15 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Centje
Ik lees even mee want heb echt exact hetzelfde probleem met mijn dochtertje ...
Vanmorgen vroeg en de ochtendvoeding zelf waren nog geen probleem. Net wat he zegt... misschien was ze toen nog te slaperig om zich er druk over te maken. Ben benieuwd hoe nu de nacht en ochtend gaan.
Jij ook succes!
3 jaar geleden
Je kan zelf aanvoelen wat voor jou de grens is, maar even 100% borstvoeding uit de borst lijkt mij het beste. Kan zijn dat ze wel eerst weer een tijdje elk uur wilt omdat ze kleine beetjes drinkt per keer, wordt dan vanzelf meer. Veel huid op huid en open bar.
Gordijnen dicht en lekker samen op bed. Partner vragen om voor jullie te zorgen. (Eten en drinken brengen e.d.)
3 jaar geleden
Ik zit met hetzelfde met 10 weken en word er zelf behoorlijk gefrustreerd van. Ik zit op dit moment te kolven en elk beetje wat eruit komt geef ik met de fles. De vermoeidheid zorgt er ook voor dat ik niet nog dagen een schreeuwende baby wil hebben om koste wat het kost bv te geven. Ik denk erover om af te bouwen en kv te gaan geven. Goed is goed.
3 jaar geleden
Al lost het ons probleempje niet op, ik vind het toch 'fijn' om te lezen dat andere dit ook herkennen en hiermee worstelen.
Laten jullie me weten als bij jullie deze fase weer voorbij is, hoe je het doorkomen ben en hoelang dat ongeveer geduurd heeft?
Veel huid-op-huid ga ik proberen, al wordt dat wel een uitdaging met de zorg voor een peuter in huis en geplande afspraken 🤭
3 jaar geleden
Ik heb op dit moment hetzelfde. Heb hierover contact gehad met de lactatiedeskundige. Zij vertelde dat t kan zijn dat je ongesteld moet worden en je baby de melk vanuit je borst even niet lekker vindt. Dit betekent niet dat je daadwerkelijk ongesteld wordt. Ook zou t bij mij kunnen liggen aan dat ik minder toeschietreflex heb en de melk niet snel genoeg gaat.
Daarnaast is mijn kleintje verkouden, dit zou ook weigering van de borst kunnen veroorzaken.
Advies dat ik kreeg was om 1x PD te clusterkolven 1 uur lang.
Vaker aanleggen ook al heeft hij geen honger.
Hopelijk heb je er iets aan.
🍀
3 jaar geleden
Bedankt voor je berichtje.
Mijn menstruatie is nog niet op gang, het kan dat de melk nu anders smaakt, maar dan vind ik het wel raar dat ze de afgekoelde melk wel drinkt. 🤔
Vanmorgen om 6 uur dronk ze zonder problemen en was ze lekker slaperig. Net weer geprobeerd te voeden, dat ging wel maar niet echt van harte en niet lang gedronken.
Voor nu is ze in ieder geval tevreden en we proberen het straks gewoon nog een keer... 🤷🏽♀️
3 jaar geleden
Rond de 12 weken verdwijnt volgens mij het zuig reflex, dus moeten ze zelf bewust gaan drinken. Dat is even schakelen voor de meeste baby’s! Met m’n zoontje van nu 1,5jaar ook gehad en dat komt van zelf weer goed. Ik heb het nu ook met m’n dochtertje van 12 weken.
Even niet te vaak de fles geven, want voor de fles hoeven ze minder moeite te doen. Dus zoveel mogelijk de borst aanbieden, maar als hij/zij niet wilt ook niet forceren. Dan probeer je het wat later weer.
S avonds/s nachts/ s ochtends vroeg als ze moe zijn, dan zijn ze slaperig en minder bewust van deze schakeling en gaat het nog wat meer op automatisme
3 jaar geleden
Ik heb ook gehad dat mijn kleine ineens mijn linkerborst ging weigeren. Weet niet of je het herkent maar bij mij ligt het aan het feit dat de melk zo snel stroomt dat hij het niet bij kan houden. Alleen mijn linkerborst is voor mijn kleine man nauwelijks te doen gezien de snelheid. Hij drinkt wel als hij slaperig is, omdat hij dan niet in de gaten lijkt te hebben dát ik hem links aan leg. Liggend voeden werkt beter (geen idee waarom?), en ik zorg dat ik mijn linkerborst soms even afkolf zodat de grootste druk er af is. Hopelijk is de negatieve associatie er dan snel weer af.
3 jaar geleden
Heee dit heeft mijn baby nu al twee keer gehad (laatste keer drie dagen terug en nu 12 weken en ook verkouden). Het duurde twee dagen ongeveer, daarna was het over of hielp het volgende:
- ik legde mijn baby op zijn zij op bed en ik ging ook bijna helemaal horizontaal liggen. Zo ontspannen mogelijk.
- ik startte met een flesje of speen en als hij die goed pakte haalde ik die los en gaf ik de borst.
Nu kan ik hem weer in elke positie voeden terwijl hij nog steeds verkouden is.
3 jaar geleden
Nou hier drinkt ie opeens weer als een pasgeboren biggetje na 2 sessies te weigeren 🤷♀️.
Ik snap dat je het fijn vindt om te lezen dat anderen ook worstelen. Borstvoeding geven is bij ons écht niet zo makkelijk als in films en series. Heb je toevallig het laatste seizoen van handmaids tale gezien? Die vrouw legt na een tijd gevangenschap hup dat kind aan. Nnnndaaag no way!
3 jaar geleden
Een update... het gaat nog niet helemaal van harte, maar er wordt weer aan de borst gedronken! 🥳
Ze moppert nu nog even, maar geeft zich al snel over en drinkt weer lekker door.
Vanmiddag heeft ze heerlijk een poosje in de draagzak geslapen huid op huid, geen idee of het meegeholpen heeft. Maar het was een heerlijk rustig momentje voor ons allebei na de onrust die het gisteren en deels vandaag met zich mee bracht.
Nu maar hopen dat zo doorgaat of beter wordt, zodat 't met een ruime dag weer achter de rug is... 😅
3 jaar geleden
Hoi allemaal, sinds vanmorgen weigert mijn zoontje van 16 weken ook opeens de borst. Zodra ik hem wil aanleggen begint hij te huilen en draait hij zijn hoofd zoveel mogelijk weg. Ik geef hem al de hele dag gekolfde melk uit een fles, dat wil hij wel. Is hij bij jullie weer goed gekomen? En hebben jullie nog tips?