36 Reacties
5 jaar geleden
Ja ik wil t ook al gaan doen , had ik met me andere dochter ook gedaan rond die leeftijd, juist omdat ze er dan zo weinig mogelijk van mee krijgen en de ontsteking dan niet tot bijna niet omdat ze er dan nog niet bewust aan gaan zitten . Vind ze t niets op latere leeftijd kon ze ze altijd uit doen , maar me dochter is nu 15 jaar en nog steeds blij met der oorbellen 😉
5 jaar geleden
Ik zou het persoonlijk niet doen als je nog twijfelt. Ik ken ik mijn omgeving al 3 (!) peutertjes/kleutertjes bij wie de oorlellen zijn ingescheurd of uitgescheurd omdat er iets achter de oorbellen bleef haken, ook al deden ouders super voorzichtig en droegen ze alleen knopjes. Het kan toch later ook nog, ze zijn toch schattig genoeg van zichzelf? Je hoort ook dat het vaak later scheef groeit.
Daarbij hebben ze er zelf helemaal niets aan. Je hoort vaak dat de baby's er niets van voelen, maar dat geloof ik niet. Je schiet toch kleine wondjes die je moet schoonhouden en voorkomen dat ze dichtgroeien aan de oorbel vast, tweemaal daags ontsmetten, etc. Ik heb zelf meerdere oorbellen en het schieten en de nazorg waren altijd pijnlijk of op zijn minst gevoelig. Waarom zou een baby daar ineens immuun voor zijn? Persoonlijk zou ik het niet aankunnen om ongemak bij mijn kleintje te veroorzaken, hoe kortdurend misschien ook, zeker omdat ze er zelf niets aan heeft en er niet voor gekozen heeft. Zeker ook nu de kleine gaat omrollen en dergelijke moet ik er niet aan denken. Ze ligt ook vaak op één oor en ik vind het zelf verschrikkelijk om op oorbellen te liggen, ik doe ze altijd uit. Dat kan zij natuurlijk niet.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, we willen allemaal het beste voor ons kind. Verder dus geen oordelen hier, maar voor mij persoonlijk is het een nee. 😘
5 jaar geleden
Laat je kind lekker zelf kiezen. Misschien past het wel helemaal niet bij haar.
5 jaar geleden
A.s. woensdag afspraak bij Lucardi. Ze is 15 weken. Heb een hele boel nichtjes die ook oorbellen hebben v.a. 3 maanden ze hebben er nooit geen last van gehad of ongelukjes/problemen. Doordat ze zo klein zijn hebben ze er geen besef van dat er iets in het oortje zit. Ik zelf ook als baby gehad altijd super blij mee. Meiden willen toch vaak wat mama ook heeft. De mijne heeft ook al sinds 2 maanden een ringetje om 24/7 en nergens last van.
5 jaar geleden
Nee wij gaan dat niet doen. Ze mag later zelf de keuze maken of ze gaatjes in haar oren wilt. Ik heb zelf 5 gaatjes per oor, maar ik vind wel dat ze zelf die keuze moet maken, als ze minimaal 5 jaar is
5 jaar geleden
Ik ben zelf geen voorstanders van zo jong oorbellen. Vind dat het een eigen keuze moet zijn op een leeftijd waarop dat kan. Ik heb ook verschillende kinderen gezien die bleven halen of zelf eentje waar iets los ging en dat bleek dus in het maagje terecht te zijn gekomen
5 jaar geleden
Mijn dochter is bijna 15 weken en geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Allereerst vind ik het niet nodig en ten tweede totaal niet mooi.
Daarnaast vind ik het veels te verleidelijk voor andere kindjes om ermee te gaan spelen oid... Dochter gaat 3 dagen naar het kdv en voor hetzelfde geld trekt een ander kindje eraan of weet ik het. Daarnaast vind ik het risico te groot dat er een knopje uitvalt en in de mond van haarzelf of ander kindje beland. En ja, dat gebeurd... Meegemaakt op mijn werk...
5 jaar geleden
Ik heb het bij me dochter niet gedaan vind het zelf geen fijn idee en ze trekken en pakken vanalles vast en stoppen alles in hun mond...
Ik heb de keuze aan mijn dochter zelf gelaten
zij heeft gekozen op 6 jarige leeftijd om oorbellen te laten schieten als kadootje voor haar zwemdiploma 😊
5 jaar geleden
Ik ben zelf tegen gaatjes schieten bij je baby. (Is persoonlijk) maar ik ga er niet bij waarom je dit zou willen doen bij zo’n kleintje laat ze zelf kiezen en maak er dan een mooi moment van. Ik heb zelf gaatjes ook besloten door mijn ouders. Maar echt snap de meerwaarde er niets van. Van mij had het niet gehoeven.
5 jaar geleden
Reactie op Nancy96
A.s. woensdag afspraak bij Lucardi. Ze is 15 weken. Heb een hele boel nicht ...
Gaatjes gaan schieten vandaag bij Lucardi en dit ging supergoed. Ze zijn recht gezet, ze schoten met twee tegelijk en je moet je baby soort van klem houden. Maar de mijne was erg rustig na schieten eventjes gehuild en daarna alsof er niks was gebeurd. De oorbellen hebben een speciale dichte sluiting waardoor dus de oorbellen niet kunnen steken. En ze zit ook niet aan der oortjes omdat ze het besef niet heeft dat er nu iets in zit. Ook als ik de oorbellen aanraak niks aan de hand. Ze heeft er dus totaal geen last van. Voor baby's heb je gewoon hele kleine knopjes kunnen ook niet blijven haken o.i.d. Ik heb wel gekozen voor 14 karaat goud omdat ik zelf gevoelig ben voor nikkel en ze zeiden dat er dan minder kans is op ontstekingen. Blij dat ik het heb gedaan want het staat super leuk!