtlampje aan en dan hem wegleggen in zn bedje. Het lampje uit doen en nog even over zn hoofdje aaien en dan weglopen (uiteraard alleen als die rustig is). Wie weet heb je er iets aan! 🤗

5 jaar geleden

Had dit probleem ook! Maar heb zoooo chille oplossing. Ik zet haar precies zo als ik dr vasthoud in mijn zwangerschaps kussen. Tegenwoordig valt ze dus ook daarin in slaap

5 jaar geleden

Hier hetzelfde... had me erbij neergelegd (letterlijk, elk dutje van haar, op bed neerliggend aan de borst) en figuurlijk: vertrouwend dat het ooit wel zou komen. En gisteren nog eens proberen wegleggen overdag in wieg en 2 maal overdag 45 min gedut in de wieg! :)

5 jaar geleden

Reactie op Mommsy

Wij hadden ook het probleem met de donkere kamer. Wat hier geholpen heeft i ...
Dat is een goed idee inderdaad. Bij mijn zoontje is het al zodra hij het matrasje raakt mis. Slapen in de wagen of in de auto doet hij ook niet. Enorme huidhonger lijkt het. Ook mijn vriend krijgt hem moeilijk stil. Hij is het liefst bij mij. Hij slaapt dan ook zo 2 uren. Ik zit dus enorm veel op de bank met een slapende baby op me. Er komt me niet veel uit handen.

5 jaar geleden

Ik lees ook mee! Huilend, druk naar buik willen rollen, boos zijn en ook moe. Zodra je hem oppakt valt hij in slaap, leg ik hem rustig in bed, minuut of 20/30 slapen en dan ogen open en meteen beginnen met huilen, dan oppakken en rondlopen en hij is stil.

5 jaar geleden

Reactie op Miply

Hier hetzelfde... had me erbij neergelegd (letterlijk, elk dutje van haar, ...
Dat is fijn! Hoe oud is jouw zoontje/dochtertje? Ik hoop ook zo dat het vanzelf beter wordt.

5 jaar geleden

Misschien helpt het om de kleine op zijn buik te leggen wij hadden hier ook heel erg last van de eerste paar weken maar toen wij er achter kwamen dat het een buikslaper is was het meteen over. Je moet hem natuurlijk wel goed in de gaten houden. En snachts op zijn rug leggen dan zou ik hem niet op zijn buik doen

5 jaar geleden

Heel herkenbaar ons zoontje van bijna 15 weken deed dit tot anderhalve week terug ook, ik bleef volhouden elke dag weer zelfde ritme ook smiddags en nu slaapt hij ineens smiddags ongeveer 3 uurtjes, soms tussendoor wel 1 keer wakker speen erin en slaapt weer. Ik weet niet of het structuur blijven volhouden de reden van slagen was of gewoon geluk. Heb wel altijd een nachtlampje aan met sterrenhemel. Hier zie ik hem soms ook een tijdje rustig naar staren

5 jaar geleden

Reactie op Rlove

Had dit probleem ook! Maar heb zoooo chille oplossing. Ik zet haar precies ...
Heerlijk, wel uitkijken dat ze er niet tussen valt, kraamhulp waarschuwde ons hier wel voor ( deden wij in begin ook)

5 jaar geleden

Reactie op Annn20

Heerlijk, wel uitkijken dat ze er niet tussen valt, kraamhulp waarschuwde o ...
Ja doe dat ook alleen als ik naast dr lig of babyphone ernaast heb.

5 jaar geleden

Reactie op Mies1234

Dat is fijn! Hoe oud is jouw zoontje/dochtertje? Ik hoop ook zo dat het va ...
Mijn dochter is vandaag exact 3 maand :) en plots uit het niets was het helemaal oké voor haar om in de wieg te slapen. Net op tijd, binnen 2 weken overdag naar de opvang

5 jaar geleden

Reactie op Angelique94

Misschien helpt het om de kleine op zijn buik te leggen wij hadden hier ook ...
Precies dit! Alleen hebben wij een zijslaper. Snachts ingebakerd op haar rug.

5 jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad! Onze kleine meid is vandaag 16 weken. Twee weken geleden ben ik begonnen met het aanzetten van witte ruis! Tip vanuit een slaapcoach. Heb dit eerst doormiddel van een app op me telefoon geprobeerd en later een speaker gekocht. Wij merkte meteen verschil, wel even huilen bij neerleggen maar laten haar dan zo'n 5 min even liggen. Als ze echt heel erg overstuur was haalde we haar eruit om te troosten (wel alleen op de slaapkamer blijven) zodra ze stil was weer terug leggen in haar bedje. En dit eventueel een aantal keer herhalen. Door de witte ruis valt ze in een diepe slaap. Dit resulteerde in eerste instantie in slaapjes van 3 kwartier. Vorige week begonnen op het kdv en daar sliep ze in de middag 3 uur achter elkaar. Vandaag thuis de eerste dag dat ze ook 2x 1,5 uur heeft geslapen. Wij hebben haar ook laten wennen aan een knuffeltje, daar slaapt ze nu mee en kroelt ze voor het slapen ook veel mee. Heb er 3 thuis liggen voor het geval er 1 kwijt is of de was in gaat. Met 1 van de drie ook een week geslapen en meegegeven toen ze de eerste dag naar het kdv is gegaan.

5 jaar geleden

Ik had dit probleem ook in het begin met mijn dochter, maar ben na een maand beginnen zoeken naar oplossingen. Wat bij ons hielp, was dat ik haar op een klein matrasje (was bij de relax, bedoeld voor een newborn) borstvoedde in mijn armen en dan kon ik haar samen met dat matrasje in de co-sleeper leggen. Op die manier voelt ze minder beweging en wordt ze niet overgezet naar een koelere plaats. Ze gaat dit dan minder snel begrijpen wanneer ze slaapt. Nu is ze 10 weken en is ze het gewoon om niet meer in mijn armen te blijven slapen en kan ik haar in de dag gewoon overzetten in de box. Wel enkel op haar buik, anders wordt ze ook meteen wakker. Succes alvast!

5 jaar geleden

Reactie op Mies1234

Dat is een goed idee inderdaad. Bij mijn zoontje is het al zodra hij het ma ...
Heb echt precies hetzelfde... frustrerend af en toe... maar hoor dat het in 1x over kan zijn. Blijven proberen dus...

VRIEND

5 jaar geleden

Niks doen! Hier gaat het ook zo, wij zijn vorige week begonnen met aanleren om zelf in slaap te vallen. Met succes maar korte slaapjes van 20/30 minuten maar heb het vertrouwen dat er een moment komt dat ze langer doorslaapt. Nu nog lekker genieten met je kleine in de arm! Succes

5 jaar geleden

Reactie op Rlove

Ja doe dat ook alleen als ik naast dr lig of babyphone ernaast heb.
Je kunt er ook een hoeslaken van bijvoorbeeld het verschoonkussen over/omheen doen. Dat houdt de boel bij elkaar waardoor ze niet weg kunnen zakken.

5 jaar geleden

Reactie op Mies1234

Dat is een goed idee inderdaad. Bij mijn zoontje is het al zodra hij het ma ...
Same.. hier net zo