22 Reacties
5 jaar geleden
Ik lees graag met je mee:) hier ook 2,5 liter bloed verloren en placenta operatief verwijderd. Nu bij de tweede heb ik mij er flink in verdiept. Kies toch voor een thuisbevalling en heb met de verloskundige een goed plan gemaakt met voorzorgsmaatregelen. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen 😊
5 jaar geleden
Ik heb het ook gehad bij de eerste, 3,5 l bloed verloren en met spoed naar de ok. Ik ben nu wel een beetje bang dat t weer gebeurd, maar ik had al een medische indicatie waardoor ik in het ziekenhuis moet bevallen dus in die zin maak ik mij geen zorgen. Zou wel jammer zijn als t weer zo’n struggle werd, dat wel. Ik ben ook benieuwd of er andere ervaringen zijn bij een tweede kindje.
5 jaar geleden
Hier ook bij de 1e.. ze zeiden dat dit waarschijnlijk weer ging gebeuren en ben nu ook medisch..
Had het liever niet geweten.. dat is nu dus iets waar ik enorm tegen op zie...
Aan de andere kant.. ze weten dat de kans bestaat dat het weer gebeurd en kunnen ze sneller handelen.
Dus ben wel blij dat ik na ziekenhuis ga
5 jaar geleden
Reactie op Dees90x
Omg nou ik ben benieuwd. Heb al zwaar bloedarmoede waarvan infuus en pillen ...
De verloskundigen zijn getraind op deze situaties hé? Ze hebben ook hun middelen en manieren om het bloeden tegen te gaan en weten met hun ervaring (en volgens protocol) precies wanneer ze de ambulance moeten bellen....
5 jaar geleden
Hier hetzelfde gehad en ook verwijderd via de ok. Binnenkort maar even overleggen met de verloskundige wat nu het stappenplan is, misschien sneller injecties om te zorgen dat er een grotere kans is dat hij wel meteen los komt? Iemand daar al over gepraat? Sowieso idd zh bevalling, vind ik een prettig idee
5 jaar geleden
Reactie op Elma-Elma
Ik lees graag met je mee:) hier ook 2,5 liter bloed verloren en placenta o ...
Ben je niet medisch?
Ik ben bij mijn eerste bevalling ook ruim 2 liter verloren omdat mijn baarmoeder niet samentrok ( placenta was er wel uit ) maar daardoor ben ik nu wel medisch omdat de kans op veel bloedverlies nu groter is..
5 jaar geleden
Reactie op M28
Hier hetzelfde gehad en ook verwijderd via de ok. Binnenkort maar even over ...
Goed om te bespreken inderdaad, dan weet je waar je aan toe bent. Ze volgen een standaard protocol, uit mijn hoofd willen ze dan in ieder geval direct na de geboorte Oxytocine geven. Je kunt het protocol ook op internet vinden. Maar bespreken is nog beter!
5 jaar geleden
Reactie op M.L.T
Ben je niet medisch?
Ik ben bij mijn eerste bevalling ook ruim 2 liter ve ...
Klopt, het advies is een bevalling in het ziekenhuis, al wordt dat als een verplichting gebracht. Ik heb een andere keuze gemaakt. En kies wel voor bijvoorbeeld een waaknaald alvast plaatsen en ik houd mijn HB-waarde goed in de gaten. Zo nog wel meer dingen afgesproken. We wonen gelukkig dichtbij het ziekenhuis, mocht het toch nodig zijn 😊. Maar kan me voorstellen dat voor de meesten een ziekenhuisbevalling soieso fijner voelt hoor. De richtlijn is na zoveel bloedverlies in ieder geval een medische bevalling 😉
5 jaar geleden
Reactie op Beeldmiep
Zelfde verhaal hier, maar heb dat helemaal niet als erg ervaren. Vloeien wa ...
Ik vond t ook niet traumatisch ofzo en was achteraf wel blij dat ze op de ok alles netjes schoon hebben gemaakt en gehecht, maar ik merk nu ik nog maar 5 weken te gaan heb, dat ik toch een beetje op zie tegen de bevalling. Misschien ook omdat ik na 10 cm ontsluiting geen goede weeen meer kreeg en alles op eigen kracht moest doen. Die oxytocine werkte ook niet bij mij. Misschien toch maar eens mijn twijfels opschrijven en bespreken met de gyn.