48 Reacties

vorig jaar

Ik ben 32 weken en heb dit ook vandaag geconstateerd bij de VK! Ze zei dat het nog vroeg is en dat ik met 34 een liggingsecho krijg. Daarna pas moxa zei ze, maar lees nu idd ook veel dat het best eerder kan al. Maar dat er tussen nu en 34 weken ook van alles kan gebeuren nog. Vind het maar verwarrend. Vanavond beetje zitten kijken naar die spinning baby’s maar wordt ook nog niet veel wijzer daarvan 🤷🏼‍♀️

vorig jaar

Reactie op Veenhuisje

Ik ben 32 weken en heb dit ook vandaag geconstateerd bij de VK! Ze zei dat ...
Ahh klinkt hetzelfde! Bij mij lag hij 19 augustus nog met hoofd naar beneden en 22 augustus lag hij dwars. Dus kan echt nog van alles gebeuren inderdaad! Moxa voor 34 weken is wel beter inderdaad, maar ik snap dat je ook wilt afwachten. Heb je gevraagd of het mag? Ik twijfel of ik ermee moet beginnen zonder te overleggen. Ik kan namelijk donderdag beginnen met Moxa maar heb vrijdag de afspraak bij de gyn. Gelukkig kan ik maandag ook starten maar dat gaf volgens de acupuncturist al minder kans. Zo moeilijk allemaal 🙈

vorig jaar

Reactie op Veenhuisje

Ik ben 32 weken en heb dit ook vandaag geconstateerd bij de VK! Ze zei dat ...
Oja ik heb ook nog zitten kijken naar spinning baby maar weet het ook niet 🙈

vorig jaar

https://www.puurjacqueline.nl/stuitligging#dmContent - De omlaag gerichte (neerwaartse) Hond - De Heupopheffing - Bekken wiegen - Rusthouding op de zij met opgetrokken been - Visualisatie oefening https://youtu.be/S5RBC2pWeJU?si=ncl9Y5oKpqGOGkRH - op een yogabal met een sjaal - in kniezit op de bank en handen op de grond - op je zij liggen en je been af laten hangen Voor de rest bounce ik veel op een yogabal en houd mijn handen op mijn schaambot in kleermakerszit. Ik draag ook een babybel laag onder mijn buik zodat de baby z'n hoofd ernaartoe gaat draaien. M'n kindje lag vorige week in stuit en ligt nu dwars, dus er zit beweging in!

vorig jaar

Met 34+2 lag mevrouwtje hier ook zo, vandaag met 35+1 ligt ze eindelijk omlaag met haar hoofdje. Eerlijk gezegd niets voor gedaan want krijg sowieso een keizersnede. Ik heb 1 avond en nacht zo'n buikpijn gehad, bandenpijn en steken. Paracetamol en kersenpit tegen de pijn genomen. Ik vermoed dat ze die nacht is gedraaid. Hopelijk bij jou ook snel!

vorig jaar

Reactie op Elinea89

Ahh klinkt hetzelfde! Bij mij lag hij 19 augustus nog met hoofd naar benede ...
Ja ik twijfel even of ik nog erachteraan bel inderdaad. Kan hier in de stad ook geen Moxa vinden dus ben benieuwd welke tip zij dan hadden. Voelt ook fijner om het in overleg te doen, maar zo raar al die wisselende adviezen 😅

vorig jaar

Reactie op Rettie

Ah superfijn dit! 😄

vorig jaar

Onze kleine ligt ook dwars. Hopelijk draait ze nog!

vorig jaar

Die van ons lag 2 weken geleden ook overdwars maar is nu aan het indalen, ben nu 34 weken

vorig jaar

Reactie op Rettie

Woow dankjewel voor de tips! Jij hebt er ook echt werk van gemaakt. Wat is de reden om je hand bij je kruis te houden? Zodat de baby dat kan voelen en er misschien naar toe gaat? Ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan. Hoeveel weken ben je?

vorig jaar

Reactie op Veenhuisje

Ja ik twijfel even of ik nog erachteraan bel inderdaad. Kan hier in de stad ...
Ja je kan het altijd nog even overleggen. Als iets geen kwaad kan, waarom niet als extra. Maar ik snap dat ze misschien willen wachten omdat ze hopen dat het gewoon nog goed draait. Mijn acupuncturist was wel erg standvastig dat het beter is om het voor de 34e week te doen.. En ik dus eigenlijk al een beetje laat ben. Ahh maar ook lastig dat er niks in de buurt zit.

vorig jaar

Moxa kan je ook heel goed thuis zelf doen! Ik heb bij bol sticks besteld en nu al aantal dagen thuis bezig. Op YouTube staan filmpjes hoe het moet. Heb in het verleden zelf al x moxa therapie gehad bij een acupuncturist dus wist al hoe het ‘moest’ en filmpjes komen ook overeen. Scheelt je veel kosten ook. Tot op heden ligt de kleine nog wel in stuit. Morgen wordt er weer gekeken hoe ze ligt. Ben trouwens ook al 35+3. Naast Moxa doe ik 2 oefeningen van spinning baby; op een strijkplank liggen vanaf de bank ondersteboven 😅En vanaf de bank op je knieën met je handen op de grond voor je. Succes!

vorig jaar

Hier ook een semi-dwarsligger, hoofdje én armpjes liggen net onder de linker ribben. En dat is ook niet altijd even comfortabel bij sommige bewegingen haha. Mijn verloskundige raadde aan om een momentje voor jezelf te nemen - in kleermakerszit vanwege de bekken - en vervolgens heel rustig met beide handen ronde bewegingen over de buik te maken. Door de zachte bewegingen en warmte van de handen zou de baby zich ‘geleid’ voelen en uiteindelijk draaien.

vorig jaar

Weet iemand waar je eigenlijk de bewegingen moet voelen als de baby wél goed is gaan liggen? Dus hoofdje naar beneden en volgens mij rug richting de navel? Ben nu spinning babies aan het doen en wil misschien moxa proberen, maar als hij inmiddels wel goed ligt hoeft dat niet natuurlijk. Heb 20 sept pas weer afspraak bij de vk met 34+3

vorig jaar

Eerste kindje lag ook dwars bij 36 wkn, dus een afspraak voor een versie gepland. Toen we daar kwamen was ie alsnog uit zichzelf goed gedraaid :) Nu bij 2e kindje bij 35+3 te horen gekregen dat het in stuit ligt. Nu al versie zou te vroeg zijn ivm kans op terug draaien. Wel gewezen op spanning baby's oefeningen, en met 36 wkn weer een echo om te kijken of het hopelijk zelf gedraaid is en anders vervolgstappen te bespreken. Heb dus hoop dat t vanzelf nog draait. Komt dus vaker voor!

vorig jaar

Jaaa net echo gehad, ze is gedraaid & ligt met hoofdje naar beneden 🩷

vorig jaar

Reactie op Elinea89

Woow dankjewel voor de tips! Jij hebt er ook echt werk van gemaakt. Wat is ...
Mijn kleintje lag vorige week toen ik 33 weken was in stuit ( heeft de verloskundige gevoeld), dus ben woensdag met 33+3 gestart met moxa therapie en deze spanning babies oefeningen. Ja de baby zoveel mogelijk stimuleren dat hij het hoofdje naar beneden moet draaien. Heb t idee dat de baby nog steeds veel draait omdat ik vaak van die grote bulten op mn buik heb ( zie foto)

vorig jaar

Reactie op Rettie

Mijn kleintje lag vorige week toen ik 33 weken was in stuit ( heeft de verl ...
Ahh ik herken deze buiken heel erg! Laatst had ik het ook toen ik van m’n zij heel kort op m’n rug rolde (heel kort, want blijf het eng vinden) al heel snel was de bobbel ook weer weg. Maar lekker op tijd begonnen juist! Mijn acupuncturist zei het liefst vòòr de 34 weken. Wij zitten nu op dag 7 en voelde m vannacht ontzettend veel bewegen. Snap alleen wat ik voel en nog steeds ook erg hoog. Maandag hebben wij een echo om te kijken of meneer goed ligt. Wanneer heb jij controle?

vorig jaar

Reactie op Elke0495

Jaaa net echo gehad, ze is gedraaid & ligt met hoofdje naar beneden 🩷
Ahhh wat fijn voor jullie! ✨😍hoeveel weken ben je? Had je nog iets gedaan (oefeningen of Moxa) van te voren?

vorig jaar

Reactie op Ilseh3

Eerste kindje lag ook dwars bij 36 wkn, dus een afspraak voor een versie g ...
Goed om te horen dat het dus echt kan draaien en fijn dat ze spinning baby adviseren. Ik overweeg het ook naast Moxa maar ben al bek af als ik er naar kijk 🙈 Ben nu 35 weken. Hopelijk gaat hij bij jou ook draaien! Heb je ook maandag de echo?