189 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op Zonnebloem1992

De natuur in lijkt me, net zoals je daar ook voedsel zal vinden.
Welke natuur?

18 dagen geleden

Reactie op layla223

Welke natuur?
Niet om het topic omlaag te trekken, maar heb het gevoel dat sommige the walking dead situaties voor zich zien 🤭 moet het wel heel erg uit de hand gaan lopen.

18 dagen geleden

Reactie op layla223

Welke natuur?
Nou ik woon in een omgeving waar heel veel land(bouw) is en bossen. Mijn grootvader heeft mij als kind zijnde leren jagen 🤷🏻‍♀️

18 dagen geleden

Reactie op Zonnebloem1992

De natuur in lijkt me, net zoals je daar ook voedsel zal vinden.
Mja met water moet je oppassen in natuur, je hebt zo een bacterie te pakken, met grote gevolgen van dien. Je moet dus juiste bronnen hebben om water uit te drinken en ook juist handelen alvorens je water drinkt. Al met al, haha, we gaan opnieuw het wiel uitvinden als het eenmaal zo ver komt🙊 want vele van ons zijn absoluut niet in touch met de basics

18 dagen geleden

Reactie op Zomer22baby8

Hoe zou je je blikgroente in zo’n situatie moeten opwarmen zonder energie? ...
Camping gaspit zou een oplossing zijn🤷🏻‍♀️

18 dagen geleden

Reactie op MSM89

Mja met water moet je oppassen in natuur, je hebt zo een bacterie te pakken ...
Dan leren we wel weer water filteren, zoals je van die proefjes deed op school vroeger. Tegenwoordig heb je er kant en klare filters voor zelfs. Geloof dat je dan zelfs regenwater kan drinken.

18 dagen geleden

Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben zelf iemand die zich daar ook druk over kan maken en erg gevoelig is angsten, van andere mensen en mezelf. De mens geprogrammeerd om angsten te voelen en daar gebruikt de overheid/media, dus om meer te bereiken. In periodes van angst volgt de mens makkelijker de ‘nieuwe’ regels van de overheid, kijk maar naar mensen die vaccineren, vrijheid willen, of echt deden voor zichzelf/anderen. De vraag is wat zit er nou echt achter dat programma. Is het wel zo zwart/wit. 🥴 Ik weet het niet en ben bang dat er daar niet achter kunnen komen.

18 dagen geleden

Als je goed voorbereid bent zul je misschien iets minder angstig zijn. Wij zijn al maanden aan het preppen (elke keer een klein beetje) en dat geeft mij veel rust. Hoeft allemaal niet duur te zijn dus kun je het maar beter achter de hand hebben toch voor het geval dat.

18 dagen geleden

Reactie op XxLizzy💖

Als je goed voorbereid bent zul je misschien iets minder angstig zijn. Wij ...
En waar laat je alles? Wij hebben niet zoveel opbergplek. Volgens mij vind ik dat het meest lastige aspect 🤣

18 dagen geleden

Reactie op Nachtegaal

Ik hoorde bij Ongehoord Nederland dat ie adviseert voor 3 maanden leefgeld. ...
Ik vind ongehoord Nederland niet een heel betrouwbare bron 🙈

18 dagen geleden

Hi, Ik zie dat een paar reacties weer een beetje de verkeerde kant op gaan. Het is helemaal prima om zorgen of vragen te delen, maar laten we dit topic wel on-topic en respectvol houden. Ik haal een paar reacties weg die niet helemaal passen. Laten we vooral bij het onderwerp blijven en elkaar helpen. :) Liefs, Eliza

18 dagen geleden

Reactie op Lilalo

En waar laat je alles? Wij hebben niet zoveel opbergplek. Volgens mij vind ...
Verschillende plekken 🙈 (Hebben er ook speciaal voor opgeruimd om plaats te maken 😇) Ik denk als wij geen kinderen hadden gehad ik er minder mee bezig zou zijn geweest. Voel voor hun een enorme verantwoordelijkheid en neem dus geen enkel risico.

18 dagen geleden

Reactie op Lilalo

En waar laat je alles? Wij hebben niet zoveel opbergplek. Volgens mij vind ...
Ja, de Denk vooruit website die hier eerder gedeeld is (is vanuit de overheid) heeft het over een waterdichte rugzak om alles in te bewaren. Maar ik denk dat ze 1 heel grote rugzak per persoon bedoelen, want alleen al 3l water per dag per persoon is 6 flessen voor 3 dagen 😅🫣

18 dagen geleden

Reactie op bumblebeedc

Ja, de Denk vooruit website die hier eerder gedeeld is (is vanuit de overhe ...
Hebben wij ook besteld 😅 Zou uitgaan van 1 rugzak pp en daar van alles wat in doen. Als je echt zou moeten overleven ben je al blij met een liter denk ik.

18 dagen geleden

Reactie op XxLizzy💖

Hebben wij ook besteld 😅 Zou uitgaan van 1 rugzak pp en daar van alles wat ...
Ik wil gewoon een (trekking) rugzak die we al hebben gaan gebruiken, die is alleen niet waterdicht. Maar dan pak ik de dingen die dat wel nodig hebben wel in een plastic zak in. Voor dat hypothetische geval dat we het nodig hebben ga ik ook echt geen kapitalen uitgeven (met een kleine op komst zijn er al genoeg kosten 😉)

18 dagen geleden

Reactie op bumblebeedc

Ik wil gewoon een (trekking) rugzak die we al hebben gaan gebruiken, die is ...
Ze zijn niet duur hoor! Voor €10,- a €20,- heb je er al 1. Je kunt er ook gewoon 1 doen? En dan evt een gewone erbij?

18 dagen geleden

Reactie op Mommynaadje

Ik snap dus niet waarom Rutte zegt “we zijn niet voorbereid op wat gaat kom ...
Omdat komende jaar of volgend jaar de oorlog in Rusland/Oekraïne stopt. De kans is groot dat Trump dat voor elkaar krijgt. Dan gaat Rusland zich op orde brengen en manschappen formeren, en het dan nog eens proberen in een ander buurland. Dikke kans dat dàt wel een EU land of Navo land gaat zijn... En dan zijn de rapen gaar 😆

18 dagen geleden

Reactie op Nitij

Omdat komende jaar of volgend jaar de oorlog in Rusland/Oekraïne stopt. De ...
Zou Putin tegen die tijd niet allang overleden zijn joh.. hij is al ouder dan de gemiddelde Rus

18 dagen geleden

Reactie op Popje1607

Zou Putin tegen die tijd niet allang overleden zijn joh.. hij is al ouder d ...
Ik lees dat Poetin 72 is en Trump 78, denk dat die laatste eerder gaat, maar ja, je weet het niet hè. En als Poetin overlijdt, komt er dan niet een opvolger die precies hetzelfde denkt?

17 dagen geleden

Reactie op Nitij

Omdat komende jaar of volgend jaar de oorlog in Rusland/Oekraïne stopt. De ...
Ze maken hier mensen al sinds na de tweede wereldoorlog bang voor Rusland. Alsof Rusland ooit Nederland heeft aangevallen of überhaupt zou willen aanvallen. We zijn klein en onbelangrijk voor hem. Oorlog met Oekraïne is persoonlijk, het is ook een buurland. Als we oorlog hebben dan betwijfel ik dat het Rusland zal zijn.