23 Reacties
5 jaar geleden
Zorgen dat t goed droog blijft op die plekken ik strooi als mijn zoon t heeft er een beetje talk poeder op of maizena. En de droge huis smeer in in met huidolie of bephanten
5 jaar geleden
Smetplek goed schoonhouden. Hydrofiele washand met lauwwarm water. Daarna sudocreme erop. Dit elke morgen even herhalen en het verdwijnt als sneeuw voor de zon. Als het nattig is kan je ook goed talkpoeder gebruiken dat houdt het goed droog :)
5 jaar geleden
Geen talkpoeder gebruiken! Olijfolie werkt super goed. Dit heeft een helende werking vanuit binnen en een waterafstotende basis van buiten
5 jaar geleden
Ik gebruik zinkzalf op aanraden van de dokter maar iedereen zegt iets anders. Op t consultatiebureau zei de een sudocreme en de ander bepanthen. Mijn dochter heeft dit al vanaf het begin omdat ze een flinke dame is. Weg gaat het niet maar de ene dag is het beter dan de andere. En indd goed drooghouden, niet wrijven maar deppen!
5 jaar geleden
https://sproetonline.nl/productadvies-babyhuid/
Op deze site staat heel goed productadvies. Al deze producten zijn uitgezocht door een gediplomeerd huidtherapeute. Ik gebruik nu voor de kleine (maar ook voor mezelf), vrijwel alleen nog maar producten die hier worden aanbevolen 馃槉 Voor ons werkt het heel goed! Ik weet niet of er iets tussen staat wat je kan gebruiken bij smetplekken, maar wie weet heb je er iets aan!
5 jaar geleden
Hier werkt talkpoeder juist heel goed! Heb sudocreme, babyzalf, zinkzalf en vaseline ook geprobeerd. Maar alleen talkpoeder werd het minder van.
Merkte ook dat het in de liesjes meer schuurde door billendoekjes van neutral en huggies. Kruidvat huismerk en pampers werken wel (beide sensitive variant) maak de andere plooitjes nu ook schoon met een billendoekjes dan talkpoeder erop.
5 jaar geleden
Na het wassen goed droog deppen met een hydrofiele luier. Afhankelijk van de staat van de plekken kan je meerdere dingen doen: sudocreme inkloppen (dit mag niet te dik, want dan werkt het averechts. Mag ook niet als de huid kapot is), talkpoeder om te helpen drogen, Bepanthen cr猫me (mag wel dik en als het maar minimaal open ligt kan het wel).
Eigenlijk is het aller belangrijkste dat de huid droog is/wordt. Dus bijvoorbeeld onder een oksel kan je bijv. een steriel gaasje leggen in de plooi, zodat die het vocht opneemt. Twee maal daags verwisselen en kijken of het beter gaat.
5 jaar geleden
Herkenbaar! Komt door vocht in die plooien! Je kan drogen wat je wil, maar ontkomt er nooit helemaal aan. Maar de truc is dus droog houden:
Beetje rood? Dan talkpoeder, om mooi droog te houden.
Iets vervelender rood: dan zinkzalf (gewoon van Kruidvat). In tegenstelling tot sudocreme en soms andere zalfjes (die dit soort plekken vochtig houden), heeft zinkzalf echt een drogende functie! Als wij dat (heel dun) smeren is het huidje de volgende dag weer helemaal rustig! 馃