16 Reacties

2 jaar geleden

Hier alleen als hij moe is en Snachts, ook vanaf 5 maanden.

2 jaar geleden

Hier indd ook van vermoeidheid, kun je natuurlijk van prikjes tandjes wel moe zijn.

2 jaar geleden

Mijn eerste heeft dit ook gedaan rond deze leeftijd. Het leek wel een tik ofzo. Duurde een paar maanden meerdere keren per dag en toen stopte hij ermee.

2 jaar geleden

Hier ook sinds dat hij 5 maanden oud is. Hij doet dit als hij moe is en in bed als hij gaat slapen. Is om zichzelf te kalmeren lijkt het. Hij valt daarna altijd snel in slaap.

2 jaar geleden

Mijn dochter doet dit ook en bij het cb een keer nagevraagd. Blijkt heel normaal rond deze leeftijd om zichzelf te kalmeren of in slaap te krijgen. Gaat vanzelf na een paar jaar over 鈽猴笍

2 jaar geleden

Ja hier ook! Eigenlijk pas sinds deze week, hij is 6 maanden. Maar hij doet het heel af en toe en het viel mij op dat hij het doet als hij op ons dekbed ligt (met z'n hoofd in de zachte dekens) en als hij met zijn hoofd in zijn (met de binnenkant teddy) capuchon jas zit. Dus ik heb het idee dat hij het lekker zacht vindt en zijn hoofd erin wrijft.

2 jaar geleden

Ons zoontje doet dit ook sinds een week, maar hij schud niet nee, maar lijkt eerder ja te schudden. Hij doet het vooral als hij heel moe is. Het ziet eruit als een soort tic ofzo. Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken?

2 jaar geleden

Hier ook, toen ze jonger was als ze jeuk had op haar hoofd want ze heeft erge eczeem. Maar nu ze 6,5 maand is doet ze het als een soort positief communicatiemiddel of spelletje naar ons geloof ik

2 jaar geleden

Hier heeft mijn dochtertje dat ook even gedaan aan 5,5 maand blijkt heel normaal te zijn en nu doet ze het nog amper nu 7maanden

2 jaar geleden

Inhoud verwijderd door Sem. Aangezien dit 'medische' informatie betreft zonder bronnen.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar, beide kinderen. Veelal bij gaan slapen/ vermoeidheid. Maar laatst ook als spelletje, deden we het om en om. Mijn oudste deed het heel erg veel, ook bij zitten. Leek ze leuk te vinden. Ging vanzelf over, nu 2 en doet het super. Geen zorgen!!

2 jaar geleden

Reactie op banaan90

Inhoud verwijderd door Sem. Aangezien dit 'medische' informatie betreft zon ...
O klinkt heftig als je het zo schrijft. Heb inmiddels ook iemand anders gesproken wiens kind nog niet was gevaccineerd en die doet het ook dus denk toch niet dat het aan het vaccineren ligt. Heb gelezen dat het ligt aan moterieke vaardigheden en het ontwikkelen van nekspieren om later te kunnen zitten. Met hoeveel maanden is je baby begonnen met nee schudden?

MOD

2 jaar geleden

Hi, Allereerst zien wij graag dat als iemand 'medische' informatie deelt, dat dit over de juiste bronnen beschikt. Waarom wel/niet vaccineren zijn berichten die niet zijn toegestaan op ons forum. Wij zijn geen van allen doktoren en kunnen hier dus niet iets over aangeven Wat betreft je vraag. Dat is echt niet gek hoor! Heel veel baby's doen dit. Hier vind je er ook een artikel over https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/baby-schudt-met-hoofd/

2 jaar geleden

Herkent iemand dit icm tandjes? Onze dochter doet dit sinds vandaag. Wij denken dat ze misschien tandjes krijgt. Hier geen vermoeidheid (al doet ze het in bed ook). Ze deed het ook 10 minuten nadat ze wakker was uit haar middagdut van 2 uur. Doet het ook tijdens de fles + kauwen op de speen. Gaat ze eerst heel hard schudden, dan op speen kauwen en dan toch maar weer paar slokken drinken. En dan begint het riedeltje opnieuw馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Datkomtlaterwel

Herkent iemand dit icm tandjes? Onze dochter doet dit sinds vandaag. Wij de ...
Zou best kunnen nu ik nadenk. Het is begonnen rond de tijd dat zn eerste tandjes doorkwam. Ook kauw aanvallen zijn herkenbaar. Hij kauwt dan ook op zn fles speen aan de zijkanten van zn mond. Denk misschien omdat het pijn deed omdat ze doorkwam voor onderin. Nu is ook de boven tanden denk ik aan het doorkomen. Hij drinkt daarom ook heel slecht.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje gaat telkens bee schudden zodra ik haar in de stoel zet voor te eten 馃槄 als ik dan met de lepel kom moet ze lachen. Geen idee of het een tik is of dat ze het gewoon leuk vindt.