189 Reacties

14 dagen geleden

Oh en nog een tip die ik las! Bewaar je noodpakket ergens hoog! Bij een overstroming bijvoorbeeld loop je het risico dat alles nat wordt.

14 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

Ik zou zonder stroom niet eens water kunnen koken, aangezien wij een elektr ...
Degene met gas ook niet hoor, de stroming van gas wordt elektrisch geregeld 😅 bijvoorbeeld het openen en dichten van pijpleidingen. Alles is computergestuurd.

14 dagen geleden

Ik snap dus niet waarom Rutte zegt “we zijn niet voorbereid op wat gaat komen over 4/5 jaar” hoezo? Waar heeft hij het over? Wat weet hij al wat bij ons nog niet bekend is?

14 dagen geleden

Ik ben niet angstig maar wij zijn wel voorbereid. Of nou ja, mijn man vooral. Militair en wat alerter dan ik met dit soort dingen. Dus wij hebben noodvoorraad water, geld, voedsel, jodium tabletten, powerbanks, stroomvoorziening, etc.

14 dagen geleden

Reactie op Mommynaadje

Ik snap dus niet waarom Rutte zegt “we zijn niet voorbereid op wat gaat kom ...
Er zijn zoveel dingen die al besproken zijn waar wij gaan weet van hebben. 😩

14 dagen geleden

Reactie op Mommynaadje

Ja vind ik ook raar.. hoorde op npo1 radio vorige week ook een heel stuk vanuit defensie en gemeenten over dat de infrastructuur van Nederland een drama is als er tanks enz langs moeten rijden, dus dat ze daar al 2 jaar mee bezig zijn om aan te passen. Denk aan bruggen versterken en tunnels verbreden enz. Waarom daar zoveel geld in stoppen als het niet noodzakelijk zou zijn?

14 dagen geleden

Hier ook wel angst maar probeer ook te relativeren. Bestel vooral niet zo’n noodpakket op bol of welke site dan ook want die zijn veels te duur! Een nood radio, zaklamp, EHBO pakket en fluitje heb je heel goedkoop op aliexpress en temu! Hier maken sites nu misbruikt van om die voor €200+ te gaan verkopen

14 dagen geleden

Tja, hoe groot de kans is weet echt niemand. Als het gebeurt, zijn we de lul en gaat een noodpakket je ook niet redden. Kijk maar naar Gaza, waar mensen in tenten wonen en echt helemaal niks meer hebben. Als het echt oorlog wordt, krijgen we eten op rantsoen / bonnen. Het heeft echt geen zin om in extreme angst te leven hierover. Zorg dat je wat cash geld in huis hebt, wat water en wat ingeblikt voedsel en warme kleding (maar dit heb je sowieso wel mag ik aannemen). Ik heb dit al jaren, niet eens zozeer voor een cyberaanval maar eerder voor overstromingen etc. Rusland komt niet eens Oekraïne door, laat staan dat ze in ons kikkerlandje onrust komen stoken. Op cyberaanvallen zijn we hopelijk goed voorbereid.

14 dagen geleden

Reactie op Nachtegaal

Ja vind ik ook raar.. hoorde op npo1 radio vorige week ook een heel stuk va ...
Ja dat toch allemaal vreemd?? Ik snap er niks van 😔

14 dagen geleden

Reactie op LLS90

Er zijn zoveel dingen die al besproken zijn waar wij gaan weet van hebben. ...
Ben ik ook echt met je eens 😞

14 dagen geleden

Reactie op JannekeJen

Ik ben niet angstig maar wij zijn wel voorbereid. Of nou ja, mijn man voora ...
Vraagje: waar heb je die tabletten van? Of wel welke zijn het? Wilde eens kijken voor ze online te bestellen

14 dagen geleden

Een noodpakket helpt je echt niet lang en eerlijk gezegd is de media nogal bekend om dingen aandikken en dramatiseren. Ik vraag me af waarom je dit kijkt als je niet kan relativeren ? Niet lullig bedoeld maar je gaat jezelf en je kinderen bang maken voor iets wat niet concreet is. Wat wil je doen ? Gaan hamsteren en je huis volstouwen met spullen ? Vroeger hebben ze ook geleegd zonder stroom en water he, het is niet het einde van de wereld om maar iets te noemen. Je kunt me naïef of niet realistisch vinden maar ik ga me niet druk maken over dingen waar ik geen invloed op heb. Mocht het zo ver komen dan zijn er genoeg manieren om te overleven.

14 dagen geleden

Reactie op Mommynaadje

Kun je iets wat uit de mond van Rutte komt überhaupt serieus nemen ? 🙄 Lapzwans eerste klas dat.

14 dagen geleden

Reactie op Chippie24

Vraagje: waar heb je die tabletten van? Of wel welke zijn het? Wilde eens k ...
Ik heb jodiumtabletten in huis, gewoon van Etos.

14 dagen geleden

Reactie op Chippie24

Vraagje: waar heb je die tabletten van? Of wel welke zijn het? Wilde eens k ...
Van de Etos heb ik ze Hebben ze sowieso als aanbeveling in huis omdat we in de straal van een Duitse kerncentrale wonen.

14 dagen geleden

Reactie op Velvetxamethyst

Niet meegaan in de angst! Dat is wat ze graag willen en dat haalt je eigen ...
Waarom zouden ze dat willen? En wie zijn ze? Ik kijk geen nieuws, het is dat ik dit topic open. Maar om die reden dus, die onruststokerij, je weet gewoon niet meer wanneer je het serieus moet nemen.

14 dagen geleden

Reactie op Mommynaadje

Over circa 5 jaar leven we in 2030 er zijn veel complottheorieën dat er dan wat staat te gebeuren. De ene heeft het over een nieuwe wereldorde, de ander over een oorlog, weer een ander over een solorflash en ga zo maar door. Dus dat Rutte zoiets zegt dan zou er bijna iets waar moeten zijn van de complottheorieën.

14 dagen geleden

Reactie op Ovenkoekje

Over circa 5 jaar leven we in 2030 er zijn veel complottheorieën dat er da ...
Huh

14 dagen geleden

Reactie op Mommynaadje

Over vier a vijf jaar zou Rusland ons kunnen verslaan. Dan zouden ze het aanvallend kunnen proberen zeg maar, dan kunnen ze militiair sterk zijn. Kunnen ze gewoon berekenen. Nu hebben ze natuurlijk hun handen vol aan Oekraïne. Op dit moment de NAVO aanvallen is zelfmoord voor Rusland, omdat de VS ook bij de NAVO zit. De situatie kan over een paar jaar anders zijn als de VS eruit ligt en de landen hun 2%?niet kunnen bijdragen. Over vier a vijf jaar zijn we dan gewoon zwak en dan zou Poetin kunnen denken: ‘laat ik het maar eens proberen’ https://www.demorgen.be/snelnieuws/navo-chef-mark-rutte-roept-op-tot-oorlogsmentaliteit-we-zijn-niet-klaar-voor-wat-op-ons-afkomt~b70c5043/?referrer=https://www.google.com/

14 dagen geleden

Reactie op Benthe800

Over vier a vijf jaar zou Rusland ons kunnen verslaan. Dan zouden ze het aa ...
Oftewel het is gewoon belangrijk dat de NAVO sterk blijft, hopelijk met de VS erin en dat de landen hun 2% bijdragen.