37 Reacties
2 jaar geleden
Bij mijn eerste (14 jaar geleden) mocht je alleen maar weg als je een maxicosi had. Je moet kunnen aantonen dat je het kindje veilig thuis kan brengen.
2 jaar geleden
Bij ons, 2 jaar geleden, moest hij ook in een Maxicosi, er liep zelfs een verpleegkundige mee om ons te helpen in de auto 😊
2 jaar geleden
Bij ons was het 1,5 jaar geleden ook wel iets wat we vroegen, wij hadden wel een maxicosi maar geloof dat ze ons niet hadden laten gaan zonder
2 jaar geleden
Wij hadden bij onze vorige dochter een Jane matrix light reiswieg met isofix onderstel. Deze kunnen we ook op de buggy klikken dus zijn daarmee gewoon naar buiten gereden. Wel kregen we de melding dat de gordeltjes zeker vast moesten als we haar in de auto zetten. Uiteraard doen we dat. Kan ook in maxi Cosi stand maar wij gebruiken die de eerste maanden liggend en dat zal nu ook weer gaan zijn.
2 jaar geleden
Wij hadden bij onze vorige dochter een Jane matrix light reiswieg met isofi ...
Overigens net een jaartje geleden.
2 jaar geleden
Het gaat ze erom dat de baby in de auto in een geschikt autostoeltje wordt gelegd. Als je gewoon aangeeft dat je een geschikt vast stoeltje in de auto hebt dan is er niks aan de hand. Maak er gewoon een foto van als back-up bij vragen, het gaat ze eigenlijk niks aan. Mijn ervaring is dat ze je wel uit het ziekenhuis begeleiden en even wachten tot paps de auto heeft voorbereiden. Hoe ver ze (mee) gaan is altijd ook beetje afhankelijk van hoe druk ze het hebben.
Ik zal over een paar maandjes mijn 4de ziekenhuisbevalling hebben. De laatste 2x ging ik gewoon met mijn kindje in jasje en omslagdoek op schoot naar de auto
2 jaar geleden
Reactie op mamma4
Ja je moest het toen wat meer aantonen, dat is wel afgezwakt nu. Maar als j ...
Maar sowieso is een maxicosi handig toch? In die bak passen ze niet lang en in dat zitje kunnen ze pas veel later zitten. Wij hebben dit keer geen wagen. Alleen een maxicosi voor de auto en een draagdoek of zak voor er buiten. Ik kan met mn rolstoel geen wandelwagen duwen.
2 jaar geleden
Reactie op ZwangerVanIronWurm
Maar sowieso is een maxicosi handig toch? In die bak passen ze niet lang en ...
Ja klopt, een "maxi-cosi" is handig. Ik gebruik dat ook als autostoeltje en de baby later in mee te dragen, soms zelfs even in huis. Maar wat betreft uit het ziekenhuis gaan; je kan ook gewoon met je baby in je armen uit het ziekenhuis gereden worden en je hem in de auto in het stoeltje zet. Is best een verhuizing het ziekenhuis in en uit met alle spullen (ik lig er altijd een dag voor en een paar na de bevalling).
2 jaar geleden
Waarom zou je geen maxicosi kopen als ik vragen mag? In mijn ervaring het beste onderdeel van de kinderwagen en voor onderweg ever! Bovendien zijn ze voor kleine stukjes ook snel te monteren op onderstellen van kinderwagens dus hoef je de bak niet overal mee naar toe te zeulen.
2 jaar geleden
Reactie op mamma4
Ja klopt, een "maxi-cosi" is handig. Ik gebruik dat ook als autostoeltje en ...
Ja, was een hele volksverhuizing na 5 dagen ziekenhuis. Ja, je kan hem/haar dragen maar ze moeten zo'n Maxi Cosi wel zien, of een ander merk wat er hetzelfde uit zietm
2 jaar geleden
De tip die al gegeven is, een foto tonen van de auto met de kinderstoel erin.
En anders even informeren bij de verloskundige/gyn waar je onder controle bent.
Het is inderdaad zo dat het kindje veilig naar huis vervoerd dient te worden. En tegenwoordig heb je autostoelen die voor groep 0 t/m 3 (ofzo) kunnen. Dus dan zou ik inderdaad de kleine goed ingepakt op schoot in de rolstoel meenemen & de bestuurder van auto naar ingang laten rijden zodat jullie beide direct kunnen plaatsnemen in de auto.
2 jaar geleden
Reactie op Melaniietjj
De tip die al gegeven is, een foto tonen van de auto met de kinderstoel eri ...
Ja, hoeft echt niet persé een maxi-cosi /auto stoel mee het ziekenhuis in te nemen.
In de auto is een maxi-cosi/autostoel wettelijk verplicht. Maar vanuit het ziekenhuis naar de auto echt niet.
2 jaar geleden
Reactie op ZwangerVanIronWurm
Ja, was een hele volksverhuizing na 5 dagen ziekenhuis. Ja, je kan hem/haar ...
Als ze de stoel perse willen zien en een foto niet genoeg is lopen ze zelf maar mee om het te zien... ik heb er bij de 2de en 3de geen probleem mee gehad en hoefde ook geen foto te laten zien. De eerste was 25 jaar geleden en toen had ik de maxi-cosi wel mee, had toen 2 weken in het ziekenhuis gelegen, maar waren er meer mensen mee bij het naar huis gaan.
2 jaar geleden
Reactie op Bloempje0
Dit kregen wij gisteren ook te horen toen we een kinderwagen / autostoel gi ...
Van de verkoper? Overdrijven is ook een (verkoop)kunst. Als ze er in het ziekenhuis naar vragen en je gewoon aangeeft dat je er één in de auto hebt staan moet het genoeg zijn, moet je wel even je weerwoord geven, sommige wat norsere verpleegster kunnen haar op de tanden hebben. Was bij mij wel genoeg "ik geloof je op je woord" kreeg ik toen. In het ziekenhuis is het sowieso handig om voor jezelf op te durven komen. Ze rollen je toch het ziekenhuis uit naar de uitgang waar paps of wie dan ook de auto voor de deur rijdt. Dus foto laten zien of ze het met eigen ogen laten zien bij de auto als ze zo moeilijk willen doen.
2 jaar geleden
Reactie op mamma4
Van de verkoper? Overdrijven is ook een (verkoop)kunst. Als ze er in het z ...
Het was geen verkooptruc, het was een tip van een aardige verkoper. We zijn gelukkig slim genoeg om dat te onderscheiden.
Aangezien ik hopelijk thuis ga bevallen, heb ik hier waarschijnlijk niet mee te maken. En gelukkig kan ik heel goed voor mezelf opkomen, mocht het nodig zijn. Denk daarnaast dat er nog talloze andere scenario’s zijn en dan vinden wij het geen probleem om onze dochter in een maxi-cosi het ziekenhuis uit te dragen. Ieder z’n ding.
2 jaar geleden
Een maxi-cosi is verplicht om je kindje in te vervoeren, dus foto 1! Deze gebruik je zelfs toch je kindje 9 maanden is. Foto 3 is de kinderwagen bak en mag al jaren niet meer als autostoel gebruikt worden. Nr 2 is een autostoel voor als ze goed zelfstandig kunnen zitten. Er zijn misschien merken waarbij het kindje van 0 tot 3 jaar in kunnen maar uit ervaring (zelf jaren autostoelen verkocht) wordt dat weinig verkocht. Beste merken en die ook grondig getest zijn: maxi-cosi, romer, en cybex. Lijkt mij dat je je kindje zo veilig mogelijk wil vervoeren toch? En het is niet iets wat je alleen gebruikt als je uit het ziekenhuis komt.