189 Reacties

14 dagen geleden

Reactie op Marietje22

Oprechte vraag: waarom zou dit topic weg moeten dan? Er is toch niets mis m ...
Het werd meermaals gerapporteerd 😊

14 dagen geleden

Reactie op Velvetxamethyst

Niet meegaan in de angst! Dat is wat ze graag willen en dat haalt je eigen ...
Eens! Angst is een slechte raadgever. Altijd zelf blijven nadenken. Je laten leiden door het nieuws en social media is niet meer van deze tijd🙈

14 dagen geleden

Reactie op Mommyoftwoundertwo

Ook ik ben al een paar maanden wat aan het preppen. Mijn omgeving lachte me ...
Ik heb al heel lang voedsel liggen , vanaf voor corona al. Elk jaar wissel ik gewoon alles om. Dus na een jaar ga ik weer een keer bruine bonen eten , dan pak ik gewoon de oude uit de kelder en koop ik een nieuwe in de plaats, en zo door tot de voorraad weer nieuw is. Maar, volgens mij kun je wat in glas en blik zit echt nog veeeel langer bewaren dan er op de datum staat hoor, dus zou me daar niet 123 druk om maken.

14 dagen geleden

Reactie op QueenElise93

Eens! Angst is een slechte raadgever. Altijd zelf blijven nadenken. Je late ...
Ja maar het punt is, je wéét het gewoon niet wat er precies speelt en hoe erg de dreiging is. En die onzekerheid maakt me wel angstig.

14 dagen geleden

Reactie op QueenElise93

Eens! Angst is een slechte raadgever. Altijd zelf blijven nadenken. Je late ...
Soms denk ik dat ze ons gek en angstig proberen te maken! (Lukt wel hoor 😅) Maar wat is echt waar en wat is half of niet waar…

14 dagen geleden

Reactie op Nachtegaal

Ik heb al heel lang voedsel liggen , vanaf voor corona al. Elk jaar wissel ...
Ik heb een grote boodschappen bestelling gemaakt. Ga ook potjes inslaan 😶‍🌫️

14 dagen geleden

Reactie op Tory_Rose

Dan ontstaat er heel veel saamhorigheid. De mensen uit je straat, de mensen ...
Ik hen water, contant geld, powerbank met zaklamp, eten enz in huis. Het gaat hoe dan ook wel keer gebeuren in komende jaren dat je het nodig hebt. Wereld is zo onrustig, en hoeft maar 1 gekke actie gebeuren en buskruit vaatje is ontploft.

14 dagen geleden

Reactie op Tory_Rose

Tenzij het heel heftig wordt, dan loop je ook het risico dat mensen gaan vechten voor wat eten.

14 dagen geleden

Reactie op Ovenkoekje

Ik verwacht dat het niet echt losbarst. Dat het allemaal wel meevalt. Maar ...
Ik zou zonder stroom niet eens water kunnen koken, aangezien wij een elektrische kookplaat hebben bedenk ik mij nu.

14 dagen geleden

Wat halen jullie in huis om mee te koken mocht er geen elektriciteit zijn? Ik vind het best spannend om een gasfles te bewaren in huis (en in ons koude fietsenschuurtje wellicht ook geen goed idee, waar onze elektrische fietsen ook staan)

14 dagen geleden

Reactie op Juulie

Wat halen jullie in huis om mee te koken mocht er geen elektriciteit zijn? ...
Ik zal dat persoonlijk niet doen. Ik zorg ervoor dat er genoeg (ingeblikt) voedsel is met veel calorieën en vooral drinken.. Daarop overleef je het lang genoeg hopelijk. Als er echt maanden heen elektriciteit is dan is er een groter probleem denk in.

14 dagen geleden

Reactie op Tory_Rose

Oh, vind het wel een heel mooi idee maar ik zelf zie het dan weer veel negatiever in. Dat mensen juist heel egoïstisch worden en alleen hun eigen hachje proberen te redden

14 dagen geleden

Reactie op Proudmom24

Voor hoe lang dan bijvoorbeeld?
Denk 1 week.. 😅 wie heeft er ruimte om weken voedsel op te slaan 😋 wordt dan soort van expeditie Robinson porties eten 😅

14 dagen geleden

Reactie op Velvetxamethyst

Niet meegaan in de angst! Dat is wat ze graag willen en dat haalt je eigen ...
Dit! Luister prodcasts, niet alles van het journaal blind aannemen!

14 dagen geleden

Maar voorbereiden is altijd goed! Better be safe then sorry!

14 dagen geleden

Reactie op Mommyoftwoundertwo

Ook ik ben al een paar maanden wat aan het preppen. Mijn omgeving lachte me ...
Je hebt van die zakken van HAK van Burrito schotel tot Curry .. die heb je ook van B merken. Kan je ook koud eten.. 🤭

14 dagen geleden

Reactie op Annette19901

Ik vind het ook heel lastig, maar vind de wereld de laatste tijd wel wat na ...
En mag ik vragen hoeveel je dan in huis hebt? Vind ik dus echt lastig in te schatten hoeveel je dan nodig zou hebben. €500? €1000

14 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

Ik zou zonder stroom niet eens water kunnen koken, aangezien wij een elektr ...
Koolbarbeque buiten? Dat zegt me vriend dan of fikkie stoken hahaha... maarja mannen he ... die denken op de oer manier..

14 dagen geleden

Reactie op Snacktomaatje

En mag ik vragen hoeveel je dan in huis hebt? Vind ik dus echt lastig in te ...
Ik hoorde bij Ongehoord Nederland dat ie adviseert voor 3 maanden leefgeld. (Dus alles wat niet op automatische incasso staat, bv boodschappen en benzine)

14 dagen geleden

Reactie op NikitaDelilah

Dit! Luister prodcasts, niet alles van het journaal blind aannemen!
Welke raad je aan? Ik vind de True man show overigens erg goed.