10 Reacties

3 jaar geleden

Ik werk op een kinderdagverblijf wij spelen ook vaak met scheerschuim. Het is voor kinderen een super leuke activiteit omdat het lekker voelt aan je handen. En ja er verdwijnt inderdaad wel eens wat in het mondje maar ze vinden het niet lekker dus een tweede keer gebeurd niet snel. Het gaat om leren en ontdekken :) maar ik vind wel: doe vooral waar je je goed bik voelt en (op werk hebben we geen badkuip daar spuiten we het op een vuilniszakken tafel) zorg dat je water +washand in de buurt heb ;)

3 jaar geleden

Dit viel mij dus ook al op! 100% dat hij het probeert op te eten haha

3 jaar geleden

Reactie op Krista77

Ik werk op een kinderdagverblijf wij spelen ook vaak met scheerschuim. Het ...
Grappig! Spelen de allerkleinsten daar ook mee? In mijn geval van bijna 10 maanden?

3 jaar geleden

Reactie op Bertje-225

Grappig! Spelen de allerkleinsten daar ook mee? In mijn geval van bijna 10 ...
Jaa vanaf een half jaar ongeveer proberen we het. Vind een kind het niks dan is dat uiteraard ook goed. Maar ze pikken snel op dat als ze er op slaan, dat het dan spettert. Een aantal kinderen moeten dan echt schateren van plezier

3 jaar geleden

Wij smeren het hier ook graag op de tafel (wel ff een tafelzeil eronder, haha). Het voelt idd lekker en je kunt er ook tekeningen in maken met je vingers en dan weer wegvegen. Is echt een leuke activiteit!

3 jaar geleden

Heb het scheerschuim niet gekocht, maar zag badschuim van Zwitsal. Heb dat meegenomen en haar daarmee laten spelen. Ze vond het leuk om mee te klooien en idd het verdaagde in dat bekkie, maar ze vond het heel vies. Daarna deed ze het niet meer in dr mond.

3 jaar geleden

Gemaakt met het vocht van kikkererwten, flink opkloppen en dan krijg je ook schuim. Volledig veilig voor baby's! Op de foto mijn zoontje met schuim van kikkererwten, jelly (drilpudding) en ijsblokjes. Enorm succes hier!

3 jaar geleden

Reactie op AMD1729

Gemaakt met het vocht van kikkererwten, flink opkloppen en dan krijg je oo ...
Wat een goede tip! Ga ik ook proberen.. Dankje voor het delen!

3 jaar geleden

Ik zou dat echt nooit doen lijkt me niet gezond als baby’s scheerschuim binnenkrijgen. Er zitten echt giftige stoffen in cosmetica. Ik schrik er ook wel van dat dit blijkbaar ook op het kinderdagverblijf gebeurt.

3 jaar geleden

Spuit scheerschuim of verf in een zipzakje, met verf kun je een paar klodders op papier doe en dat in het zakje. Door van buiten op het zakje te drukken en wrijven maken ze hun kunstwerk, terwijl ze schoon blijven. Bij scheerschuim wat kleine speelgoedjes erbij, die verdwijnen en tevoorschijn komen. Super grappig en schoon en veilig!!