13 Reacties
3 jaar geleden
Ik denk dat je deze veel gaat horen 😁 appelstroop in boterhammenzakjes doen (dichtknopen uiteraard) en deze in de vriezer leggen. Appelstroop blijft vloeibaar/kneedbaar in de vriezer en zijn dus goedkope en hele fijne koelpakketjes voor ‘down under’ en voor je borsten wanneer je stuwing hebt.
Verder vond ik de netonderbroekjes ideaal na de bevalling met daarin 2 kotex maandverbanden (de zwarte verpakking).
Een goede sportbh voor de eerste dagen (ivm stuwing).
Meer tips zullen vast volgen 😁
3 jaar geleden
Hopelijk heb je een kraampakket aangevraagd, daar zit namelijk al veel in wat je nodig hebt. Verder kreeg in de tip gedroogde kamille in huis te halen (toevoegen aan water in een fles) en hiermee te spoelen tijdens of na het plassen. De eerste dagen brand het daaronder nogal en dit werkt dan verzachtend. Er zijn hier speciale flessen voor verkrijgbaar.
3 jaar geleden
Ik heb voor mezelf gekocht: lansinoh spoelfles (fijn voor als je hechtingen hebt), 2 coldhotpacks (makkelijk schoon te maken en is herbruikbaar), een handkolf (voor de zekerheid), kotex maandverband maxi night (als kraamverband), zoogkompressen, mama vitaminen, 2 super chille joggingbroeken
3 jaar geleden
Wijfie, het komt goed! En het is, naast pijnlijk, ook zo vreselijk mooi allemaal wat je te wachten staat! Ik vond het altijd zo zwaar als je dan weer wakker moest worden voor een voeding, maar als je dan je kleine kindje in je armen hebt smelt je echt helemaal en weet je waar je t voor doet! Zo veel liefde!!
En ja, die appelstroop. Ik zou gewoon zorgen voor een potje goedkope appelstroop in huis, dan maakt de kraamzorg die zakjes voor je :) hoewel t niet moeilijk is hoor, maar laat je gewoon lekker verzorgen. Doe ook echt niet teveel die eerste dagen en weken, lekker jij en je baby in een coconnetje.
En haal paracetamol in huis en zorg dat je dat overal hebt liggen en dat je er op let dat je dat om de zes uur inneemt. Je gaat dat vergeten en dan voel je ineens dat de pijn erger wordt. En dan duurt t weer even voor die zakt. Dus probeer dat op vaste tijden in te nemen, maak je partner er anders verantwoordelijk voor. Hierbij wil ik wel zeggen dat ik vooral last had van de knip die ik had gehad, anders schijnt de pijn bij t herstel echt minder te zijn. Ik smeerde daar trouwens op aanraden van kraamzorg en verloskundige ook carniflor ofzo op? Zalf die helpt bij beurse plekken.
En zorg voor lekker eten in huis voor jezelf, genoeg fruit zodat de kraamzorg lekkere fruitsalades voor je kan maken, fijne zachte kleding… en tepelzalf als je borstvoeding wil gaan geven.
Aan de ene kant denk ik, goed dat je je voorbereid op een pittige tijd, aan de andere kant, lees ook hier t topic met positieve verhalen! Die zijn er ook genoeg! En je kan echt alles nog in huis halen als t nodig is, je partner zal nog wel regelmatig even op en neer gaan naar de supermarkt en de drogist. En als mensen horror verhalen beginnen te vertellen kun je ook gewoon zeggen dat je dat nu niet wil horen. Blijft raar dat mensen dat doen…
3 jaar geleden
Lekker zittende kleding, Mady slips van de zeeman, sport bh en verder… laat het alsjeblieft op je af komen! Ik zag bij de eerste door de bomen het bos niet meer dus begrijp je echt maar die eerste weken kan je vriend/man nog zoveel halen of je besteld iets via internet. Als je een goeie kraamhulp hebt kom je al een heel eind!
3 jaar geleden
€ 4,61 53% Off | 450Ml Spuit Persoonlijke Cleaner Hand Held Zetel 500Ml Wc Bidet Tackle Hygiëne Wassen Reizen Eva Draagbare Fles
https://a.aliexpress.com/_EH1591f
Ik vond plassen een ding na de bevalling omdat ik ingeknipt was. Ik heb echt heel veel aan deze fles gehad. Verder van de knip geen last gehad 😊 Ook vochtig toiletpapier en rietjes zodat iemand je drinken kan aanbieden tijdens je bevalling.
Verder herstelt je lichaam zichzelf zo wonderbaarlijk snel 🤍 Eerste dagen was ik wat beurs met zitten enzo maar het viel allemaal echt wel mee. Vooral kijken in je kraamweek waar je behoefte aan hebt en dan iemand op pad sturen om het te halen. Een vriendin van mij had een hele collectie aan spullen om haar 🐱 te verzorgen na de bevalling en kreeg een keizersnede uiteindelijk, het kan altijd anders lopen 🤭
3 jaar geleden
Maandverband invriezen tegen de pijn van onder als je ingeknipt/ingescheurd gaat zijn.
Hydropads voor je tepels mee te koelen als je borstvoeding gaat geven en kloven gaat krijgen.
Extra celstofmatjes zodat je met je onderkantje op bed kan luchten en evt bloed of stolsels niet in je bed komen.
Badedas als je een bad hebt om met je onderkantje in te zitten als je ingeknipt of ingescheurd bent.
Rooibosthee als je borstvoeding gaat geven helpt goed tegen krampjes van de kleine.