9 Reacties

vorig jaar

Ik heb alleen gevlogen met mijn baby toen hij 6 maanden was dus wel iets ouder maar misschien heb je er iets aan. - melk en babyvoeding mag je onbeperkt meenemen in je handbagage - buggy/kinderwagen mag mee tot de gate, vanaf daar is een draagzak aan te raden - op de heenweg hebben ze me gratis verplaatst zodat ik 2 stoelen voor mijzelf had, dit was superfijn! Op de terugweg had ik een raam stoel, ik vond dit zelf behoorlijk krap met baby en alle spullen dus zou wel kijken voor zo'n extra beenruimte stoel. - je krijgt voor op schoot een speciaal babygordeltje als je deze wat los doet kan je de baby makkelijk aanleggen om te drinken. - Schiphol heeft een babycare lounge waar je als mama met baby gratis gebruik van mag maken , hier heb bankjes met een babybed, die je met een gordijn kan afsluiten. Ook kan je in deze ruimte je baby verschonen en zelfs in bad doen! Hier kun je heerlijk op je gemak voeden of gewoon even zitten als je moet wachten voor vertrek. - soms krijg je je kinderwagen/buggy al terug bij de gate meteen na het landen, maar soms pas bij de bagageband, dus wederom is een fijne draagzak een aanrader. - als het een lange vlucht is en je kan het betalen zou ik wel een eigen stoel boeken voor de baby, dan mag je ook een autostoel meenemen voor op de stoel van de baby (als deze geschikt is voor in het vliegtuig). Ik vond vliegen met een baby hectisch. vooral de terugweg, op Schiphol werd ik aan alle kanten geholpen door het personeel, terug helaas wat minder, en terug hadden we vertraging waardoor we op het drukke vliegveld zaten tijdens zijn eet/slaaptijd. Maar alsnog was het me alles waard en zou ik het zeker opnieuw doen!

vorig jaar

Reactie op Eeneneen

Ik heb alleen gevlogen met mijn baby toen hij 6 maanden was dus wel iets ou ...
Bedankt voor je uitgebreide antwoord en eerlijkheid! Ik vroeg me inderdaad ook al af welke stoel het fijnste is met een baby, maar waarschijnlijk dus aan het gangpad met extra beenruimte. Wat voor kinderwagen had jij mee?

vorig jaar

Wij hebben recent gevlogen met onze 10 maanden oude baby. Ons vliegtuig had 3 rijen, wij kozen bewust voor de middelste rij aan het gangpand. Op die manier heeft niemand last van jou als je eruit moet, en nog fijner, je hoeft niet op te staan als iemand anders eruit moet (zul je net zien dat je baby slaapt). Wij namen een easy walker jacky xl mee. Mocht op schiphol mee tot aan de deur van het vliegtuig.

vorig jaar

Ik ben 2x gevlogen met een baby op schoot. Beide keren moest ik verplicht bij het raam. Zowel bij Transavia als Ryan Air.

vorig jaar

Ik heb niet alleen gevlogen maar wel eens gelezen dat je een verklaring van de andere ouder moet hebben om alleen met je kind te mogen vliegen. Misschien iets om even uit te zoeken hoe dat precies zit.

vorig jaar

Reactie op Tina333

Bedankt voor je uitgebreide antwoord en eerlijkheid! Ik vroeg me inderdaad ...
Bij veel maatschappijen kun je alleen een stoel aan het raam kiezen met een baby, dit ivm eventueel evacueren indien nodig. Jij en de baby kunnen op een stoel aan het gangpad anderen hinderen doordat je bijv niet zo snel kunt. En aan het raam vond ik zelf prettig omdat je daar ook wat meer ruimte hebt. Nadeel is wel dat anderen moeten opstaan als je zelf naar het toilet moet of de baby verschonen, maar ja, een ideale stoel in het vliegtuig bestaat toch niet 😂

vorig jaar

Reactie op Tina333

Bedankt voor je uitgebreide antwoord en eerlijkheid! Ik vroeg me inderdaad ...
Graag gedaan hoor! Een gangpad stoel is denk ik fijner idd, die hebben net wat meer ruimte, en als ze stoelen hebben met meer ruimte is dat zeker het geld waard! Ik had een buggy mee die klein op ge vouwen was, maar achteraf vond ik mijn zoontje daar wel nog wat te klein voor. Een gewone kinderwagen met bak mag je iig ook gratis inchecken, maar die mag niet altijd tot de gate. Dan zou ik wel een stevige zak meenemen, zoals de prampack om hem in te doen.

vorig jaar

Reactie op April87

Ik heb niet alleen gevlogen maar wel eens gelezen dat je een verklaring van ...
Dit klopt idd! Dit formulier kan je downloaden online en ze kunnen ernaar vragen bij de paspoortcontrole.

vorig jaar

Hier de eerste keer alleen gaan vliegen met onze dochter toen ze 6 weken was. Mijn man was toen al op de bestemming waar we naartoe gingen (met als voordeel dat ik dus geen bagage mee hoefde te nemen). De kinderwagen inderdaad in een prampack gedaan en vanaf het inchecken de kleine in een draagzak. Op de heenweg heb ik haar daar zelfs niet uit hoeven te halen bij de controles omdat ze sliep. Op de terugweg helaas wel (denk misschien omdat ik op de heenweg door een vrouw werd gecontroleerd en terug door een man 🤷‍♀️). Ik had niet zo’n lange vlucht (1,5 uur) dus qua plek niet zo’n voorkeur. Gewoon blijven zitten die tijd. Eten en drinken mag je inderdaad gewoon meenemen. Ik kreeg toen ook geen riem voor de kleine (heeft gewoon in de draagzak bij mij gezeten in het vliegtuig) maar ze kon natuurlijk ook nog niet zitten. Qua tips verder: - denk goed na wat je nodig hebt om mee te nemen aan bagage en wat misschien daar al is/gehaald kan worden? En waar je je bagage in doet. Want je tilt of rijdt je baby al (in de kinderwagen) dus het ook nog meenemen van bagage is alleen best een uitdaging… even goed nadenken over hoe je dat allemaal handig meeneemt en misschien thuis even uitproberen. - bij opstijgen en landen laten drinken of een speentje geven. Dat helpt voor de oortjes. - kijk of je opgehaald kan worden op het vliegveld. Dat scheelt dan met doorreizen weer een hoop gedoe. Ik werd daar opgehaald door mijn man met de autostoel dus al in de auto.