30 Reacties

2 jaar geleden

Haha die volgorde zegt niks. Hier kreeg ze eerst netjes haar 2 ondertanden, toen de 2 laterale snijtanden. Een klein vampiertje 🤣. Inmiddels heeft ze ook de centrale snijtanden boven gelukkig, haha. Maar kan dus prima bovenaan beginnen! Onder is ‘gemiddeld’. Maarja, niet iedereen is gemiddeld

2 jaar geleden

Mijn oudste kreeg ze pas rond haar eerste verjaardag, is helemaal goed gekomen 😉

2 jaar geleden

Volgens mijn moeder kreeg ik pas na mijn eerste verjaardag mijn eerste tand en was het een hoektand boven😅

2 jaar geleden

Hier 8.5 maand en ook nog geen tand te bekennen 😂 Ooit komen ze wel.........

2 jaar geleden

Bij mij zijn ze bij alle2 eerst van onder door gekomen. Maar in de nov'20 groep heb ik van andere gelezen dat ze vanboven eerst doorkwamen, wat nog 'gekker' is maar niet onmogelijk, de hoektandjes eerst. Dus het kan :) ze komen er wel door. Hier is het een beetje gek dat Aeden over een week 9m zijn bovenste tandjes geen kleine tandjes zijn maar best groot. 😳

2 jaar geleden

Hierook nog niet 8,5 maand

2 jaar geleden

Zoon is 6 oktober geboren. Ik voel sinds vandaag iets van een tandje!! Nog niet echt zichtbaar iets witter.

2 jaar geleden

Mijn meisje is 8 maanden en ze heeft al 7 tanden. Dat is dan het andere uiterste.... totaal geen pretje om alles tegelijk te krijgen

2 jaar geleden

Grappig om te lezen dat er zoveel verschil in zit. Onze dochter had ze met 6/7 maandjes al wel onderin. We hebben net nog even een inspectie gedaan, bovenin is toch geen tandje 😅 Ik ben benieuwd wanneer ze komen! Op zich wel fijn hoor, want ik geef nog borstvoeding 😁

2 jaar geleden

Hier dochter van 9 maanden ook nog geen tanden. Onze zoon had er al 4 op die leeftijd.

2 jaar geleden

Reactie op NathalieA

Haha die volgorde zegt niks. Hier kreeg ze eerst netjes haar 2 ondertanden, ...
Oh, fijn te horen dat de centrale wel nog gekomen zijn want wij hebben dezelfde situatie... Hij heeft al best lang 4 tandjes maar die centrale snijtanden boven komen maar niet door 😅

2 jaar geleden

9,5 maandjes en hier nog steeds geen tandjes. Wacht het wel af haha, vind nog wel schattig. Weet dat ze mij sws gaat terroriseren met bv geven zodra ze doorkomen.

2 jaar geleden

Hier op 8.5maanden ook nog geen tand te bespeuren..ze komen vast wel een keer ;)

2 jaar geleden

Hier 2 weken terug nog niks(8.5 maand). Over paar dagen 9 maanden en hij heeft er ineens 8. Dus het zegt niks😅

2 jaar geleden

Hier toevallig sinds een week 2 tandjes, ze is 8,5 maand. De oudste had haar eerste tandje met bijna 11 maand en kreeg er toen snel 3 achter elkaar. En daarna duurde het weer 3/4 maanden voor ze er weer wat kreeg 😂

2 jaar geleden

ze zijn nu voor het eerst doorgekomen .. 2 scherpe puntjes .. lijken met messen , maar ze is er enorm ziek van!! hoe lang blijft ze er ziek van? de tanden zijn al door het tandvlees gekomen maar ze is er nog steeds ziek van :(

2 jaar geleden

Reactie op Bo_ter_Hammetje

ze zijn nu voor het eerst doorgekomen .. 2 scherpe puntjes .. lijken met me ...
Kan nog een paar dagen gevoelig zijn als ze door zijn want na het puntje moet de rest ook nog, maar als ze echt ziek is, is er misschien iets anders aan de hand?

2 jaar geleden

Reactie op L1310

Kan nog een paar dagen gevoelig zijn als ze door zijn want na het puntje mo ...
ze heeft geen koorts gelukkig wel verhoging maar ze is snel moe .. geïrriteerd .. en had gisteren 4 poep luiers !! maar puntjes zijn al door ? als ze vandaag nog zo is ga ik gewoon voor de zekerheid langs de kinderarts .. maar ik denk tandjes want voorheen was ze niet zo .. 😵‍💫

2 jaar geleden

Bijna 9 maanden, bobbelig tandvlees al vanaf 4 maanden ook toen al witte puntjes te zien en te voelen maar nog steeds geen tandjes. Elke keer denk ik ja nu 🫤. Helaas 😅.

2 jaar geleden

Reactie op Bo_ter_Hammetje

ze heeft geen koorts gelukkig wel verhoging maar ze is snel moe .. geïrrite ...
Wat kan de kinderarts eraan doen dan? Gewoon bijtringen geven, eventueel iets koels om op te knabbelen uit de koelkast of vriezer en als ze echt last heeft zetpil geven. Of een barnsteenarmbandje om doen. Tandjes krijgen is nou eenmaal niet fijn voor die kleintjes en gaat vaak te paard met humeurigheid, slecht slapen, verhoging, rode billen, veel poepluiers. Is volkomen normaal.