189 Reacties

21 dagen geleden

Reactie op M30

Ja dat sowieso inderdaad. Ik bedoel meer, blijf je nu liever meer in de buu ...
Oeps, dan had ik je verkeerd begrepen. Ik denk dat je in West Europa wel goed zit.

21 dagen geleden

Reactie op M30

Ja dat sowieso inderdaad. Ik bedoel meer, blijf je nu liever meer in de buu ...
Ja daar dacht ik vandaag ook aan. Heb wel gewoon een zomervakantie geboekt 2 weken Spanje. Maar ben je thuis helemaal aan het voorbereiden, voedsel inslaan etc, gebeurt het dan en zit je vast in een Spaans hotel. Heb je ook niks meer aan je voorbereidingen😅. Maargoed ik wil mn leven er niet door laten bepalen, nu in ieder geval, stel het wordt straks serieuzer en meer aanwijzingen dat er echt dingen gaan gebeuren denk ik er misschien weer anders over

21 dagen geleden

Net dit handige filmpje gezien over wat te doen bij een ramp of oorlog. https://youtu.be/dpl8TeYBL_M?si=CapMwn15q2DlpQjb Ik vond dit filmpje echt 30x nuttiger dan dat Black Out... Ze linken hier naar DenkVooruit.nl Blijkt dat wij op de water voorraad na eigenlijk alles al in huis hebben.

18 dagen geleden

Weer nieuws wat mij angstig maakt. https://www.nu.nl/buitenland/6339584/nederlandse-f-35s-onderscheppen-gevechtsvliegtuigen-rusland-bij-navo-grens.html Ik probeer me er echt niet bezig mee te houden maar ieder keer dit soort teksten lezen maakt me niet rustiger

17 dagen geleden

Reactie op mybabyboy

Weer nieuws wat mij angstig maakt. https://www.nu.nl/buitenland/6339584/ned ...
Is al jaren zo hoor.. nu valt het je wat meer op.. juist goed toch dat ze die vliegtuigen weg hebben begeleid ?

17 dagen geleden

Reactie op Popje1607

Is al jaren zo hoor.. nu valt het je wat meer op.. juist goed toch dat ze d ...
Oh dat wist ik niet, het is me indd nooit opgevallen. Nou als dat al jaren zo is, dan voel ik wel direct rust. Dat is zeker goed

17 dagen geleden

Reactie op mybabyboy

Oh dat wist ik niet, het is me indd nooit opgevallen. Nou als dat al jaren ...
Ik lees ook vaak op nu.nl de reacties eronder. Stelt me ook vaak gerust. Daar zeggen mensen bijv ook dat dit al vaker gebeurd.

17 dagen geleden

Reactie op Isoldhe

Net dit handige filmpje gezien over wat te doen bij een ramp of oorlog. htt ...
Nos op 3 heeft sws hele fijne filmpjes om dingen uit het nieuws duidelijk en zo objectief mogelijk uit te leggen. Ik kijk er altijd graag naar. Nu heb ik helemaal geen noodpakket, moet me er eigenlijk wat meer in verdiepen, ik ben een beetje naïef daarin, maak mij niet zo'n zorgen. Je hoeft trouwens het geen 3 weken zonder iets vollere te houden, maar iets van 3 dagen, in die tijd zouden de hulporganisaties helemaal op gang moeten zijn om je te kunnen helpen in een noodsituatie.

17 dagen geleden

Het nieuws is er op gemaakt om je emoties te beïnvloeden en je bang te maken. Bange mensen zijn namelijk makkelijk te sturen. Ik ben daarom ook gestopt met het nieuws zodat ik niet meer emotioneel beïnvloed wordt en zaken veel rationeler aan te pakken. Dat gezegd te hebben. Wij hebben een voorraad in huis (dankzij mijn man) van blikvoer en water zodat een paar dagen kunnen volhouden als er iets is.

17 dagen geleden

Reactie op Bruisend

Het nieuws is er op gemaakt om je emoties te beïnvloeden en je bang te make ...
Waarom zouden ze ons willen sturen? Ik vind dat echt veel te ver doordacht . En wie is ze?

17 dagen geleden

Reactie op Popje1607

Waarom zouden ze ons willen sturen? Ik vind dat echt veel te ver doordacht ...
Nou inderdaad. Je zag aan corona crisis hoe snel alles kon gaan. In paar weken tijd hele wereld op z'n kop. Met oorlog kan dat net zo goed. De helft wat er gebeurt verschijnt niet in de krant en wij hebben echt geen idee wat er allemaal achter de schermen al aan hand is. En als er een ramp uitbreekt wijzen we allemaal met vingertje naar overheid.

17 dagen geleden

Zijn jullie nu ook terughoudend met grote uitgaven? Wij hadden een bed besteld en willen dit toch maar annuleren. Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan

17 dagen geleden

Reactie op Maanenzon

Zijn jullie nu ook terughoudend met grote uitgaven? Wij hadden een bed best ...
Oh nee, dat herken ik helemaal niet. Waarom zou je willen annuleren?

17 dagen geleden

Ja inderdaad en het akelige is dat als de NAVO betrokken raakt, bijvoorbeeld Rotterdam een heel reëel doelwit wordt voor de Russen. Om de infrastructuur plat te leggen maar misschien ook om Amerikaans oorlogs materieel tegen te houden? Ik heb er geen verstand van maar ik vermoed dat het net als in WOII verdeeld wordt qua doelwitten. Vrouwen en kinderen zullen moeten migreren naar omliggende landen dus ik denk dat het ook niet verkeerd is om op zo'n reis voor te bereiden

17 dagen geleden

Reactie op Maanenzon

Niet terughoudend, maar het speelt wel door mijn hoofd om mijn geld keer te sparen voor onverwachte gevallen ook al hebben we ook gewoon spaargeld.. dus ik snap je ergens wel

17 dagen geleden

Reactie op Huisman24

Ja inderdaad en het akelige is dat als de NAVO betrokken raakt, bijvoorbeel ...
Omliggende europese landen? Zorgen jullie dat de kinderen een paspoort hebben? Ik twijfel daar steeds over namelijk

17 dagen geleden

Reactie op M30

Omliggende europese landen? Zorgen jullie dat de kinderen een paspoort hebb ...
Europese landen is in principe identiteitskaart toch voldoende?

17 dagen geleden

Reactie op M_1986

Ja ik vroeg het een beetje gek sorry. Ik bedoelde of jullie verwachten dat we buiten Europa zouden moeten vluchten of naar omliggende europese landen. En bijv voor Engeland heb je wel een paspoort nodig. Ik twijfel steeds of ik het niet voor de zekerheid moet aanschaffen, maar het lijkt me ook sterk dat we zo ineens naar een niet aangrenzend buurland kunnen vluchten zoals Engeland of buiten europa.

17 dagen geleden

Reactie op Maanenzon

Dit lijkt me niet gezond hoor als het zo je leven beheerst. Als er echt de derde wereldoorlog uitbreekt heb je ook niet zoveel aan je geld. Dan kan je maar beter in een luxe bed liggen. Dus tenzij je het bed eigenlijk niet kan betalen lekker gewoon bestellen, en misschien tijd om professionele hulp in te schakelen als het je leven zo beïnvloed.

17 dagen geleden

Reactie op M_1986

Maar waarom zou je in Duitsland/Belgie wel veilig zijn en in NL niet? Mij lijkt dat als er iets gebeurd dat het heel West Europa is