24 Reacties

6 maanden geleden

Ik lees mee! Ook in het onderwijs dus al heel veel🙊

6 maanden geleden

Ik lees ook graag mee. Wat zijn jullie tips vanuit het onderwijs ?

6 maanden geleden

Reactie op Jessara

Ik lees ook graag mee. Wat zijn jullie tips vanuit het onderwijs ?
Ik zelf hou echt van verhalen met een speciaal doel. Verhalen waar kinderen zich in kunnen herkennen zoals een paar jaar geleden “Coco kan het”. Dat leert kinderen om niet onzeker te zijn en altijd in zichzelf te geloven, het kan meer dan het denkt. Dat soort verhalen. 😊

6 maanden geleden

Mijn zoontje van 2 is helemaal fan van Slaap maar fijn Bouwterrein, De Kleine Walvis, en Van Wie Is Dit Potje (ja die wil hij voor het slapengaan ook gewoon horen 🤣). Mijn favoriete boeken vroeger waren altijd Tot de Maan en terug, en Wij Gaan Op Berenjacht.

6 maanden geleden

Reactie op Marenne

Mijn zoontje van 2 is helemaal fan van Slaap maar fijn Bouwterrein, De Klei ...
Oh ja en wij hebben het gepersonaliseerde Dinosaurus boek van Wonderbly, daar is hij ook helemaal verliefd op!

6 maanden geleden

"Laat maar los, koala". Heel mooi boek over dat nieuwe dingen proberen niet eng, maar leuk is om te doen. Mijn dochters ultieme favoriet blijft "Coco kan het". Maar die is al genoemd 😊 Ze is nu ruim 1,5 en doet met alle geluidjes in het boek mee. De boodschap is ook heel mooi. Tip dus!

6 maanden geleden

Alles van Lemniscaat 🥹 , de reis van de regen , het zaadje, de kleine walvis, on a magical do nothing day, in de maneschijn

6 maanden geleden

Eiland, olle’s skitocht, vrouw holle, yeti, lubna and pebble(weet niet of er een vertaling is)

6 maanden geleden

We hebben er een geitje bij & rijen rijen rijen in een wagentje zijn de grootste favoriet

6 maanden geleden

Alle boekjes van Liselotje. Super leuk gerijmd, mooie tekening en echt een boekje waar je zelf ook zit mee te grinniken 😊

6 maanden geleden

Onze kinderen vinden het boek: "Met jouw pootje in de mijne" over 2 otters echt helemaal het einde. Ook "Raad eens hoeveel ik van je hou", is fantastisch.

6 maanden geleden

Pietepaf!

6 maanden geleden

Elmer Mooiste vis van de zee Krokodil en giraf

6 maanden geleden

Op bol heet hij krokodil en giraf een paar apart

6 maanden geleden

"Gewoon zoals je bent" (wij zeggen tegenwoordig zelfs de laatste zin voor hij gaat slapen, omdat hij dat zelf spontaan een zo zei "je bent heel speciaal, gewoon zoals je bent"💙) Zelfde soort als de eerder genoemde 'laat maar los, koala' --> "De leeuw in de muis". Als ze wat ouder zijn "sst de tijger slaapt" (vraagt om interactie, leuk!). Hier enorme boekenfans, dit is een greep uit de favorieten. Ook leuk als je kleintje straks wakkertijd gaat oefenen is een zwart-wit boekje: die contrasten boeien en lijkt echt te werken! Ook "eend waar ben je" is interactief en leuk na korte periode (En ik kan nog wel even door 😅)

6 maanden geleden

Raad eens hoeveel ik van je hou 🥰

6 maanden geleden

Ik vind alle boeken van boer Boris heel leuk!

6 maanden geleden

Ben ook kleuterjuf. Ik ken de verslaving🤣 Mijn favoriet: We gaan op berenjacht! - Raad eens hoeveel ik van je hou - Rupsje nooitgenoeg - Eefje donkerblauw - De gruffalo - Elmer - Klein wit visje en alle varianten - Woeste Willem - Kapitein Winokio liedjesboeken - Wiebelbillenboogie - Mooiste vis van de zee - Iets moois voor mama - Licht uit - Luuk en Lotje -...

6 maanden geleden

Hier nog een kleuterjuf! Wat een inspiratie hier weer! Ik vind de boeken van Mies van Hout heel leuk (vriendjes is echt heel erg leuk om aan het begin van het schooljaar als uitgangspunt te gebruiken om op zwart A3 met wasco te tekenen) en natuurlijk Charlotte Dematons. In de klas vind ik Hanna Kraan 'ik ben krik, krik ben ik' heel erg fijn om voor te lezen.

6 maanden geleden

Mijn dochter is 'verslaafd' aan Kukelepoep 😅 ooit een keer bij Kruidvat gekocht