18 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees mee. Zelfde hier. Ik vermoed diastase klopt ook met de symptomen bij mezelf.

3 jaar geleden

Zelfde ook hier 😕. Dus ik lees ook ff mee…

3 jaar geleden

Ik lees mee zelfde hier. Ik lijk weer 6mnd zwanger 😩

3 jaar geleden

Ik denk een diastase.

3 jaar geleden

Reactie op Barbara1989

Ik denk een diastase.
Da dacht mijn vriendin ook maar dit dan even gedaan en ik voel precies wel dat mijn buikspieren aansluiten. Dus vermoed dat dat het niet is. Heb tijdens de pilates ookal gevoelt gehad en dat lijkt per mijn mening wel oke te zijn.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook wel aardig, maar mijn diastase is enkel nog bij mijn navel wat aanwezig met 1cm (gecheckt door een bekkenfysio). Ik hoop met sporten en gezond eten het wel weer in proportie te krijgen..

3 jaar geleden

Misschien toch even een andere huisarts contacten?

3 jaar geleden

Even een update.. ik ben bij mijn nieuwe dokter geweest, deze heeft gevoelt en vond het ook heel gek uitzien en aanvoele. Ik moet vrijdag voor een RX gaan en een echo van alles in de onderbuik. Om zo hopelijk te vinden vanwaar het komt.

3 jaar geleden

Reactie op MSenB

Even een update.. ik ben bij mijn nieuwe dokter geweest, deze heeft gevoelt ...
Spannend! Goed dat je naar een andere huisarts bent gegaan! Ben wel heel benieuwd wat er uit komt 🤞

3 jaar geleden

Ik heb dit ook. Moet van de fysio starten met Pilates om de basis sterk te krijgen en daarna kan ik weer volle bak mn buik gaan trainen. Misschien wordt het dan weer plat..

3 jaar geleden

Reactie op VSXBZ

Ik heb dit ook. Moet van de fysio starten met Pilates om de basis sterk te ...
Ik deed voor mijn zwangerschap al pilates voor mijn rug en dergelijke en dat is goed voor alles hoor 👌🏻 zeker een aanrader. Ook om even een kalmte-ik momentje in te lassen is het ideaal nu 😆

3 jaar geleden

Ik heb dit ook! Heb al zo lang ik mij kan herinneren prikkelbare darmen. Sinds de zwangerschap en na mijn bevalling heb ik echt problemen met het grote toilet. Uit testen blijkt nu dat ik SIBO en Candida overgroei heb. Tijdens dat ik zwanger was had ik opeens ook netelroos. Waarschijnlijk door de lage immuniteit dat de darmen minder sterk waren. Ben nu aan de slag met kruiden ed maar het zal een werk van lange adem zijn. Voldoende slapen en minder stress hebben, heeft ook invloed. Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan met een baby in huis 🤷🏼‍♀️🙈

3 jaar geleden

Reactie op SuzanHautekeete

Ik heb dit ook! Heb al zo lang ik mij kan herinneren prikkelbare darmen. Si ...
Hoe zijn ze daar achter gekomen ? Ze hebben nu een rx en echo genomen. Maar de dokter doet er een week over om dat simpel verslagje te maken. Als daar niets uitkomt vermoed ik dat de huisarts gewoon gaat zeggen er is niets te zien, einde verhaal. Aangezien de medicatie die ze gegeven heeft niet werkt. Wil ik echt wel verder gaan met dit. Dit is hoe het nu is..

3 jaar geleden

Reactie op MSenB

Hoe zijn ze daar achter gekomen ? Ze hebben nu een rx en echo genomen. Ma ...
Anders een second opinion aanvragen als ze het afwimpelen hoor! Er is iets niet in orde zo te zien en daar moet toch wat mee gedaan worden

3 jaar geleden

Hoi! Ik zou eens bij osteopaat langsgaan. Vriendin van mij had iets gelijkaardigs. Inwendige echo genomen en bleek daar met de bekkenbodemspieren iets aan de hand, waardoor alles naar boven/buiten drukte. Is toen opgelost met inwendige Kine. Misschien is het iets anders, maar baat het niet dan schaadt het niet..?

3 jaar geleden

Ja ik heb dit ook. Pas ook nauwelijks in maat 40, moet vaak in maat 42.. Iedereen zei; ah dat gewicht gaat er na de bevalling in no time eraf. Mooi niet dus. Na 9 maanden toch maar met veel pijn en moeite nieuwe kleren gekocht omdat ik niet in mn zwangerschapskleding wil rondlopen. En ik eet hetzelfde als hier ervoor.. en heb ook prikkelbare darm syndroom.

3 jaar geleden

Reactie op BabySG

Hoi! Ik zou eens bij osteopaat langsgaan. Vriendin van mij had iets gelijka ...
Inwendige echo hebben ze een tijdje geleden al gedaan, daar was alles prima volgens de gynea. Ik hoop dat straks eindelijk resultate binnen zijn en ik dan ofwel meer weet ofwel nieuwe stappe kan zetten. Osteopaat heb ik overigens ook gedaan, begonne owv mijn rug maar die pakte meteen heel het lichaam aan. Heeft geholpen voor mijn rug ( tijdelijk aangezien die scoliose niet weg gaat blijft het terug komen ) maar voor de rest niets jammer genoeg.

3 jaar geleden

Reactie op MSenB

Hoe zijn ze daar achter gekomen ? Ze hebben nu een rx en echo genomen. Ma ...
Ik ben via mijn osteopaat bij een holistisch arts terecht gekomen. Die heeft mij een soort ademtest laten doen en een heel uitgebreid stoelgang onderzoek. Veel uitgebreider dan in het ziekenhuis. Ik herken jouw buik zo hard. Elke morgen sta ik zo op. Precies of ik terug hoogzwanger ben! Ik ben zelf ook diëtiste van opleiding dus wil gerust meedenken met je