30 Reacties
2 jaar geleden
Haha die volgorde zegt niks. Hier kreeg ze eerst netjes haar 2 ondertanden, toen de 2 laterale snijtanden. Een klein vampiertje 🤣. Inmiddels heeft ze ook de centrale snijtanden boven gelukkig, haha.
Maar kan dus prima bovenaan beginnen! Onder is ‘gemiddeld’. Maarja, niet iedereen is gemiddeld
2 jaar geleden
Mijn oudste kreeg ze pas rond haar eerste verjaardag, is helemaal goed gekomen 😉
2 jaar geleden
Hier 8.5 maand en ook nog geen tand te bekennen 😂 Ooit komen ze wel.........
2 jaar geleden
Bij mij zijn ze bij alle2 eerst van onder door gekomen. Maar in de nov'20 groep heb ik van andere gelezen dat ze vanboven eerst doorkwamen, wat nog 'gekker' is maar niet onmogelijk, de hoektandjes eerst.
Dus het kan :) ze komen er wel door.
Hier is het een beetje gek dat Aeden over een week 9m zijn bovenste tandjes geen kleine tandjes zijn maar best groot. 😳
2 jaar geleden
Mijn meisje is 8 maanden en ze heeft al 7 tanden. Dat is dan het andere uiterste.... totaal geen pretje om alles tegelijk te krijgen
2 jaar geleden
Reactie op NathalieA
Haha die volgorde zegt niks. Hier kreeg ze eerst netjes haar 2 ondertanden, ...
Oh, fijn te horen dat de centrale wel nog gekomen zijn want wij hebben dezelfde situatie... Hij heeft al best lang 4 tandjes maar die centrale snijtanden boven komen maar niet door 😅
2 jaar geleden
9,5 maandjes en hier nog steeds geen tandjes. Wacht het wel af haha, vind nog wel schattig. Weet dat ze mij sws gaat terroriseren met bv geven zodra ze doorkomen.
2 jaar geleden
Hier 2 weken terug nog niks(8.5 maand). Over paar dagen 9 maanden en hij heeft er ineens 8. Dus het zegt niks😅
2 jaar geleden
ze zijn nu voor het eerst doorgekomen .. 2 scherpe puntjes .. lijken met messen , maar ze is er enorm ziek van!! hoe lang blijft ze er ziek van? de tanden zijn al door het tandvlees gekomen maar ze is er nog steeds ziek van :(
2 jaar geleden
Reactie op L1310
Kan nog een paar dagen gevoelig zijn als ze door zijn want na het puntje mo ...
ze heeft geen koorts gelukkig wel verhoging maar ze is snel moe .. geïrriteerd .. en had gisteren 4 poep luiers !! maar puntjes zijn al door ?
als ze vandaag nog zo is ga ik gewoon voor de zekerheid langs de kinderarts .. maar ik denk tandjes want voorheen was ze niet zo .. 😵💫
2 jaar geleden
Bijna 9 maanden, bobbelig tandvlees al vanaf 4 maanden ook toen al witte puntjes te zien en te voelen maar nog steeds geen tandjes. Elke keer denk ik ja nu 🫤. Helaas 😅.
2 jaar geleden
Reactie op Bo_ter_Hammetje
ze heeft geen koorts gelukkig wel verhoging maar ze is snel moe .. geïrrite ...
Wat kan de kinderarts eraan doen dan? Gewoon bijtringen geven, eventueel iets koels om op te knabbelen uit de koelkast of vriezer en als ze echt last heeft zetpil geven. Of een barnsteenarmbandje om doen.
Tandjes krijgen is nou eenmaal niet fijn voor die kleintjes en gaat vaak te paard met humeurigheid, slecht slapen, verhoging, rode billen, veel poepluiers. Is volkomen normaal.