20 Reacties
4 jaar geleden
Ik weet dat mijn schoonzusje vorige week voor een mooie prijs (€2400) een elektrische bakfiets van het merk Vogue heeft gekocht! Zij is er erg tevreden mee.
4 jaar geleden
Ik heb zelf een elektrische driewiel bakfiets van babboe (Babboe e-dog). Kost een godsvermogen, maar is echt heeeerlijk. Vandaag ben ik nog op pad geweest met de hond (40 kilo) en de beebs.
Ik heb er de babyschaal van melia bij, echt een rotding en van zeer slechte kwaliteit. Hij zit veel te rechtop, dus ze hangt in de riempjes, en het klitteband is nu al gescheurd. De babyschaal is in elk geval een dikke vette afrader. Ik draag haar nu zelf in een draagdoek op de fiets. Baby in draagdoek op de fiets zou ik niet direct aanraden, maar omdat een driewieler een stuk stabieler is en er meer ruimte heeft tussen zadel en stuur is durf ik het persoonlijk wel aan.
M'n dochter geniet er in elk geval met volle teugen van om lekker op pad te zijn.
4 jaar geleden
Ik volg even, wij zijn ook aan het oriënteren. Afgelopen weekend op Terschelling een urban arrow gehuurd maar vind die in aanschaf eigenlijk echt te duur. Willen liefst max 3000 uitgeven.
4 jaar geleden
Wij hebben een urban arrow in bestelling. Maar die zijn zoals gezegd erg duur. Komen wel als beste uit allerlei tests, vandaar dat we er toch voor zijn gegaan. Als we de bakfiets ooit weg doen kunnen we 'm waarschijnlijk heel goed verkopen, wat we ook mee hebben genomen in de overweging.
4 jaar geleden
Heel blij met onze urban arrow, al is ie inderdaad niet goedkoop. Maar het is echt onze tweede auto, doe er alles mee en gebruik de auto bijna niet meer. Er passen 2 kleuters en een baby met maxi cosi in, kan er alle boodschappen in kwijt, rijd soepel en wendbaar, met veel stabiliteit en grote actieradius. Echt de beste aankoop, elke dag weer zo blij ermee! Zelfs ook in de winter, met kap erop, is het ideaal om de kids naar school te brengen met baby in de maxi cosi.
4 jaar geleden
Raden jullie een driewieler bakfiets aan? + hoe hard gaan jullie met de bakfiets km/u?
4 jaar geleden
Reactie op Manchester
Raden jullie een driewieler bakfiets aan? + hoe hard gaan jullie met de bak ...
Ik heb verschillende modellen getest waaronder driewielers maar ook driewielers met carve, waarbij het draaipunt in de bocht bij de wielen zit. Maar persoonlijk kon ik niet wennen aan het sturen op een driewieler. Daarom gekozen voor een Urban Arrow, wat ligt die lekker op de weg! Ik rij hier 20 a 25 km/u mee.
4 jaar geleden
Ik heb een Vogue Carry 2 gekocht met beugel voor de maxi cosi. Prijs/kwaliteit verhouding is prima: gekocht bij Halfords voor 2700,-. Twee wielen en flexibel/wendbaar. Hij heeft 5 standen en ondersteunt bij het fietsen prima. Ik kan ook zonder ondersteuning fietsen en dan is hij niet te zwaar voor mij.
4 jaar geleden
Reactie op Manchester
Raden jullie een driewieler bakfiets aan? + hoe hard gaan jullie met de bak ...
Het fietst wel echt heel anders dan een gewone fiets, al went het wel heel snel. Ik ging laatst bijna op m'n muil bij mn gewone fiets, omdat ik vergat dat die niet rechtop blijft staan als je opstapt... Een 2-wiel bakfiets fiets veel meer als een gewome fiets, ook qua bochtenwerk. Een 3-wieler rijdt echt een beetje als een tanker je moet wat langzamer rijden, zeker in bochten, en je neemt gewoon veel meer ruimte in op de weg. Even snel ergens tussendoor schieten zoals op een stadsfiets zit er niet meer in.
Met ondersteuning tik ik, met 40 kg hond in de bak, toch makkelijk de 27 km/h aan. Maar dat doe je alleen op super rechte asfalt wegen. De snelheids beperking zal 'm eerder zitten in het wegdek, bochten, andere fietsers en algemene veiligheid.
4 jaar geleden
wij hebben de babboe dog electrisch, hele fijne bakfiets en de babyschaal is makkelijk te monteren en demonteren ! Wij ervaren gelukkig niet de slechte kwaliteit die hierboven beschreven staat Veerle zit heerlijk in de schaal ik heb er wel een maxi cosi hoes omheen gedaan voor de warmte en wij hebben een tent over de bakfiets gekocht, is toch erg makkelijk met een Duitse herder hond en een baby, Veerle is bijna 5 maanden en gaat top ! Ik weet dat ze bij babboe ook try my babboe hebben dan kan je zelf een rondje rijden op iemand zijn bakfiets bij jou in de buurt om te kijken of het iets is ( gratis ) krijgen de mensen waar je op de fiets rijd punten voor 😁