48 Reacties
6 maanden geleden
Weleda zalf inderdaad
Welke billendoekjes gebruik je? Hier gingen ze stuk door de doekjes op waterbasis, deze zijn veel te nat! Rot doekjes vindt ik het persoonlijk, het is dat ze in een gratis babybox zaten, maar zal ze niet zelf kopen
6 maanden geleden
Ik ben ook fan van de weleda crème!
Frambozenzalf schijnt ook fantastisch te werken bij luieruitslag! En is volledig natuurlijk, als je dat fijn vind.
6 maanden geleden
Ik zou zo min mogelijk zooi gebruiken. Hier begonnen de billen van m'n zoontje (morgen 4 weken) begonnen ook te irriteren. Hier alleen pure aloë vera en lanoline gebruikt. Was echt na twee dagen weg. Dit spul kan je ook gebruiken als het echt open is. Van andere zalfjes zou ik het niet aandurven. Oh en hier juist wel waterdoekjes en geen troep erin. Parfum e.d wil je gewoon echt niet op je babyhuid hebben. En sensitive doekjes zit geen direct schadelijk of agressief ingrediënt in, maar bij een extreem gevoelige, eczeemgevoelige of beschadigde huid kunnen stoffen zoals Propylene Glycol, Sodium Benzoate, en Potassium Sorbate eventueel lichte irritatie geven. Als je baby al last heeft van een geïrriteerde huid, of als je liever extra voorzichtig bent, zijn er producten met 100% natuurlijke of minimale ingrediënten (zoals alleen water en een mild plantenextract) echt beter geschikt. Denk aan merken als WaterWipes of NAÏF zonder parfum. Of gewoon huismerk waterdoekjes.
Succes hoor, is echt sneu om bij je baby te zien vind ik.
6 maanden geleden
Haar poep afkuisen met liniment en kleenex ipv natte doekjes en daar zan daktozin op doen , had deze tip gekregen van ons vroedvrouw en op 3 dagen tijd was ons zoontje zijn poepje niet meer rood
6 maanden geleden
Wasbare luiers, wasbare billendoekjes nat maken met water en liniment. Hier nergens last van! Ik hoef zelden te smeren.
6 maanden geleden
Je kan het ook insmeren met vaseline. Dat geeft een beschermlaagje voor de huid tegen de poep en plasluiers en zorgt dat de huid van binnenuit kan helen.
Ik heb bij m’n oudste, toen het echt enorm kapot was, aldanex gebruikt. Dat kun je bij de apotheek zonder recept halen. Kreeg ik als tip van mijn buurvrouw die in de gehandicaptenzorg werkt. Dit is een vettige zalf die als beschermlaag optreedt (eigenlijk vergelijkbaar met vaseline). Ze gebruiken dit in de zorg tegen doorligplekken en luieruitslag. De huid herstelde echt heel snel.
6 maanden geleden
Reactie op GeestigeDuin354519
Wasbare luiers, wasbare billendoekjes nat maken met water en liniment. Hier ...
Wij hebben ook wasbare luiers, maar ik vraag me nu juist af of dit het erger maakt omdat er dus zure urine tegen haar huidje aankomt wanneer de luier nat is. Overigens bij m’n oudere dochter vrijwel nooit last gehad van kapotte billen, dus over het algemeen ben ik positief over wasbare luiers
6 maanden geleden
Reactie op Veronne_9
Wij hebben ook wasbare luiers, maar ik vraag me nu juist af of dit het erge ...
Dit had ik ook met mijn zoontje. Als het eenmaal kapot is dan zijn wasbare luiers juist niet fijn. Bij ons hielp:
-1000% zeker zijn dat het geen schimmelinfectie is. Anders met miconazol (Etos) smeren
-Wegwerp luiers
-Wasbare (heel natte) doekjes
-Zinkolie van dr Swaab of drs Leenarts billen zalf. Als de huid kapot is dan echt heel dik zodat urine en poep er niet bij kan en de huid van binnenuit kan helen.
6 maanden geleden
Ik gebruik ook liniment, ik breng dit na het zuiver maken met vochtige doekjes aan met een droge tissue. Echt zorgen dat er een laagje op de billen achter blijft en dit voorkomt en geneest rode billetjes!
6 maanden geleden
Iedere baby is anders, maar dit hielp bij mijn middelste kind: Een ander luiermerk proberen, maizena op de billetjes (gewoon droog, vanuit de verpakking) en water wipes gebruiken.
6 maanden geleden
Proshield crème (gebruikt met in het zh maar te koop bij de apotheek of online)! Deppen met gaasjes die je nat maakt ipv doekjes. Kijken of het geen schimmel is anders schimmelcreme. En beter geen stoffen luiers.
6 maanden geleden
Wij deden water wipes gebruiken, drogen aan de lucht en dan bepanthan zalf erop. Was binnen 1 week weer bette