189 Reacties

14 dagen geleden

Oh ik begrijp je helemaal, ik voel ook onrust. Het snippert ook zo dat ik er net geen grip op krijg hoe erg het is? Pakket moet voor 3 dagen minimaal, banken zeggen dat je cash in huis moet halen, Albert Heijn beperkt water aankoop… voelt allemaal wel serieus.

14 dagen geleden

Reactie op Rensje93

Oh ik begrijp je helemaal, ik voel ook onrust. Het snippert ook zo dat ik e ...
Te snel op enter: want aan de andere zijde lijkt in mijn omgeving niemand dit op te pikken? Iedereen is verbaasd als ik het zeg en lacht me zelfs een beetje uit 😅. Hopelijk overdrijf ik m’n zorgen.

14 dagen geleden

Reactie op Rensje93

Oh ik begrijp je helemaal, ik voel ook onrust. Het snippert ook zo dat ik e ...
Jaa hopelijk valt het allemaal mee! En kunnen ze beide netten in 24 uur repareren oid..

14 dagen geleden

Eerlijk? Ik heb al een tijdje een noodpakket in huis. Betreft water, houdbaar voedsel in blik, zaklamp, dekens, EHBO kit etc. Alleen ben niet van veel cash geld in huis.. vindt het maar eng. Wat ik nog enger vindt de situatie dat er oorlog uit kan breken met Rusland/noord-Korea.. maar het is nooit verkeerd om aantal flessen water, voorraad eten, een zaklamp en draagbare radio in huis te hebben.

14 dagen geleden

Reactie op Tutje

Eerlijk? Ik heb al een tijdje een noodpakket in huis. Betreft water, houdba ...
Voor hoe lang dan bijvoorbeeld?

14 dagen geleden

Vind het ook erg lastig. De wereld voelt de laatste tijd zoveel donkerder ofzo. Terwijl we het objectief natuurlijk heel goed hebben.

14 dagen geleden

Ze raden een noodpakket voor ongeveer 3 dagen aan omdat hulp binnen 3 dagen op gang komt. En contant geld is een aanrader omdat er steeds meer cyberaanvallen op banken komen. Een echte oorlog is ver weg, maar een cyberaanval is altijd mogelijk met de huidige technologie.

14 dagen geleden

Lieve allemaal , Ik heb even getwijfeld of ik dit topic wel moest openlaten , maar ik vind dat we in deze tijd best steun kunnen zoeken bij elkaar . Ik wil jullie dan ook vragen om respectvol in dit topic te zijn . Hier is ruimte voor ieders verdriet , angst , verhaal , ervaring . Sluit dit topic niet aan op jouw behoefte , dan vraag ik om hier geen lelijke dingen te roepen maar dit topic gewoon weg te klikken . Liefs, Jaleesa|Moderator

14 dagen geleden

Ik verwacht dat het niet echt losbarst. Dat het allemaal wel meevalt. Maar ja een gewaarschuwd mens telt voor 2 natuurlijk en zelf begin ik er ook wel wat stress van te ondervinden. Wij houden een voorraad aan voor 3 a 4 weken. Met name groente in blik, pot, water, proteïne repen, aardappelen. Wij slapen onder wollen dekbedden en hebben extra dekbedden voor het geval dat. Thermo kleding in huis maar ja dat heb ik standaard wel voor de kinderen die graag buiten mogen spelen. Kaarsen, ouderwetse ketel om water te koken. Ik zou zelf nog wel een stookoven willen maken in de tuin maar mijn man vindt dat dan weer te ver gaan 😅 Misschien een voorraad hout nog om te stoken ach en het liefst ga ik nu wel weer terug naar een houtkachel 😅. Man die wil nog wat gaspitten halen en een gasfles. Ik heb een paar solarpanelen die werken op zonne energie om apparaten op te laden. Maar die had ik al gehaald voor in mijn eigen vakantie. Overigens denk ik dat Rusland het prima zelf uit kan vechten en landen als de onze niet lastig gaat vallen omdat van een nucleaire oorlog wrs geen sprake van gaat komen omdat ze een lange afstandsraket hebben die nauw doel kan raken. Ook Rusland heeft geen behoefte aan teveel doden of een verwoeste planeet. Poetin is misschien wel gek, maar niet zo gek.

14 dagen geleden

Ik vind het ook heel lastig, maar vind de wereld de laatste tijd wel wat naar en vreemd. Adviezen zijn soms tegenstrijdig en dat zaait bij mij wel onrust. Ik heb voor ongeveer een week aan eten/water en luiers in huis en bewaar ook al lange tijd een cash bedrag in huis. Aan dat laatste zitten risico’s en vind ik soms wat eng, maar naast mijn man weet niemand dit dus dat stelt mij dan gerust. Ik denk los van hoe de wereld nu is, dat het nooit verkeerd is om wat flessen drinkwater en potten eten/medicijnen enz in huis te hebben omdat je nooit weet hoe het morgen is.

14 dagen geleden

Reactie op Ovenkoekje

Ik verwacht dat het niet echt losbarst. Dat het allemaal wel meevalt. Maar ...
Dat laatste denk ik inderdaad ook niet, eerder aan cyberaanvallen zoals het platleggen van ons energie en waternet. Puur om het land even te ontregelen.

14 dagen geleden

Niet meegaan in de angst! Dat is wat ze graag willen en dat haalt je eigen energie naar beneden! Ik raad aan om als je er gevoelig voor bent zoals ik social media en nieuws te vermijden.

14 dagen geleden

Ik snap je, probeer zoveel mogelijk nieuws te vermijden maar je hoort het toch overal.. Ik heb in onze kelder al een hele tijd een noodpakket met voedsel en water, jodium tabletten, ehbo, zaklamp, en contant geld. Ik ga nog een paar gasflesjes kopen zodat we ook ons camping kookstel kunnen gebruiken. Zorg dat je in ieder hebal genoeg hebt voor langer dan 3 dagen want je weet nooit hoe of wat..

14 dagen geleden

Reactie op Nachtegaal

Ik snap je, probeer zoveel mogelijk nieuws te vermijden maar je hoort het t ...
Jaa probeer ik inderdaad te doen, maar dan denk ik stel we weten het 2 weken uit te zingen. En dan?

14 dagen geleden

Reactie op Proudmom24

Jaa probeer ik inderdaad te doen, maar dan denk ik stel we weten het 2 weke ...
Ja.. ik weet niet. Er wordt in zo'n situatie waarschijnlijk van alles uit de grond gestampt om mensen te helpen, maar helemaal kun je daar natuurlijk niet op vetrouwen. Ik probeer het zelf een beetje los te laten, want je weet toch niet hoe alles gaat lopen. Het enige wat je kunt doen is voor een paar weken voorbereid zijn maar verder dan dat wordt het vrij lastig denk ik.

14 dagen geleden

Reactie op Proudmom24

Jaa probeer ik inderdaad te doen, maar dan denk ik stel we weten het 2 weke ...
Dan ontstaat er heel veel saamhorigheid. De mensen uit je straat, de mensen uit je stad.. de mensen uit een heel land. Iedereen probeert er samen het beste van te maken. Sommigen hebben een groente tuin, anderen hebben dieren, weer een ander is technisch handig. En zo helpen we elkaar om door moeilijke tijden heen te komen.

14 dagen geleden

Oke wij gaan toch een noodpakket samen stellen! Geeft ons rust en gewoon voor de zekerheid. Maar wat moet erin? Gezin van 2 volwassenen, 2 kinderen 1 hond. Dacht zelf; Zaklamp + genoeg batterij Powerbank Ehbo set Warme dekens Aansteker en kaarsen. Contant geld? (Hoeveel Eventueel?) Eventueel radio, daarover twijfel ik nog. Kopie paspoorten? Is dit handig of nodig? Hondenvoer 3 dagen Wat luiers met doekjes Tandpasta en borstel 12 flessen 1,5 liter water Lang houdbaar eten? Vooral het laatste heb ik inspiratie voor nodig snap blik voer maar wat is goed te eten koud, goed vullende enz. Vind het nog steeds bizar dat we hier over na moeten denken nu en maakt mij intens verdrietig

14 dagen geleden

Reactie op Jaleesa - Moderator

Lieve allemaal , Ik heb even getwijfeld of ik dit topic wel moest openlate ...
Oprechte vraag: waarom zou dit topic weg moeten dan? Er is toch niets mis met dit topic?

14 dagen geleden

Op www.denkvooruit.nl kun je deze afbeelding downloaden, hierin staan handige dingen om een noodpakket samen te stellen. Het Rode Kruis heeft een soortgelijke lijst.

14 dagen geleden

Ook ik ben al een paar maanden wat aan het preppen. Mijn omgeving lachte me uit, maar komen hier nu van terug. Ik ben nu meer aan het oriënteren op het voedsel, maar vind dit toch wat lastig, omdat er ook een hoop over datum kan gaan tzt. Iemand tips? En kun je gasflessen voor een gasstelletje wel veilig bewaren?