43 Reacties

4 jaar geleden

Dit is wat ik kon vinden en mijn verloskundige vertelde dat je darmen een stuk hoger liggen. Zo rond/boven je navel.

4 jaar geleden

🤰🏼

4 jaar geleden

Reactie op Claire--

🤰🏼
Jaaaaa zoiets zocht ik! Dankjewel 😊

4 jaar geleden

Die ligt blijkbaar heel laag . Ik voel die kriebbels ook en heb 2 weken geleden gevraagd en zei dat baby lag juist daar waar ik de kribbels voelde. En nu al een week voel ik midden van mijn buik af en toe ook precies een shot of soms kribbel.

4 jaar geleden

Ik voel de laatste tijd een soort van gerommel onder m'n navel, precies op het plaatje van mamaliefde van Claire-- Maar helaas hoor ik even later m'n darmen daarna borrelen... zou dat eerste dan toch mijn baby kunnen zijn? Of moet ik nog even geduld hebben, vind het lastig te onderscheiden van elkaar. ~ 17 weken, placenta achter.

4 jaar geleden

De baby ligt zowat in de onderste helft tussen schaamden en navel. Zo heeft mijn gynaecoloog het eens getoond op mijn buik.

4 jaar geleden

Als je zoekt op fundus hoogte, krijg je plaatjes de hoogte waar de bovenkant van je baarmoeder zit van week tot week (checken ze als het goed is ook tijdens de controle). Bij je tweede gaat het iets sneller zei mijn verloskundige. Zelf zou je het ook moeten kunnen voelen, maar mij lukt dat niet zo goed 😄

4 jaar geleden

Reactie op annabel_xx

Als je zoekt op fundus hoogte, krijg je plaatjes de hoogte waar de bovenkan ...
Ik snap het ook niet hoor dat voelen 🙈 en de verloskundige drukt even en zegt: ''ja, weer goed gegroeid!" Huhhhh

4 jaar geleden

Mijn kleine heeft veel ruimte, tot iets boven mijn navel. Ik voel m dus overal daaronder hahaha.

4 jaar geleden

Reactie op Raeven

Mijn kleine heeft veel ruimte, tot iets boven mijn navel. Ik voel m dus ove ...
Ik zie dat jij al meerdere kindjes hebt! Kan je het eerste schopje nog herinneren? Ik voelde vandaag voor het eerst een soort van aaitje! Heel bizar om te bevatten. Heb het maar een keer gevoeld. Helemaal onderin. Is dat dan het eerste schopje? 🙈 had al wel een tijdje gerommel onderin, vooral 's avonds en 's nachts. Maar dit was anders, en s ochtends!!

4 jaar geleden

Vraag bij je volgende controle even of je verloskundige kan laten voelen tot waar je baarmoeder komt! Ik twijfelde of ik het goed voelde en ze heeft gewoon haar handen op mijn handen gelegd en laten voelen, ik weet het nu precies en voel het zelf dus ook per week groeien:) Bij mij is het dan ook wel erg goed voelbaar want slank postuur, maar gewoon vragen!

4 jaar geleden

Reactie op Mila69

Ik zie dat jij al meerdere kindjes hebt! Kan je het eerste schopje nog heri ...
Eerste schopjes voelde ik 15 jaar geleden. Weet het nog goed hoor. Inderdaad een soort gekriebel of gefladder. En dat gevoel wordt steeds duidelijker en harder als je verder bent.

4 jaar geleden

Reactie op Mila69

Ik zie dat jij al meerdere kindjes hebt! Kan je het eerste schopje nog heri ...
Ik denk dat het aaitje als het heel laag is , dat het jouw babytje was. Jij gaat het meer en meer voelen denk ik. Ik voel die van mij maar alleen aan de rechterkant en soms in het midden ter hoogte van de navel.

4 jaar geleden

Vandaag 17+3 en de gynaecoloog zei me dat de fundus hoogte nu tot 1-2 cm onder de navel kwam! Da’s dus al veel hoger dan ik zelf dacht.. plopjes waarvan ik dacht dat dit onmogelijk de kleine konden zijn wegens te hoog, kunnen dus wel degelijk 🙈 eerste kindje ook hier, dus spannend toch allemaal hé!😊

4 jaar geleden

De verloskundige zei tegen mij met 16 weken dat mn baarmoeder al bij mijn navel zat, toen liep ik ietsjes voor de de groei.

4 jaar geleden

Reactie op Bonniexx

Vandaag 17+3 en de gynaecoloog zei me dat de fundus hoogte nu tot 1-2 cm on ...
Verschilt denk ik ook behoorlijk per persoon. Toen ik 14+5 was lag de mijne minder dan 1 cm onder mijn navel al. Is mijn eerste kindje.

4 jaar geleden

Normaal is het aantal weken ongeveer = het aantal cm boven je schaambeen. Dat zei mijn VK alleszins. Lijkt bij mij te kloppen, ik kan hem duidelijk voelen zitten

4 jaar geleden

Reactie op Evanna

Verschilt denk ik ook behoorlijk per persoon. Toen ik 14+5 was lag de mijne ...
Gek hoe ‘snel’ het plots kan gaan hé!

4 jaar geleden

Ik kan mijn baarmoeder zo goed voelen als ik lig. Van de week aan de verloskundige gevraagd of dit klopte en ze zei dat je hem bij mij idd heel goed kan voelen. Het kindje zelf denk ik vanaf vandaag te voelen. Licht gekriebel. Ik ben nu 17 weken

4 jaar geleden

Is het normaal dat dit bij mij nog niet gemeten is bij 18+6 weken? 🤔 ik voel wel ongeveer waar het zit maar niet volledig ... en als ik zo hoor lijkt het tot waar ik het voel lager als bij de meeste hier 😔 maak me zorgen hierom nogthans ik voel de baby steeds beter en alle controles zijn goed...