19 Reacties

2 jaar geleden

Yes, 4500 gram en een sterrenkijker. Destijds natuurlijk geprobeerd maar bij het persen paste ze niet door mijn geboortekanaal. Werd uiteindelijk na uren hard werken een keizersnede. Nu zwanger van de 2e die wordt geschat op 4400 gram, en ook al de hele zwangerschap in stuitligging ligt. Nu gekozen voor een geplande keizersnede.

2 jaar geleden

Hier ook een groot kind op dit moment! Hij zit op de P99 lijn en ik wordt met 38 weken ingeleid! Ben nu 36+4 en we mogen maandag weer naar het zh voor de laatste instructie’s en het bepalen van een datum. Ik heb afgelopen maandag nog een meting gehad en toen woog hij al bijna 3400! Dus wij gaan ook de 4 kilo grens over!

2 jaar geleden

Mijn oudste zoontje woog 4010 gram bij de geboorte, prima bevalling. Tweede zoontje woog 4130 gram bij de geboorte, ook prima bevalling. Nu zwanger van ons derde zoontje (ons regenboogje) en die zal ook wel zoiets gaan wegen. Zolang het hoofd niet enorm groot is, maak ik mij niet druk 😊. Heb het bij mijn kindjes ook nooit gehad over inleiden etc omdat ze wat zwaarder zijn. Vraag me af waarom dat bij de 1 dan wel gebeurt en bij de ander niet?

2 jaar geleden

Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Ik vind het wel spannend eerlijk gezegd.. het is onze eerste dus weet niet wat ik kan verwachten. Wat voor kledingmaat had jullie kleine toen hij geboren werd?

2 jaar geleden

Reactie op Suusepuus

Hier ook een groot kind op dit moment! Hij zit op de P99 lijn en ik wordt m ...
Hoi is dat gevaarlijk? Of heel normaal..

2 jaar geleden

Reactie op GeaHB

Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Ik vind het wel spannend eer ...
Allebei gewoon maat 50 😊 de oudste was 51 cm en middelste 53 cm. Ze gingen wel snel naar 56 hoor maar pasten echt prima maat 50.

2 jaar geleden

Hier ook een grote baby. Ben nu 34+2 en baby loopt qua groei op 36+4, P94. Ik hoor een deze dagen meer welk beleid ze gaan aanhouden. 😊

2 jaar geleden

Bij mij loopt hij gedeeltelijk op p85 en gedeeltelijk op p93 dus daar zit een klein verschil tussen.. maar de verloskundige gaf aan dat ze voor nu "niks" anders gaan doen dan normaal behalve extra groei echo's

2 jaar geleden

Reactie op sulek

Hoi is dat gevaarlijk? Of heel normaal..
Hoi, wat bedoel je met je vraag? Wat zou er gevaarlijk kunnen zijn? 😊

2 jaar geleden

Reactie op Suusepuus

Hoi, wat bedoel je met je vraag? Wat zou er gevaarlijk kunnen zijn? 😊
Ik bedoel omdat het een grote baby wordt, of een normale bevalling niet eng is..

2 jaar geleden

Reactie op sulek

Ik bedoel omdat het een grote baby wordt, of een normale bevalling niet eng ...
Nee in principe is het niet gevaarlijk. Ze weten natuurlijk niet pcies hoe groot hij is, aangezien ze er soms nog wel eens een beetje naast zitten qua gewicht. En mocht het tijdens de bevalling blijken dat het evt risico’s met zich mee brengt zullen ze vast overgaan op een keizersnede 😉

2 jaar geleden

https://drsmama.com/podcast/wijzer-in-verwachting-de-grote-baby/ hier wel handige info over macrosomie, vanaf het stukje ‘mini mini masterclass’

2 jaar geleden

Reactie op Suusepuus

Nee in principe is het niet gevaarlijk. Ze weten natuurlijk niet pcies hoe ...
Jaa klopt… heel veel succes♥️

2 jaar geleden

Ik moet maandag de glucose test doen omdat de buikomvang van de kleine aan de grote kant was , ik ben nu precies 35 weken zwanger , ik heb ook totaal geen idee wat me te wachten staat

2 jaar geleden

Mijn 2 kids beide geboren Mey 4000 en 4100 gram. Gewoon prima natuurlijke bevalling en zaten een maandje in maat 50

2 jaar geleden

Reactie op Ava1991

Mijn oudste zoontje woog 4010 gram bij de geboorte, prima bevalling. Tweede ...
Bij mij zei de verloskundige dat een bevalling niet per se ingeleid wordt omdat een kind “te groot” is en daarmee de bevalling een risico is. Dit gaat namelijk heel vaak goed. Het gaat vooral om de suikertoevoer van moeder naar kind en hoe langer een kind een te hoge suikertoevoer krijgt, hoe groter het risico is dat een kindje na de geboorte moet wennen aan een andere manier van suikertoevoer (borst/flesvoeding iedere 3u ipv continue toediening) en daarmee problemen in de bloedsuiker regulering kan krijgen, een infusen nodig heeft met suiker toediening enz. Dit risico is dan wel vaak pas een besproken iets >p95, althans bij ons in het ziekenhuis…

2 jaar geleden

Bij mij zei de verloskundige dat een bevalling niet per se ingeleid wordt o ...
Nu hier ben ik 2x getest op zwangerschapsdiabetes en 2x negatief. Is dat dan nog steeds een reden? Verder weet ik van bij mijn eerste dat zo een pasgeborene bij borstvoeding wel vaker dan eens om de 3u voeding nodig heeft. Elk half uur is echt geen uitzondering omdat ze inderdaad gewoon zijn om continu in de buik voeding te krijgen. Maar mijn dochtertje had een normaal gewicht bij geboorte dus denk dat dit voor iedere pasgeborene wel een aanpassing is. Veiligheidshalve ga ik hier wel prenataal kolven omdat ik bij lijn eerste moest bijvoeden en dit nu wil vermijden.

2 jaar geleden

Ons eerste werd om 4500 gram geschat uiteindelijk was het 4000 gram. Ze hebben het zelfs over inleiden gehad omdat hij ook een aardige lengte had, heb om mijn lichaam vertrouwd. Was een uiteindelijk een hele makkelijke snelle bevalling. Alleen het hechten was pittig, maar dat komt ook omdat er te veel tijd tussen de bevalling zat en het hechten.

2 jaar geleden

Reactie op Laura8495716

Nu hier ben ik 2x getest op zwangerschapsdiabetes en 2x negatief. Is dat da ...
Ja volgens mij is dat nog steeds een reden omdat een grotere baby sowieso meer aanvoer heeft gehad. Bij zwangerschapsdiabetes is dit risico nóg hoger. Betreft de 3u qua fles of borstvoeding is idd een gemiddelde, je kunt bij borstvoeding soms wel 12-14 keer aanleggen in 24 u maar die productie is de eerste 24 nog niet direct op gang en geeft dus alsnog een andere suiker toevoer dan in de buik 😊