6 Reacties
4 jaar geleden
Ik vond zelf de periode rond 3/4 maanden heftig en had niet op vakantie willen gaan destijds... maar ik denk dat dat per kind/ouder verschilt. Ik zou nog niks boeken en tegen die tijd kijken.
Wat betreft het vliegen; mijn zoontje heeff 2x een (korte) vlucht gemaakt; eerste keer met 7 maanden en tweede keer met 15 maanden. Ging echt super goed! Had net zo goed een lange vlucht kunnen zijn. Toen hij jonger was ging het zelfs makkelijker, hij heeft heerlijk geslapen. Draagzak/draagdoek is echt wel een uitkomst (in het vliegtuig/ op het vliegveld).
4 jaar geleden
Dit is ook ons plan! We boeken wel wat later, kunnen we eerst even aankijken hoe de kleine het doet. We hebben zelf nog geen ervaring maar mijn ouders hebben dit ook met mij gedaan. Ze vonden het toen heel fijn, even de winter ontsnappen en er echt tussenuit als familie. En ik had blijkbaar de tijd van mijn leven, voor het eerst spetteren in het zwembad;-). Wij kiezen wel (voor de eerste keer ever) voor een all inclusive en denken dus niet mega veel te gaan ondernemen. In mei willen we dan hopelijk voor het eerst met de kleine gaan backpacken in Thailand🌴. We doen dan natuurlijk minder bestemmingen aan dan dat we anders zouden doen en zullen voor hotels kiezen ipv. Hostels. Grote tip: probeer een plek in het vliegtuig te boeken waar de kleine in een reiswiegje kan liggen. Dit zijn plekken die achter een 'muurtje' zitten. En tijdens het opstijgen en dalen is het fijn om de kleine te laten drinken. Dit zorgt ervoor dat ze weinig last ervaren door de veranderende druk. Ohh en huilt het toch veel tijdens de reis. Niets aantrekken van de andere mensen. Je doet je best
4 jaar geleden
Wat een leuk idee en lekker om bij weg te zwijmelen.
Ik werk zelf als stewardess en er zijn heel veel ouders die met hun newborn een verre vlucht maken.
Het is een aangename temperatuur in Dubai. Daarbij is alles daar internationaal georiënteerd. Je kunt al betijds beginnen met het organiseren hiervan.
Op dit moment zijn er lange wachttijden bij Gemeente om paspoort aan te vragen. Dat kun je natuurlijk pas na de bevalling doen maar mijn advies om daar niet te lang mee te wachten.
Als je met KLM vliegt, kun je op bepaalde rijen een baby basket reserveren. De kleine kan daar dan in liggen tijdens de vlucht, dit heb je niet bij charter maatschappijen zoals Transavia die ook in winter periode vanaf Schiphol daarheen vliegt.
Wij zijn zelf voor het eerst op vakantie geweest met onze dochter van toen bijna 9 maanden met de auto naar Como. Eerste keer vliegen was met 10 maanden naar Lissabon.
Just go with the flow, ik reis natuurlijk veel voor werk maar begrijp dat zo’n eerste keer spannend kan zijn 😘
4 jaar geleden
Ik ben met dochtertje naar Turkije geweest ze was toen 3 maanden en het ging super goed. Ze deed gewoon haar slaapjes in de kinderwagen waardoor wij gewoon hebben kunnen genieten van de vakantie. Ik zou het zo opnieuw doen. Zoontje was 6 maanden toen we naar Istanbul gingen en dat ging ook super goed echt ik vind het makkelijker dan een peuter want die zijn beweeglijker waardoor het vermoeiender is. Ben naar Bali geweest met dochter ze was 14 maanden en ik was 7 maanden zwanger dat ging opzich ook goed maar vond het makkelijker om ze als baby mee te nemen op vakantie
4 jaar geleden
Wij gaan eind november/ begin december. Dan is ze 8-12 weken. Kan prima!
Wij houden wel rekening met tijdzones. Je kleintje begint dan net een ritme te ontwikkelen. En we hebben nog een peuter rondlopen ;). Waarschijnlijk Gambia / Egypte zoiets. Willen vooral niks doen en op ons gat zitten haha