49 Reacties
5 jaar geleden
Als je merkt dat ze het niet meer drinkt of als ze niet meer wakker worden, dan ermee stoppen. Meestal vanaf een maand of 4 tot 6 denk ik, als hapjes beginnen
5 jaar geleden
Wij deden het idd bij 6 maanden als ze wat meer dan alleen melk binnen krijgen. Ik gaf dan als ze naar bed ging een papfles en dan de rest van de avond niets meer.
5 jaar geleden
Wij hebben het bij onze eerste tot ruim een jaar gedaan. Het is echt maar net wat ze zelf aangeven en willen. Overdag gingen de flessen er langzaam af en de late hoefde ik echt niet over te slaan! 😅 heb wel t idee dat het bij onze zoon nu 9 weken eerder stopt...
5 jaar geleden
Bij ons al sinds 2 weken geen avond fles meer. Ons zoontje is nu 9 weken. Wij geven op verzoek maar hij meld zichzelf ongeveer om de 3 uur. Als hij de fles savonds nou half 8 of 11 uur krijgt hij slaapt door tot 7 uur smorgens. Dus hadden we besloten hem niet meer wakker te maken om 11 uur als hij dan slaapt
5 jaar geleden
Onze dochter is nu 11 weken, maar al zeker 3 weken geen laatste fles meer, ze was elke keer zo diep in slaap dat ze bijna niet wou drinken en daarna dus onrustiger was in de nacht ( waarschijnlijk omdat ik haar uit haar diepe slaap haalde). Nu krijgt ze rond 8 de laatste fles en gaat dan naar bed en slaapt klokje rond.
5 jaar geleden
Onze zoon krijgt rond 19.00u de laatste fles en gaat dan naar bed. Daarna wachten we tot ie zich weer meldt. Eerst was dat rond 1u/half 2, maar vanochtend was het half 6!
We deden eerst nog een fles om 23.00u maar dan meldde hij zich alsnog een keer ‘s nachts 😅 snap er niks van, maar we volgen z’n ritme maar gewoon.. Aangezien het echt al een flinke kerel is maak ik me geen zorgen dat hij iets tekort komt!
5 jaar geleden
Wij geven ook al zoon 3/4 weken geen echt avond/late fles meer! Vanaf een week of 6 zijn we gaan stoppen haar wakker te maken voor de fles tussen 00.00 en 01.00 dus kreeg ze tussen 22.00 en 23.00 de laatste en vanaf 8/9 weken zijn we die fles van 22/23 uur naar voren gaan halen nu krijgt rond 19.30 de laatste fles ligt een uurtje later op bed en slaapt al die tijd al door tot half 8/ 8 uur! Mogen dus absoluut niet klagen! Ze is ook geen grote eter, maar groeit goed dus maken ons geen zorgen! Ze is nu 13 weken oud
5 jaar geleden
Wij gaven onze dochter eerst ook een late avondfles om 23:00 uur en dan werd ze daarna vaak om 04:00 wakker. Ik was toevallig een avond zo moe dat ik besloot om na de fles van 20:00 uur ook maar in mijn bed te kruipen onder het mom van “dan maar 2x ‘s nachts er uit”. Maar tot mijn grote verbazing werd ze toen ook gewoon pas om 04;00 wakker. Een paar dagen later werd dit 05:00. Toen ben ik de laatste fles met bedtijd ritueel gaan verplaatsen naar 21;00 uur en kwam ze steeds vaker om 06;00. Inmiddels krijgt ze haar laatste fles om 20;30 en word ze pas wakker tussen 06:30 en 07;00.
Mijn dochter is nu bijna 13 weken en met 10 weken niet doorslapen kwamen we hier dus per toeval achter. Binnen 2,5 week slaapt ze nu bijna klokje rond, vind het nog steeds bizar...
Dus mijn conclusie, probeer het gewoon eens! Mocht het niet werken dan doe je het de dag erna gewoon zoals je het altijd deed 😉
5 jaar geleden
Ik gaf ook een fles van 200cc om 23.00 uur. Moet hem altijd wakker maken en hij drinkt nooit de fles leeg (+-100cc) en valt in slaap tijdens het drinken... ik verstoorde hem dus in zijn diepe slaap en hij kwam vervolgens gewoon weer om 04.00 uur ‘s nachts... na veel ervaringen van jullie gelezen te hebben heb ik hem om 23.00 uur laten liggen met de gedachten ik zie wel wanneer hij komt😜 Mama werd om kwart voor vier wakker en meneertje sliep nog heerlijk en werd vervolgens om 05.30 wakker . Kan het toeval zijn zo plots? Of kreeg hij omdat ik hem wakker maakte om 23.00 uur geen dag en nachtritme... We gaan het vanavond weer proberen!
5 jaar geleden
Ben een dikke week gestopt met de avondfles. Hij kwam dan gewoon nog een keer. Nu krijgt hij rond 19.45 de laatste fles. En meld zich tussen 3.00 en 4.00.
Helaas vanmorgen vond hij het tijd om wakker te blijven vanaf 4.30. Gelukkig voel hij bij ons nog in slaap.
5 jaar geleden
Reactie op Fleaudine
Ik gaf ook een fles van 200cc om 23.00 uur. Moet hem altijd wakker maken en ...
Hier ongeveer het zelfde. De kleine kreeg altijd de laatste fles rond 10/half11 en ging dan gelijk met ons naar bed. Wij zijn nu 2 avonden bezig om hem na de fles van 7 uur te laten slapen. Ik dacht, ik zie wel wanneer hij komt, ga hem niet wakker maken voor de fles. De eerste nacht werd hij 1 uur wakker, en afgelopen nacht om 3 uur!
5 jaar geleden
Wij zijn ook sinds 2 weken gestopt met de avondfles (nu 13 wk). Laatste fles rond 19u, 19.30 op bed en slapen. Kwam eerst tussen 3 en 4, gister 4.30 en vanmorgen 6.45! Alleen rond 2h even speentje gedaan. Inderdaad gewoon aantal dagen proberen of het voor jullie werkt!
5 jaar geleden
Reactie op Sab1987
Mag ik vragen hoe jouw voedingsschema er voor de rest vd dag uitziet? Qua t ...
Sochtends 8 uur 150+ 5
1.5 tot 2 uur wakker
1 uurtje slapen
11 uur fles 150+5
1.5 tot 2 uur wakker
1 uur slapen
14 uur fles 150+5
1.5 tot 2 uur wakker
1 uurtje slapen
17 uur fles 150+5
Nu blijft ze meestal wakker
Geef ik haar om half 19.30 de laatste fles
20.30 naar boven en slaapt ze tot volgende ochtend 8 uur
Overdag is slapen wel een dingetje dit doet ze lastig en gaat moeizaam😅 probeer het vaak eerder na 1 a 1.5 uur maar dat werkt ook niet😅 maar omdat ze zo goed snachts slaapt neem ik dit maar voor lief!
Alles is natuurlijk met ongeveer een half uurtje verschil en als ze wel ineens lekker slaapt maak ik haar niet zomaar wakker alleen zitten we soms dan dat we niet aan 5 flessen komen en dan doen we het soms met 4 zelfs dan slaapt ze snachts ook super goed! (Is nu pas 2x voortgekomen hoor)
5 jaar geleden
Ik geef al vanaf 5 weken de laatste voeding om half 8. Dan gaat zij naar bed. Langzamerhand komt zij steeds later in de ochtend weer. Vanmorgen was het kwart over 5. Heerlijk.
5 jaar geleden
Mijn zoontje van 9 weken moet nog van zijn nachtfles af en ik lees al stoppen met de avondfles. Wat doe ik verkeerd 😬 hoe hebben jullie de nachtfles laten vervallen?
5 jaar geleden
Mijn zoontje van 9 weken moet nog van zijn nachtfles af en ik lees al stopp ...
Mijn ventje is nu 10 weken en 2 weken geleden probeerde ik het een paar nachten te rekken door zijn speentje in zn mond te stoppen wanneer hij snachts rond drie of vier wakker werd. Dit heeft wel een aantal nachten geduurd dat ik er meerdere malen uitkon voor de speen. Maar zo heb ik proberen te trainen dat ie snachts geen voeding hoeft. Nu geef ik hem dus tussen half zeven en half acht