13 Reacties

5 jaar geleden
Ja al weer 2 weken ondertussen.. bij mn vorige zwangerschap begon t ook met 26 week en ben bevallen met 34 w nu is t weer begonnen met 26w
Heb extra controles ivm vroeggeboorte zoontje maar het is bloed irritant.. :(

5 jaar geleden
Ja hier ook! Mee naar de vk gegaan omdat bij mij niet te linken was aan een inspanning l. De vk zei dat het "groei" pijn is van mijn baarmoeder. Er zit namelijk een behoorlijk grote jongen in mijn buik ;) sterkte! Wat ze doen aardig zeer ;)

5 jaar geleden
Ik ben 3 dagen geleden naar het ziekenhuis gestuurd voor minder bewegingen in me buik, en daar zagen ze dat ik om de 5 minuten harde buiken had. Maar gelukkig was mijn baarmoeder mond nog helemaal dicht.. dus voor de zekerheid gaan hoor ! Ik moest daardoor gister en aankomende dinsdag ook terug komen

5 jaar geleden
Hier nog een,,, harde buiken niet normaal en een verkorte baarmoedermond en ook nog eens me kleine minder voelen, ben veel in het ziekenhuis geweest afgelopen periode maar was bij mij ook heel vroeg begonnen. Ik moet rust nemen maar dat lukt ook niet altijd. Nu onder controle 2x per week hartfilmpje laten maken en 1x per 2 weken een groei echo dus heb me handen wel vol. En idd heel irritant en soms heel pijnlijk die harde buiken. Ook risico op vroeggeboorte hopen dat ze er allemaal zo lang mogelijk in onze buik blijven.

5 jaar geleden
Ik Heb ook met regelmaat harde buiken maar mijn verslokundige zegt dat dit mag en erbij hoort , heb 1 week geleden ook aan de ctg gelegen en daar zagen ze ook dat ik vaak harde buiken had maar de baarmoeder mond was nog niet verkort die was 5cm en de echo die ze gemaakt hadden was gelukkig ook goed , maar de afgelopen week had ik bij het minste of geringste harde buiken en ze deden ook zeer zelfs gisteren tijdens de controle bij de verloskundige nog een gehad (ze voelde het ook ) , ik moet rustig aan doen maar dat gaat niet altijd met 3 kids in huis 🤷♀️ heb steeds het gevoel dat dit kindje eerder gaat komen als de datums die er staan voor de 4e keizersnede ( krijg zo wie zo keizersnede )mag niet normaal bevallen ivm 3 voor gaande keizersnedes

5 jaar geleden
Hier ook sinds een paar dagen last van aanhoudende harde buiken en spontane rugklachten (30 weken). Even check bij arts voor eventuele blaasontsteking en daarna contact opnemen met de verloskundige. Bij twijfel, altijd even contact opnemen voor een check! Veel sterkte en vooral rust houden!

5 jaar geleden
Ladies!
Heel erg bedankt voor jullie reacties 🙏❤️.
Ben vandaag bij mijn gynaecoloog geweest, harde buiken in deze termijn is normaal. Aanhoudende harde buiken moeten wel in de gaten gehouden worden. Wanneer er regelmaat in de harde buiken komt moet ik naar het ziekenhuis komen zodat ik nog op tijd weeënremmers en long rijping voor de baby kan krijgen. Mijn baarmoedermond is gemeten en die was nog mooi gesloten en lang (4 cm).
Ik heb nu magnesium tabletten gehad om de baarmoeder spierspanning/hardheid wat te verminderen.
Ik hoop dat ook jullie wat aan deze info hebben.
Nog veel succes bij de laatste loodjes 😘😘

5 jaar geleden
Reactie op kdw85
Ladies!
Heel erg bedankt voor jullie reacties 🙏❤️.
Ben vandaag bij mijn ...
Veel gezondheid 🙏🏾❤🙏🏾

5 jaar geleden
Altijd laten controleren! Ik hield ze ook de hele nacht en bleek een verkorte baarmoedermond. Geen infectie gelukkig maar ook injecties gekregen voor vroegrijping longen en bedrust tot aan bevalling. Moet een paar dagen blijven ter observatie in het ziekenhuis. Ze zeggen dat dat elk moment kan gebeuren maar hopelijk blijft ze nog een paar weken veilig binnen 🙌🏼

5 jaar geleden
Zeker laten controleren! Vorige week opgenomen geweest, 3/4 van de baarmoedermond was verstreken en had weeën. Weeënremmers gekregen en longrijping, vrijdag weer naar huis met complete rust. Gister avond weer terug geweest naar het ziekenhuis en nu is alles verstreken en is het afwachten tot de weeën krachtiger worden en ze voor ontsluiting zorgen. Bel liever te vaak dan te weinig 😘

5 jaar geleden
Vandaag bij gyneacoloog geweest en heb magnesium voorgeschreven gekregen vanwege veel harde buiken.

5 jaar geleden
Ik loop al ruim een week met aanhoudende vaak per dag harde buiken sinds gisteren en vandaag ook continu de hele dag door , en als ik het tegen de verloskundige zeg dan zegt zij het hoort erbij maar kijk het nog aan tot morgen en anders ga ik weer bellen en dan sta ik erop dat ze me naar het ziekenhuis sturen want je kan me niet wijsmaken dat het dr hele tijd goed of normaal is 🤷♀️ raak aardig gefrustreerd zo ook 🥺