37 Reacties

5 jaar geleden

Geen zorgen maken hoor. Stress is schadelijker dan je ongelukje denk ik zo ;) volgende keer gewoon beter opletten.

5 jaar geleden

Voor het brouwen van de Liefmans Fruitesse Alcoholvrij gaan de brouwers op dezelfde manier tewerk als voor de klassieke Fruitesse mét alcohol. Alleen zet hij de gisting tijdig stop, zodat het brouwsel alcoholvrij blijft en de smaak en het typische karakter van de Liefmans Fruitesse tóch bewaard Liefmans Fruitesse Alcoholvrij is geen 0.0% bier. Er kan wel wat alcohol in zitten, volgens het etiket zit er tot 0,5% alcohol in. Het alcoholvolume van max 0,5 % wordt veroorzaakt door restsporen van de gisting van natuurlijke suikers. Zo kan bijvoorbeeld in smoothies ook een alcoholpercentage tot 0,2% voorkomen. Liefmans Fruitesse Alcoholvrij is geen 0.0% bier. Er kan wel wat alcohol in zitten, volgens het etiket zit er tot 0,5% alcohol in. Het alcoholvolume van max 0,5 % wordt veroorzaakt door restsporen van de gisting van natuurlijke suikers. Zo kan bijvoorbeeld in smoothies ook een alcoholpercentage tot 0,2% voorkomen. Bovenstaande staat op de site van biernet. Ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken 🙂

5 jaar geleden

Is bij veel 'alcoholvrije' dranken zo. Zijn vaak toch niet 100% alcoholvrij.. Maar inderdaad, je kunt er beter niet over stressen ;) Denk maar zo, de belangrijkste organen etc. zijn allemaal al aangelegd, baby hoeft nu alleen nog maar te groeien. (Betekent natuurlijk niet dat we nu allemaal aan de wijn kunnen :p) Maar misschien helpt die gedachte je een beetje om je er geen zorgen over te maken :)

5 jaar geleden

Ja zo jammer hè. Vond het een heerlijke ontdekken tot het me opeens opviel dat het niet helemaal alcoholvrij is 😕

5 jaar geleden

Oh heel erg bedankt voor jullie reacties! Stelt me echt gerust! En lief dat je het helemaal hebt uitgezocht @PK1988!!!

5 jaar geleden

Kan geen kwaad. 0,5% is zo goed als niets 😊 je moet er natuurlijk geen 10 van opdrinken, maar eentje kan zeker geen kwaad

5 jaar geleden

Ik heb ze ook in de koelkast liggen hoor! Ik tik m ook niet achterover en drink er dan ook maar één van. Dat het toch als alcoholvrij verkocht mag worden gaf mij al voldoende geruststelling. Maar voelt het niet goed, dan lekker laten staan!

5 jaar geleden

Niet rot over voelen joh, kan gebeuren en er zit zó weinig alcohol in. Maar volgende keer kun je het beste 0.0% kiezen, alleen dat is écht alcoholvrij.

5 jaar geleden

Ik vind het zo’n onzin dat ze dranken “alcoholvrij” mogen noemen terwijl dat niet zo is! Heb het ook al vaker gezien bij wijnen. Ik drink alleen maar 0.0% om er zeker van te zijn dat er echt geen alcohol in zit.

5 jaar geleden

In je lichaamsprocessen wordt er soms ook alcohol geproduceerd. Die hele kleine hoeveelheden zijn niet erg. Als je je er niet bij voel, dan voortaan laten staan. Maar voor nu hoef je je echt geen zorgen te maken.

5 jaar geleden

Maak je geen zorgen. Zelfs in vruchtensap kan 0.5% alcohol zitten, of in een rijpe banaan!

5 jaar geleden

Je kunt er echt van schrikken hè! Ik had laatst een spaghetti maaltijd, pas later zag ik in de ingrediënten lijst dat er rode wijn in de saus zat.. dan kun je wel even balen, maar helaas kun je het niet meer terug draaien. Dus in de toekomst maar beter opletten 😄

5 jaar geleden

En witte wijn azijn bijvoorbeeld zit daar eigenlijk nog een hoeveelheid alcohol in?

5 jaar geleden

Reactie op Estherrrrr

Je kunt er echt van schrikken hè! Ik had laatst een spaghetti maaltijd, pas ...
In warme gerechten, zoals saus, is de alcohol al verdampt

5 jaar geleden

Zorgen nergens voor nodig...

5 jaar geleden

Oh hier maak ik me echt niet druk om. Rijp fruit, sinaasappelsap etc. Heeft het ook vergisting is gewoon een natuurlijk proces. En zoals de studies aantonen is het gewoon veilig.

5 jaar geleden

Naast alles wat al gezegd is over vruchtensap, ontstaat er zelfs in je maag regelmatig alcohol door vergisting van bijvoorbeeld fruit of brood. Ik zou me er geen zorgen om maken

5 jaar geleden

Hoo Renatevdv Ik heb het zelfde probleem gehad. En daarvoor even contact gehad met de verloskundige. (Daar zijn ze ook voor ) En zij heeft me enorm gerust gesteld. De kans dat je met zo'n kleine hoeveelheid schade doet is bijna niet aanwezig. Ga er dus ook niet over stressen. dit is vaak slechter voor de baby als dat minimale alcohol percentage. Maak er alleen geen gewoonte van. Maar ik denk dat jij net als ik liefmans niet meer zal aanraken. Voor de andere dames onder ons. Kijk op t label van je alcohol vrije drankje (alcohol vrij betekent max 0.5 %) zoek naar producten die 0.0% op de verpakking hebben staan.

5 jaar geleden

Hé jammer, had t voorbij zien komen en leek me lekker om met t warme weer zo eens een flesje te nemen.

5 jaar geleden

Hè balen is dat.. En slecht van Liefmans. Maar geen stress, de baby heeft er waarschijnlijk weinig van gemerkt. Gelukkig zijn er genoeg echte 0.0% biertjes op de markt. Nog even een tip om te delen: ik hou erg van droge witte wijn. Ik heb laatst Freixenet bubbels op 0.0% die is lekker (niet mega zoet) en kreeg ook tip voor La Tullipe rosé bubbels, die moet ik nog testen. Verder vind ik af en toe een Jillz 0.0% appel ook wel lekker. Jullie nog tips?