17 Reacties

10 uur geleden

Ik nam mijn zoontje tot op zekere hoogte mee maar lang niet altijd. Ze mochten blij zijn als ik kwam, en late uurtjes komen wel weer als ie ouder is. Zou zeker geen 2 dagen gaan, en dan liever op tijd zodat ik op tijd weer weg kon. Als ze dat niet begrijpen is dat niet mijn probleem. Maar ik ben daar heel makkelijk in, tis een paar jaar "aanpassen" en als ze wat ouder zijn kun je ze evt daar op bed leggen,deden mijn ouders ook vaak ( wel toen we ouder waren en zelfstandig konden slapen)

10 uur geleden

Nou, gewoon je eigen plan volgen. Scheve gezichten? Het is jouw opvoeding en het doet er niet toe wat andere ervan vinden toch?

10 uur geleden

Ik ben hier zelf echt altijd streng in. Mijn kinderen gaan beide om 7 uur naar bed. Als er een verjaardag is of iets dergelijks rek ik een dutje zodat ze het iets langer vol houden dan normaal.. maar voor 20:30 liggen ze hier echt beide op bed.. of t nou feest is of niet馃槄 Het ligt ook aan je kind he. Mijn kinderen zijn rond 7 wakker. Altijd. Of ik ze nu om 7 uur in bed leg of om 9. Met als gevolg de dag erna overprikkelde oververmoeide kids. Vooral kijken waar je kindje zich prettig bij voelt 馃槉

10 uur geleden

Ik ga helemaal niet met kind op pad 's avonds. Dus ik vind het al heel wat dat je er 茅茅n avond heen gaat 馃槈 wat anderen daarvan vinden, laat ze lekker..

10 uur geleden

Ik zou m'n kind eigenlijk helemaal niet 's avonds zo laat ophouden. Helemaal niet zo regelmatig voor meerdere verjaardagen. Vind het dus heel normaal als je niet in de avond zou gaan. Je hebt er voor de korte termijn niks aan, maar het lijkt me toch goed om te investeren in je kindje ergens laten slapen als je graag in de avonden wil weg blijven gaan. Bijv camping bedje mee zodat je kindje ergens alvast naar bed kan.

9 uur geleden

Hier gaan we of smiddags of vlak na het eten tot max 19.30-19.45u. Voordat ik thuis ben, kind pyjama aan heb en de fles heb gegeven is het al ruim 20.00u (normale bedtijd 18.45-19.00). We rijden ook soms met twee auto's. Dan ga ik eerder naar huis en vriend blijft nog langer. Tot op heden zover ik weer geen scheve gezichten gehad. Wij zitten anders met een oververmoeid kind in de avond/nacht en de dag erna, de jarige job niet. Trek me daar ook niets van aan overigens

9 uur geleden

Ik snap het heel goed! Ik zou aangeven dat je het leuk vindt te komen maar jullie met een baby uiteraard een heel ander ritme hebben dan voorheen. Als ik jou was zou ik lekker overdag 1 x gaan en zeggen, ook leuk want dan kan opa hem extra lang zien op z鈥檔 verjaardag. Nou als ze dan nog een scheef gezicht durven te trekken zijn ze niet goed. Iedereen moet zelf weten hoe, hoe vaak en hoe laat die z鈥檔 verjaardag viert maar van je schoonouders mag je toch minimaal verwachten dat ze uit zichzelf wel aangeven dat jullie kunnen komen wanneer jullie het uitkomt? Mijne deden het overigens ook niet uit zichzelf en zeiden na 20.00 uur. Toen heb ik gezegd oh dat gaat niet lukken, m鈥檔 dochter ligt dan allang in bed. Toch jammer als we er niet bij kunnen zijn, misschien kunnen we overdag komen dan? Daarop kon men geen nee zeggen. En nee dit kan je niet van iedereen verwachten maar van de oma en opa van je kleintje toch wel? Juist zij dienen hiervoor begrip te hebben. En lekker lak hebben aan andere mensen en wat zij ervan vinden. Er zijn altijd mensen die iets vinden

7 uur geleden

Ik zit je bericht vol verbazing te lezen. Kind tussen 23:00-24:00 uur naar bed? Ik ga niet naar avondverjaardagen met kind. De slaaptijden ligt kind in bed, dus tja daar passen we ons op aan. Zowel voor middagdut als avond bedtijd. Ik zou zelf ook gaan oefenen met zelfstandig gaan slapen. Anders lig je zelf ook iedere avond vroeg op bed toch nu je de slaaptijden veranderd hebt?

7 uur geleden

Reactie op LOESJE212

Ik ga helemaal niet met kind op pad 's avonds. Dus ik vind het al heel wat ...
Dit idd

7 uur geleden

Hier is de ongeschreven regel is er een man in de fam jarig gaat mijn man en is het een vrouw dan ga ik of het moet overdag gevierd worden dan gaan we als gezin en soms hebben we beide geen zin dus gaan we niet. Maar tijdens slaap uurtjes gaan we niet de kleine op sleeptouw meenemen. Die ligt gewoon om 18.30/19.00 op bed

36 minuten geleden

Reactie op JannekeJen

Ik zit je bericht vol verbazing te lezen. Kind tussen 23:00-24:00 uur naar ...
Het is een baby, geen kind. Onze baby's waren savonds ook wakker als ze nog 2 of 3 slaapjes deden overdag. En sommige mensen zijn bezig met zelfstandig laten slapen, maar dat doet hun kindje gewoon niet. Tot een bepaalde leeftijd konden ze savonds gezellig mee, omdat dat on hun eigen ritme pastte. On topic, Denk dat het al heel fijn is d谩t je komt, en iedereen zal toch wel begrijpen dat je kindje nu op een leeftijd komt dat het een bedtijd heeft en je dan thuis moet zijn.

33 minuten geleden

Ik verbaas mij hier ook wel een beetje over! Maar ieder zijn eigen ideeen en opvoeding natuurlijk! Je zegt je kindje te volgen, maar ik kan mij heeeel eigenlijk niet voorstellen dat een kindje van 10 maanden zijn slaaptijden van 23.00 tot 11.00 zijn! In mijn ogen moet je kindje zich aan jou aanpassen zodat jij leuke dingen kan doen! Nou sliep onze zoon ook zeker nog niet door met 10 maanden! Maaaar kortom ik zou beide avonden niet gaan met je zoontje, en de ene avond ik en de andere avond mijn man Of voorstellen of jullie samen overdag mogen komen! Succes ermee!

24 minuten geleden

Poeh, wat maak je het jezelf lastig. Allereerst wat anderen ervan vinden moet je scheit aan hebben. Je moet aan jezelf denken en aan je kind denken. Dus waar voel jij je fijn bij en waar voelt je kind zich fijn bij. Aan de hand daarvan maak je keuzes/beslissingen. Ook wat betreft de slaaptijden.

13 minuten geleden

Ik zou beide avonden niet gaan, ik laat beide kinderen niet zo laat op. Kindjes horen naar mijn mening gewoon elke avond lekker op tijd in eigen bedje. En wij passen ons leven daar op aan. Wat anderen daar van vinden kan mij niet schelen.

10 minuten geleden

Wij gaan altijd voor bedtijd naar huis. Sinds ik kinderen heb besef ik hoe ego茂stisch mensen kunnen zijn. Zij willen de kinderen in de avond zien(8 maanden en 2,5 jaar) in ons geval was dat met kerst. Maar beseffen niet dat als hun slaapritme in de war gaat, wij een rot nacht en ochtend kunnen hebben terwijl zij na het feest lekker kunnen slapen. Dus wij hebben geaccepteerd dat we de komende tijd in de avond op tijd thuis moeten zijn om het voor ons zelf gemakkelijker te maken. Later komt het wel weer. En wat familie denkt boeit me eigenlijk niet. Het heeft me heel lang gekost om zo te denken want ik dacht altijd aan een ander. Maar nu zet ik mezelf en mijn gezin op 1. Wat ik zou doen is vrijdag gaan en zaterdag niet. En vrijdag op tijd terug.

5 minuten geleden

Ik zou beiden avonden niet gaan. voor of rond bedtijd van de kleintjes zijn wij thuis. Of ik zorg voor oppas. Niemand heeft zin in een oververmoeid en overprikkeld kind. En die kleine heeft daar zelf al helemaal niks aan. Dan maar geen feestje of eventueel wel in de middag even op bezoek. En die scheve gezichten heb ik al helemaal schijt aan 馃ぃ

5 minuten geleden

Normale bedtijd in eigen bed. Middagslaap wat rekken en wat later op bed prima natuurlijk. Maar beide kinderen (2 jaar en 9 maanden) slapen gewoon thuis. Ze zijn toch tussen 6-7 wakker hoe laat ze ook liggen. Plus niet te genieten als ze echt te kort slapen dus heb mijzelf er ook mee de volgende dag. Feestjes komen wel weer. Vaak gaat 1 van beide. Maar grotendeels is het allemaal middag/etenstijd hier dus dat scheelt ook omdat meer mensen kinderen hebben en familie rekening houdt met deze situatie.