6 Reacties

2 weken geleden

Ik weet niet of dit een leeftijdsding is. Want ik ben dan dus wel met 35+ moeder geworden (in een nieuw dorp) en heb bij het kdv ook nooit contact kunnen leggen. Mensen komen daar en gaan daarna (snel) door naar werk. Ik vond dat ook weleens jammer. Pas toen ze naar school gingen kwamen die contacten. Dan kom steeds allemaal op hetzelfde tijdstip en niet iedereen hoeft daarna naar werk te sjezen. Ook zie je elkaar dan met evenementen enzo op school. Hier in de klassen van onze kinderen zie ik allerlei moeders, jong en oud.
Ja ik kan me ook niet voorstellen dat dit een leeftijdsding is. Je bent volwassen en zit in dezelfde fase want kinderen in dezelfde leeftijd. Misschien gewoon andere types dan jij? Bij ons kwamen de contacten pas toen mijn oudste een jaar of 3 was en echte vrienden kreeg dus steeds meer optrok met die kinderen. Wij hebben wel een dagverblijf en school met een speciale visie dus dat trekt wel ouders aan met een beetje dezelfde leefstijl wat helpt. Ik kan me voorstellen dat als je naar een normale openbare school gaat dat je allerlei soorten ouders hebt van kakkers tot het tegenovergestelde daarvan dus iemand moet dan ook je type mens zijn om er bevriend mee te raken

VRIEND

2 weken geleden

Ik merkte ook dat het veranderde toen hij eenmaal naar school ging. Daar is een andere dynamiek van ouders, jong en ouder door elkaar. Als je kind bij vriendjes gaat spelen raak je makkelijker met elkaar aan de praat. De kans bestaat dat ze tot hun 12e of langer met elkaar spelen en dat schept als ouders ook meer een band. Ik denk dat dit dus vooral een fase is, bij kdv zijn ouders niet echt op zoek naar contact maar enkel praktisch daar om kinderen te brengen en halen en mogelijk zie je ze daarna nooit meer 🤭

2 weken geleden

Zou het kunnen dat die andere ouders elkaar al kennen? Ik ben dan ook “ouder”, ook sociaal, maar heb ook nooit een connectie gemaakt op het kdv, wel op school. Andere ouders die elkaar al kennen daar kom je lastiger tussen, misschien dat ze ook oudere kinderen hebben en dat ze elkaar dus al vele jaren tegen komen. Ik denk niet dat het puur aan je leeftijd ligt😊

2 weken geleden

Wij zijn verhuisd toen de oudste 3 jaar was. We merkten daarvoor al dat op de kdv lastig is om met andere ouders contact te leggen. Er is simpelweg gewoon geen tijd. Ik heb toen echt gezocht naar ouder en kind lesjes, zoals dreumesdans, gymles, tuimeljudo, peuterzwemmen enz. Ik ben zelf achterin de dertig en heb wel echt geprobeerd nieuwe contacten te leggen. Her en der leuke gesprekken, 1 of 2 moeders die ik regelmatig in het dorp zie, maar het is nooit een vriendschap geworden. Pas op school heb ik vriendinnen kunnen maken en op de zwangerschaps-gym bij mijn laatste zwangerschap
Oh wat lastig zeg! Ik ben zelf ook een moeder van 35 maar soms voel ik de aansluiting ook niet helemaal. Ik voel me nog een stuk jonger. 🤣 Ik zou dus waarschijnlijk juist wel het gesprek aangaan met jou op het schoolplein. Ik zou je hier niet door laten ontmoedigen, je gaat je aansluiting echt wel vinden ❤️ En misschien juist op andere manier zoals sportgroepjes. Ik ben eigenlijk met geen enkele moeder van m'n zoon en dochter echt heel close. Vooral juist met meiden die ik via via ken of via sporten 🥰