Ik heb vrijdag zijn eerste schoentjes gekocht. Ik ben naar torfs geweest en kocht er van bopy. Kreeg ook goeie uitleg over zijn maatje en waarop ik moest letten.
Ik heb er van "naturino", degelijke gewenningsschoentjes die nog heel buigzaam zijn, maar toch stuk steviger dan bobux, perfect voor de eerste stapjes!
Wij hebben barefoot schoentjes. Het belangrijkste is dat de zool zo flexibel mogelijk is en de voetjes niet worden bekneld. Anders kunnen ze erg beperkt worden in het leren lopen en zelfs achterstanden/afwijkingen in hun motoriek krijgen, heb ik begrepen.
Wij kwamen uit bij shoesme, niet besteld maar in de winkel gekocht, passend is namelijk erg belangrijk, bij alle (goeie) kinderschoenen kun je de zooltjes eruit halen, die kun je dan tegen het voetje houden om te zien of ze passen. Te krap is echt heel heel slecht, beetje ruim mag omdat ze nog snel groeien
Wij hebben Nikes gekregen, zijn die niet geschikt of wel vraag ik mij af?
Mijn man is onlangs bij de podoloog geweest voor zijn voeten. Hij loopt altijd op Nike (air max 1) Podoloog vertelde dat dit juist hele stevige en goede schoenen zijn voor de voeten. Ik neem dus aan ook voor de kleintjes