Eens in de zoveel tijd laat ik highlights zetten bij de kapper. De laatste keer was een paar maanden terug en ik heb nu een behoorlijke uitgroei (donkerblond). Maar sinds ik van mijn dochter bevallen ben heb ik een andere kleur uitgroei gekregen🤷🏼♀️. Een stuk lichter dan hiervoor, meer een peper en zout kleurtje (zie foto). Zou dit door de hormonen komen? En is dit blijvend? 🤔
Je haar kan wel een andere kleur krijgen tijdens de zwangerschap. Dat weet ik wel. Ik kan ook precies boven in mn haar zien dat mn haar een donkerde kleur had toen ik zwanger was. Sommige kappers kunnen aan je haar precies zien wanneer je bijv zwanger bent geweest.
Ik heb gelezen dat dit inderdaad kan, net zoals dat je haar meer of juist minder kan gaan krullen. Het schijnt wel weer normaal te worden na de volgende anagene fase, maar die kan wel even duren. Succes 😉
Jammergenoeg kreeg ik tijdens mijn 1ste zwangerschap paar grijze/witte haren. Na de zwangerschap bleef dit bij 2de zwangerschap is dit nog iets erger geworden. Blijkbaar door de hormonen kun je dus ook ineens grijs worden dit kan tijdens of na de zwangerschap gebeuren en dit blijft en kan ook nog erger worden. Wist ik eerst ook niet.