21 Reacties

3 jaar geleden

4 soorten: zwart, wit, kleur, handdoeken. En alles gaat op 30 graden.

3 jaar geleden

Vaak rood (bont), licht en donker en handdoeken apart omdat we die toch even een tandje warmer doen.

3 jaar geleden

Wit 30 graden. Kleur&donker 30 graden. Kleur en donker 40 graden. 60 graden donker ondergoed. 60 graden licht ondergoed en hydrofiele doeken (afhankelijk wat er mee gedaan is) en 90 kleur & donker handdoeken, 90 licht handdoeken & evt hydrofiele doeken. Beddengoed afhankelijk van welke 60 of 90.

3 jaar geleden

Handdoeken/onderbroeken/babykleding die in droger mag op 40 graden en onze eigen kleding alles bij elkaar op 30 graden. Hangwas en drogerwas dus. Lekker makkelijk:) wij hebben ook niet veel witte was gelukkig

3 jaar geleden

Donker en licht, alles op 30 graden en dan nog droger of hangwas

3 jaar geleden

Reactie op Nyn1993

Donker en licht, alles op 30 graden en dan nog droger of hangwas
Behalve mijn werkkleding overigens, dat gaat op 60 graden anders wordt het niet schoon genoeg (kokskleding dus vet e.d.)

3 jaar geleden

Kinderen allebei een wasmand op de kamer, gaat bij elkaar 30 graden. Wij hebben kleding 30 graden, ondergoed/sokken/handdoeken 40 graden en beddengoed los, ook 40 graden. Ik sorteer dus meteen in de wasmanden, ideaal!

3 jaar geleden

* Lichte kleding, op 30graden * Gekleurde kleding, op 30 graden * Zwarte kleding/heel donker, op 30 graden * Kookwas (handdoeken, tetradoeken, lakens), op 30graden en in de droogkast achteraf

3 jaar geleden

Reactie op AnnieD

* Lichte kleding, op 30graden * Gekleurde kleding, op 30 graden * Zwarte kl ...
Kookwas gaat op 60graden uiteraard 😴

3 jaar geleden

Hier: Wit 40 graden Licht gekleurd 30-40 graden Donker incl. Zwart 30-40 graden Handdoeken 60 graden + droger Beddengoed 60 graden + droger

3 jaar geleden

Wit en licht gekleurd - 40 of 50 graden afhankelijk hoe vies het is Donker/gekleurd voor droger was - 40 graden Donker/gekleurd voor ophangen - 30 graden Beddengoed 60 graden + droger

3 jaar geleden

Wij zijn met z’n 3en dus niet veel was. Daarom zo: - wit 30 graden - kleur&donker 30 graden - handdoeken, linnengoed 60 graden + droger - soms een wollen was bij de wat duurdere (of wollen) kleding

3 jaar geleden

Wij draaien zoveel was tegenwoordig🤣. Wij hebben drie verzamelplekken en sorteren voor op temperatuur: 60 graden (handdoeken etc), 40 graden (alle bonte was), wolwas. Incidenteel moet er iets in een witte was, maar echt zelden. Meestal licht en donker bij elkaar. Daarna vis ik uit de natte was alles wat niet in de droger mag en de rest gaat samen in een laag temperatuur droogprogramma.

3 jaar geleden

Ik heb één wasmand om het te verzamelen. Bij de wasmachine heb ik 5 wasmanden: - 30 graden kleur - 40 graden kleur/donker - 40 graden wit/licht - 60 graden kleur/donker - 60 graden wit/licht 30 graden is alles wat niet te warm graden mag worden 40 graden is alle kleding plus sokken 60 graden zijn de onderbroeken, washandjes, handdoeken en schoonmaakdoeken. Beddengoed bij voorkeur op 60, maar dat kan ook wel eens tussendoor in een 40 graden was worden meegenomen om een was te vullen. Een zo’n wasmand is precies een machine vol.

3 jaar geleden

Ik was alles op 30 graden behalve als het echt heel vies is ofzo. Ik sorteer zwart/donkere was, witte was en gekleurde was. De kleren van de kleine meid was ik gewoon met onze kleding mee

3 jaar geleden

Wit+kleur 30 graden kleding Wit+kleur 60 graden handdoeken, sokken, ondergoed etc. Nog nooit gehad dat de kleuren afgaven ofzo 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Wit op 30 graden Kleur en donker 30 graden Indien ik genoeg was heb doe ik het ondergoed en de handdoeken apart op 60 graden. Anders gaat het gewoon mee met de rest op 30 graden. Bijna alles gaat in de droger. Behalve shirts met prints en bijzondere stoffen.

3 jaar geleden

Wit(tig), bonte was en donkere was. Vaak heb ik veel donkere was, dit sorteer ik dan nog wel eens uit naar broeken/handoekenspul/de rest. Meeste gaat op 30C, als het erg vies is 40C. De vaatdoekjes(+ongelukjes) was gaat op 60C
Ik deel het altijd op deze manier op maar vind dat meer een hygiëne dingetje.. -Wit en lichten kleuren doe ik samen op 40 graden wassen. De handdoeken zitten hier ook bij. -Gekleurd en donkere was, was ik ook samen op 40 graden. -Beddengoed op 60 graden los van andere was. -Badmatten was ik op 60 graden los van andere was. -Dekentjes van de hond en bank ook op 60 graden los van andere was. Gewoon een vraagje; Waarom wassen de meeste mensen handdoeken los en op 60 graden? Je bent toch schoon als je uit de douche komt?

3 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Ik deel het altijd op deze manier op maar vind dat meer een hygiëne dingetj ...
Samen met de (douche)handdoeken was ik ook poetsdoeken, keukenhanddoeken, zakdoeken, afwasvodden, etc. Dingen die ik op hygiënische redenen wel op 60 graden gewassen wil hebben.