46 Reacties
5 jaar geleden
Ik had rond de 28 weken een p87
1700/1800grm tegroot zeiden ze maar met 20wk was de kleine p16 Te klein
Ik zelf had mijn twijfels na de meting hoor
Vorge week weer echo gehad op 32 wk p46 1955gm beetje Te klein
Ze moeten maar een milimeter verkeerd meten en er komt al wat anders uit
Dus hecht ik geen waarde hieraan
Nu heb ik dus wel elke week een groeiecho want elke week is wat anders
Zolang kleine maar gezond is zeg ik maar
5 jaar geleden
Ik had 1,5 week terug met 30 weken een p80 meting, daarvoor was het aardig gemiddeld. Mijn verloskundige vond deze meting gelijk aanleiding voor een suikertest. Vandaag uitslag gehad dat ik helaas wel zwangerschapsdiabetes heb (normaal heb ik een heel gezond bmi van 20-21, in de afgelopen maanden door zwangerschap en thuiswerken vanwege corona wel teveel gesnoept, ben ik nu natuurlijk meteen mee gestopt).
Voor mij is het ook afwachten hoe de volgende meting gaat zijn!
5 jaar geleden
Ik volg even mee, op 29 weken P90, kon het haast niet geloven omdat wij allebei kleine baby's waren vroeger. Kan dus zijn dat het volgende keer wat minder is..
5 jaar geleden
Met 28 weken in het ziekenhuis p35. Met 30 weken bij de verloskundige p15 (buikje zelfs p5). Daarom opnieuw naar het ziekenhuis doorgestuurd. Daar met 31 weken tussen de p30 en p40 🤷🏼♀️ vrijdag weer terug voor een extra groei echo in t ziekenhuis, maar ik verwacht dat de verloskundige verkeerd gemeten heeft. De foutmarge is vrij groot en er hoeft inderdaad maar een klein beetje anders/verkeerd gemeten te worden en er klopt niets meer van je p-waarde
5 jaar geleden
Bij 28 weken had ik p76 morgen heb ik een extra groei echo dus ben benieuwd
5 jaar geleden
Ik had met 28 weken P62 en 1236 gram. Alle maten van de baby waren in orde, hoeveelheid vruchtwater was prima. Ik heb zwangerschapsdiabetes.
De volgende groei echo heb ik volgende week pas.
Aan de reacties te lezen kan het alle kanten op. De foutmarge is inderdaad best behoorlijk.
5 jaar geleden
Ja ik had dat ook. Bij de 20 weken echo alles precies op schema en 8 weken later ineens ook rond de p80 geloof ik, hij lag iig 3,5 week voor qua groei. Heb toen suikertest moeten doen en die was net onder de grens. Bij de volgende echo liep hij nog maar 1.5 week voor. Kan dus prima een groeispurt zijn!
5 jaar geleden
Met 27 weken p95 en met 30 weken p86 oid terwijl ze 2 weken voorlopig met buikje
Ik hecht er niet teveel waarde aan, want het is maar net hoe ze de omtrek meten, 1mm is al een groot verschil in gewicht
5 jaar geleden
Reactie op Dees90x
Heb vandaag met 32+4 echo gehad en was p88. Hoofd en buik is groter dan gem ...
P50 is gemiddeld. P88 betekent dat 88% van de babies bij 32+4 kleiner is dan de jouwe. 12% van de babies is even zwaar of zwaarder. Ik zou vooral afgaan op advies van de verloskundige, die is opgeleid om jou goed te begeleiden. Als je geen diabetes heb is er niet zoveel aan de hand denk ik. Gezond eten en weinig / niet snoepen is altijd goed! (Behalve snoeptomaatjes, komkommers, paprika, worteltjes etc, die mag je wel altijd snoepen natuurlijk ;))
5 jaar geleden
Hai!
Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten. Met 28 weken was het hier allemaal wat groter en zwaarder dan gemiddeld, met 32 weken was het allemaal gemiddeld.
De verloskundige liet zien dat met de gegevens die ze invoerde, het in de ene tabel juist te licht was en in een andere tabel weer iets te zwaar.
Dus ik zou zeggen, maak je niet druk!
5 jaar geleden
Reactie op Minsje
Hai!
Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten. Met 28 weken was het hi ...
Precies, het is en blijft een gemiddelde. Dus per definitie zitten er altijd baby's ver onder of ver boven... De VK houdt het gelukkig allemaal in de gaten en grijpt echt wel in indien nodig 😊