9 Reacties
9 maanden geleden
Ik wilde ook geen speen gebruiken om deze reden. Mijn zoon pakt hem ook niet. Wat ik heb gedaan is een knuffeldoekje voorhouden zodat hij zich daarmee troost overdag. En voor de nacht gebruikt hij zijn handjes/slaapzakje. Ik zou de k ik gewoon cold turkey stoppen en een andere manier pakken die je fijn vind en even doorzetten. Denk dat het wel even pittig word het switchen voor haar. Weet niet als je er wat aan heb.
9 maanden geleden
Heeeeel herkenbaar dit! Om deze reden heb ik cold turkey de speen van m’n zoontje met 3,5 maand afgenomen (nu een maand geleden). Bij z’n zus heb ik dat ook gedaan vroeger toen zij vier maanden oud was. Echt de beste beslissing geweest bij beiden! Paar dagen extra troosten bij in slaap vallen, maar de nachten gingen al heel snel beter en ook de dutjes werden langer. Ik kan het iedereen aanraden die met hetzelfde probleem worstelt.
9 maanden geleden
Bij ons hetzelfde probleem, heb het ook Cold Turkey gestopt. Dan wel een poosje vaker troosten. Wij leggen haar op bed, dan huilt ze altijd even. Als ze na 10 minuten niet stil is, troosten, dan weer weg, en weer na ong 10 min troosten (wel eerder als ze krijst o.i.d.). Werkte goed voor de nacht! En ik merkte al heel snel verschil, na 2-3 dagen was er al verbetering. Wel spannend om te doen, maar ik heb ook zeker geen spijt. Zet 'm op 💪
9 maanden geleden
Scheelt wel dat m’n zoontje wel z’n duim pakt voor troost en regulatie. Ik probeer hem altijd wel wakker (vaak bijna slapend) weg te leggen zodat hij leert om in z’n bedje in slaap te vallen. Zelf troost ik hem altijd direct als hij huilt. Ik probeer hem altijd zo veel mogelijk in z’n bedje te troosten, maar als dat niet lukt pak ik hem op.
Als hij huilt troost ik zo’n 30-60 seconden door luid shhhhh shhhh te zeggen of soort wind geluidjes te blazen in z’n oor (witte ruis achtig) en zachtjes op hem te kloppen. Wanneer dat niet werkt na een minuut, draai ik hem op z’n zij en klop op z’n rug. Last resort pak ik hem op en troost ik hem (wiegend sussen). Als hij direct weer huilt bij het terug leggen in bed, begint het riedeltje weer van voor af aan en start ik weer met 30-60 sec in bed troosten. Eerste dagen duurde het wat langer voordat hij uiteindelijk de slaap vatte (zo’n kwartier) en later binnen een paar minuten.
9 maanden geleden
Hier worden we ook gek van de speen.. tot 3 maanden geen speen gebruikt omdat we hier bang voor waren maar ons meisje had zon zuigbehoefte dat alleen dit werkte. Zou stoppen in ons geval niet zielig zijn omdat ze niks kan doen aan dat ze zuigbehoefte heeft?
9 maanden geleden
Hier cold turkey afgepakt met 2,5 maand. Beste beslissing ever!!!!
1dag wat lastiger maar na een weekend viel ze zelfstandig in slaap. Opa en oma konden het niet geloven toen ze daar kwam. Ze slaapt nu zelfstandig van 19:00 tot 7:00 uur.
Ik heb het put op put down methode gebruikt. En geen alternatief gegeven waar ze weer aan gehecht kon raken.
En overdag heeft ze vaak een bijtring wat ze fijn vind.