15 Reacties

3 jaar geleden

Ik vond het bij onze eerste ook een lastige zoektocht. Vele noemde die van de Ikea. Maar degene die ze hadden vertelde ook dat ze wel snel gingen doorzakken en je dus kuilen kreeg. Ik zocht een matrasje voor onze co sleeper en ledikant. En onze co sleeper had een iets afwijkende maat. Dus gezocht naar wat voor iets ik wilde en eentje die ook aparte maten maakte. Uitgekomen bij 123 baby mattress. Ik wilde iets wat voldoende ondersteuning zou bieden, niet ging doorzakken, niet te warm zou worden en vocht afvoerde, goede kwaliteit en lang mee kon gaan. Uitgekomen bij koudschuim hr 40 (met tencel hoes) voor in de co sleeper. Omdat ze dan nog niet zo zwaar zijn. En nog iets meer ondersteuning en kwaliteit voor het ledikant matrasje. Omdat ze daar langer op liggen. Dus gekozen voor de ultra comfort matras. Wat koudschuim hr 65 is en 10 cm dik. Ook met tencel hoes. Nog steeds heel blij mee. Onze tweede kindje begint ook weer op hetzelfde matrasje in de co sleeper. En zal of een zelfde ledikant matras krijgen als z’n broer er nog op slaapt. En anders ga ik op die site weer kijken voor een peuterbed matrasje voor de oudste.

3 jaar geleden

Wij hebben aerosleep aangezien ze daar doorheen kunnen ademen. Succes met je zoektocht!

3 jaar geleden

Ik heb die van de ikea gekocht die een aantal jaar terug als beste getest werd. Was volgens mij 140 euro.

3 jaar geleden

Wij hebben bij onze eerste de Pretura Excellent 70x140 gekocht. Deze heeft een baby en peuter zijde. We hebben een ledikantje gekocht die omgebouwd kan worden en daardoor kan ze hier tot 6-7 jaar mee doen. Heel erg tevreden over en na 1,5 jaar nog geen kuilen of iets dergelijks. Lijkt echt nog als nieuw. We hebben de bijbehorende matrasbeschermer die perfect past en daardoor wordt het matras niet vies bij ongelukjes. Langs de randen is hij net wat steviger waardoor als je kindje in bed gaat staan dit veilig is. Ook zitten er luchtkanalen in ter ventilatie. Voor de tweede gaan we ook weer voor dezelfde. Tips heb ik niet echt. Alle fabrikanten hebben wel weer voor en nadelen. Het blijft een zoektocht helaas.

3 jaar geleden

IKEA Himlavalv matras bevalt hier prima, geen kuil te bekennen. Wij hebben geen aerosleep of wat dan ook, mocht je daar wel voor gaan houd er dan rekening mee dat deze wordt afgeraden voor een newborn.

3 jaar geleden

Wij hebben de krummelur van Ikea. Goed testoordeel van de Consumentenbond en slechts 60 euro. Overigens heeft onze dochter de eerste 10 maanden in de cosleeper geslapen, deze heeft een veel dunner/slapper matrasje maar goed, ze wegen ook nog niet zo veel. Nu slaapt ze als een roos in haar ledikant. Baby nr. 2 zal ook een krummelur krijgen tzt, of misschien die van haar zus overnemen als deze tegen die tijd wellicht toe is aan een peuterbed.

3 jaar geleden

Reactie op Jellyfish

IKEA Himlavalv matras bevalt hier prima, geen kuil te bekennen. Wij hebben ...
Mag ik vragen waarom de airosleep wordt afgeraden voor een new Born? 😊

3 jaar geleden

Reactie op KLY8

Mag ik vragen waarom de airosleep wordt afgeraden voor een new Born? 😊
Volgens mij omdat de aerosleep meer ademt, waardoor het te koud kan zijn voor je newborn. Zij kunnen nog niet goed lichaamstemperatuur vasthouden.

3 jaar geleden

Reactie op Pluis88

Volgens mij omdat de aerosleep meer ademt, waardoor het te koud kan zijn vo ...
Slim! Dankjewel voor je reactie 😁

3 jaar geleden

Reactie op Pluis88

Volgens mij omdat de aerosleep meer ademt, waardoor het te koud kan zijn vo ...
Ik dacht dat het was omdat de aerosleep door de vorm meer warm warmte verspreid, maar als je een kruik gebruikt en die lekt wordt het water ook verspreid waardoor je kindje brandwonden op kan lopen

3 jaar geleden

Reactie op Paula2904

Ik dacht dat het was omdat de aerosleep door de vorm meer warm warmte versp ...
Volgens mij zijn het de beide genoemde redenen. Wij hebben zelf wel een aerosleepmatras in het ledikant. De eerste maanden slaapt de baby bij ons op de kamer in de co-sleeper. Ik vond het bij mijn dochter een heel fijn idee dat toen ze zichzelf ging omrollen, ze 'veilig' op een aerosleepmatras lag. Mocht je je kindje toch al eerder in het ledikant willen leggen, dan kan je het aerosleep gedeelte er in het begin gewoon afhalen.

3 jaar geleden

Deze van de ikea..als beste getest! Heel tevreden mee. Je kan 'm ook onder de douche gooien bij een ongelukje, nog niet ervaren en geprobeerd..maar wel handig. https://www.ikea.com/nl/nl/p/himlavalv-3d-matras-voor-babybed-90321006/

3 jaar geleden

Ik heb voor mn eerste zoontje himlavalv van de ikea. Was voorheen ook als beste door de test van consumentenbond. Ik ga deze ook aanschaffen voor mijn tweede.

3 jaar geleden

Reactie op Ris.

Wij hebben de krummelur van Ikea. Goed testoordeel van de Consumentenbond e ...
Deze hebben wij ook! Zoontje slaapt hier prima op. Gaan deze ook weer kopen voor onze tweede kindje.

3 jaar geleden

Wij hebben in het ledikant (dus niet in de wieg als ze nog niet rollen en zichzelf niet kunnen warm houden) een aerosleep topper en een normaal matrasje. Die topper zorgt dat je matras ook niet vies wordt bij doorlekken, spugen etc, maar is wel veilig. Je kunt hem wassen en je rolt hem zo op en neemt hem mee, bijv. naar een vakantiehuisje waar ze vaak van die plastic matrasjes hebben en dat vond ik maar eng als hij daarop kwam met zijn gezicht. Vind deze topper echt een mega aanrader.