202 Reacties

3 jaar geleden

Wij doen over het algemeen alleen bij AH boodschappen, en tussendoor soms nog bij de jumbo. Lidl zit hier ook om de hoek, maar naast dat ik het een rotwinkel vind, hebben ze ook niet alles wat ik nodig heb. Wij kijken altijd wat er in de bonus is en als iets 1+1 is wat we vaak gebruiken dan slaan we groter in. Zoals wasmiddel en flessen drinken. Ik laat mij ook door de bonus inspireren wat we die week eten. Wij laten het vaak bezorgen, zo zie je wat je aan het eind kwijt bent en kan je nog eens door je lijstje heen gaan of er iets tussen zit wat toch niet nodig is. Ik kijk dan nog wat er in de aanbieding is bij de jumbo en ga daar dan eventueel tussendoor nog langs voor die aanbiedingen en verse groente. Lidl is naar mijn idee niet goedkoper. Ja, als je hun merk cola met een coca cola vergelijkt wel, maar bij de AH hebben ze ook huismerk en c merken.

3 jaar geleden

Ik doe zelf altijd boodschappen bij de Albert Heijn. Wat mij helpt is goed op de aanbiedingen te letten (doe ik thuis al met de app), en daar maaltijden mee te plannen. Daarnaast maak ik voordat ik van huis ga een boodschappenlijst, en houd ik mij daar aan als ik in de winkel ben (dat voorkomt dat ik ga "dwalen" en allerlei onnodige dingen koop). Als er een goede aanbieding is op houdbare dingen sla ik wat extra in, dat scheelt op de lange termijn. Ik heb voor mezelf ook een dagbudget bepaald, en dat helpt me de boel binnen de perken houden. Ik ga er wel eens overheen, maar compenseer dit weer op een andere dag bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

€700 zonder luiers en voeding.. Uit hoeveel personen bestaat je gezin? Wij doen eenmaal per week boodschappen bij lidl. Pakken vaak dingen die in de aanbieding zijn, maar ook vaak diepvriesgroenten. Veel fruit. Zijn rond de €50 zonder pampers.

3 jaar geleden

Oeff ja zelfde issue hier. Ik doe altijd graag boodschappen bij de Albert Heijn maar mijn vriend heeft me ook echt gevraagd het overgrote deel bij de Aldi te kopen. Maar ik vind dat echt geen fijne winkel. Maar groente, fruit en simpele dingen als pasta, beleg halen wij nu bij de Aldi. En als ik echt iets nodig heb wat ze daar niet hebben, haal ik dat bij de ah. En wat je zegt, ik koop voornamelijk dingen uit de bonus bij de Albert Heijn. Scheelt ook wat. Maar het blijft een dingetje 😅

3 jaar geleden

Reactie op Francis1991

€700 zonder luiers en voeding.. Uit hoeveel personen bestaat je gezin? Wij ...
We zijn niet verplicht aan een bepaald budget te houden. Vlees koop ik ook vaak in de aanbieding en dan doe ik dat in de vriezer.

3 jaar geleden

Ik bestel bij jumbo. Twee volwassenen, 1 tweejarige en 1 eenjarige. Excl voeding en luiers ben ik wekelijks ongeveer 70 euro kwijt. Ik ga er 1 avond voor zitten, kijk naar de aanbiedingen en maak een menulijstje voor heel de week. Naast de bestelling ben ik nog ongeveer 15-20 euro kwijt aan dingetjes die toch missen of iets extras

3 jaar geleden

Wij doen onze boodschappen via Picnic, 1x per week. Verse producten zoals groenten en fruit zijn daar vaak ook echt wel langer houdbaar doordat ze minder op voorraad hebben liggen. Op een enkele keer na hebben we daar nooit problemen mee. Wij zijn met zijn 3en (en eten vaak bio producten), zonder luiers, maar met wc papier etc. Zijn wij tussen de 100-150euro per week kwijt.

3 jaar geleden

Ik heb geen idee hoe het zit qua prijzen. Maar ik maak vooraf een plan wat we die week gaan eten. Daarbij hou ik er al rekening mee dat er op sommige dagen snel iets op tafel moet staan, andere dagen meer tijd en probeer ik eind vd week dingen te plannen met spullen die lang houdbaar zijn (denk ook eens aan groenten uit blik!) of uit de vriezer komen. Tijdens het boodschappen doen hou ik rekening met de houdbaarheidsdata van de spullen die ik koop. Mocht iets niet lang genoeg houdbaar zijn of er is onverwacht een verandering in de plannen dan probeer ik groenten en vlees zsm in de vriezer te stoppen voor later gebruik. Wellicht dat het met deze tips lukt om toch eens per week de boodschappen te doen? Daarnaast: maak een lijstje en hou je er aan. Het kost misschien wat zelfbeheersing maar niet zomaar dingen kopen die niet op je lijstje staan

3 jaar geleden

Phoe 700 is wel erg veel.. wij zijn met 2 volwassenen en 1 baby en heb een boodschappen budget van 250 p maand (wel 150 uiteten budget erlangs). Maar we blijven er altijd onder. Lidl is fijn voor vers en aanbiedingen. Waar wij veel op besparen onder andere is: - weinig vlees. Vega of ei ipv elke dag vlees. Porties vlees kleiner kan ook. - geen frisdrank. We drinken wel koffie, thee of zelfgemaakte limo naast water. - wasbare luiers + wasbare billendoekjes. Toen ons zoontje 6 maanden was hadden we de kosten er al uit - zelf wasmiddel maken - afgeprijsde artikelen groot inkopen (vlees invriezen, groente blancheren en dan invriezen) - toogoodtogo boxen halen. Wij besparen hiermee heel veel op brood. Het is gewoon vers en doe het meteen invriezen. Meestal toch 75% korting zo en lekker verrast worden wat er in zo'n box zit. - zelf boodschappentassen mee nemen. Ja zo'n wegwerpzakjes kosten maar een paar cent maar tel dat per jaar eens op. Wij eten vooral vers en zoontje van 9 maanden eet met de pot mee bijna altijd.

3 jaar geleden

Ligt eraan hoe je boodschappen doet. Als je veel rekening houdt met de bonus dan zal de ah voordeliger zijn. Wij geven heel wat minder uit incl. luiers (2 volwassenen en 2 kids).

3 jaar geleden

Wij doen 1x per week (online) boodschappen via Albert Heijn. Voor een gezin van 4 zijn we soms net onder, soms net boven de €100 kwijt per week. Voordeel van online bestellen is dat je op je gemak de aanbiedingen kunt lezen, dat je veel minder impulsaankopen doet en dat je gerichter winkelt. Ik kies steeds een aantal gerechten uit die app van Albert Heijn en dan kun je gelijk die boodschappen in je mandje gooien. Je kunt dan ook altijd nog voor goedkopere alternatieven kijken van die ingrediënten. Het begint denk ik ook met inzicht in wat je koopt. Weet je dat? Overigens is vers bij ons echt vaak wel langer dan 3 dagen goed hoor. Staat je koelkast wel koud genoeg?

3 jaar geleden

Ik laat leveren door Albert Heijn. Ik merk dat door alles online in een winkelmand te gooien, ik minder uitgeef dan dat ik met een karretje door de winkel loop. Ik verwijder ook vaak nog dingen uit mijn karretje die ik dan achteraf eigenlijk toch niet echt nodig heb, ook de bonus producten vind ik overzichtelijker in de app! Ik geef zo’n 90 euro uit per week voor 2 volwassenen en een kindje van bijna 2, en voorzie toch wel nog iets van 25 euro voor onverwachte uitgaves.

3 jaar geleden

Wij zijn nu met zijn 2en, eten 1 dag in de week bij ouders. En partner luncht op het werk (gratis). Wij zijn gemiddeld maximaal 70 euro per week wel exclusief huisdieren. Dat koop ik online, net als aanbiedingen voor toiletpapier, wasmiddel etc. Ook altijd groot online. Doe 1x per week boodschappen. Eerst deed ik houdbaar en zuivel bij de Boni en vers en vlees bij de Lild. Dit was wel wat voordeliger, behalve dat ik gedurende de week alsnog dingen kon weggooien. Grijs vlees, bedorven groenten/fruit. Nu ga ik alleen naar de Jumbo. Betaal wel iets meer. Maar bederft minder snel. Laatst het gemiddelde aan boodschappen bekeken over het eerste half jaar 2022 en dan zaten we inclusief alles op 450 euro gemiddeld per maand.

3 jaar geleden

Ik doe wekelijks online boodschapoen bij ah en ben voor 2 volwassenen en 1 peuter rond de €100 kwijt. Niet inbegrepen: luiers, die koop ik altijd in de aanbieding bij de etos. Ik maak altijd een weekmenu waarbij ik rekening houd met op welke dagen snel gekookt moet worden en aan het einde van de week langhoudbare producten. We gebruiken amper A merken, maar wel veel vers fruit. Veel vega ook.

3 jaar geleden

Reactie op EsBaby24

Wij doen 1x per week (online) boodschappen via Albert Heijn. Voor een gezi ...
Ik ben dus wel goedkoper uit in de winkel. Online veel dingen die ik in de winkel voorbij zou lopen. En daarnaast zijn de prijzen van jumbo online duurder dan in de supermarkt.

3 jaar geleden

Hier steeds AH en aldi. Lijstje wordt gemaakt in AH app, hiermee ga ik eerst naar aldi en vergelijk ik de prijzen, op sommige zaken is aldi nog goedkoper. Lijstje AH wordt dan aangepast en aan huis geleverd. Steeds menu's aangepast aan bonussen en 'voorraad' inslaan waar mogelijk

3 jaar geleden

Reactie op Ro2020

Wij doen over het algemeen alleen bij AH boodschappen, en tussendoor soms n ...
Wij doen precies het zelfde! Ik vind gewoon de kwaliteit van de lidl producten vaak ook niet die paar cent uitsparen waard in vergelijking tot de albertheijn. Vaak vind ik de albertheijn nog het goedkoopste met de meeste dingen, zeker qua aanbiedingen.

3 jaar geleden

Wij doen ook boodschappen bij de ah. Eten alles vers (verspakketten) Kosten: €60.- per week met 2 volwassenen. Als er iets in de aanbieding is kopen we wat meer.

3 jaar geleden

700 euro vind ik wel veel, wel afhankelijk van hoeveel personen je gezin bestaat natuurlijk. Wij zijn hier met 2 volwassenen en een dreumes ongeveer 400-450 per maand kwijt en ik moet zeggen dat ik niet bespaar op kwaliteit (beleg van de slager, brood van de bakker). Waar ik geld mee bespaar: - wasbare luiers en billendoekjes, dat scheelt echt enorm in de kosten - dreumes eet vanaf het begin met de pot mee, dus geen potjes gekocht - vaker vegetarisch eten dan vlees of vis. Vleesvervangers zijn meestal nog duurder dan vlees, dus in plaats daarvan kook ik vaak veel met extra groenten of eieren - vers koken, ik gebruik bijna geen kant en klare producten en pakjes en zakjes

3 jaar geleden

Tip: kijk eens op de site porterenee.nl : veel tips hoe je verstandiger met geld om kunt gaan. Het vliegt er hier ook echt sneller uit dan een half jaar geleden. En de bedragen die iedereen uitgeeft zijn niet zo relevant, want de een telt onder boodschappen wél luiers, verzorgingsproducten etc. Mee, de ander niet. Kijk naar je eigen situatie: als je jouw situatie wilt keren, wat moet je dan doen. Veel succes!