14 Reacties
3 jaar geleden
Het is zeer waarschijnlijk dat de regendouche en de kleine douchekop zijn aangesloten op dezelfde waterleiding. Het water heeft dus niet stil gestaan 馃槉.
3 jaar geleden
Hey dames oh ja inderdaad misschien is het op 1 leiding aangesloten 馃 dit weet ik zelf eigenlijk niet. Nee ik heb het niet opgedronken maar las dat het ging om inademen van de nevel als je het dus aan zet. Ja ben net gaan googlen en las dit op rivm. Toch niet fijn. Ik kan me dan hier zo druk om maken 馃様
3 jaar geleden
Laatste weken slaap ik zo weinig dat alles zo groot lijkt. Lijkt wel alsof ik elke x dit soort gekke dingen heb. Ook net kwam mijn dochter voor voeding en zelfs dan denk ik dan oei heb ik geen bacterie op mijn vingers. Oh men 馃サ馃槗 en als ik dan ook nog ongesteld ben 馃槄
3 jaar geleden
Reactie op RM1990
Nee joh geen zorgen, dat gaat om water wat je gaat drinken
Dat is niet zo, van besmet stomend water kan je ook ziek worden, krijg je longontsteking van.
TS, ik denk dat je je in jouw geval geen zorgen hoeft te maken!
3 jaar geleden
Reactie op Zomer22baby8
Hey dames oh ja inderdaad misschien is het op 1 leiding aangesloten 馃 dit ...
Het gaat inderdaad ook om de inademing, wat velen niet weten. Als je leidingen laat doorlopen na vakantie, moet je de ruimte afsluiten en het raam opendoen/ventilatie aandoen. En even wegblijven.
Maar terug naar jouw situatie. Het zou hoogst ongebruikelijk zijn als het is aangelegd met 2 aparte leidingen. Geen zorgen maken 馃槉.
3 jaar geleden
Het advies is eigenlijk om al je leidingen door te spoelen als je langer dan een week weg bent geweest. Dat doet echt niemand, en het gaat altijd goed, daaruit blijkt dat het niet een grote zorg is. Alleen in grote watervaten kunnen belangrijke hoeveelheden legionella zich vorm, daarom zijn er wel voorschriften voor sauna's en zwembaden en dergelijke. Jij hebt je douche wel gewoon gebruikt dus het gaat alleen om de slang van de handdouche, daar zit nog heel veel minder water in. Geen zorgen maken dus!
3 jaar geleden
Reactie op ElsjeA
Het advies is eigenlijk om al je leidingen door te spoelen als je langer da ...
Nou ik doe dat dus echt wel als ik voor langere tijd weg ben geweest.
3 jaar geleden
Reactie op ElsjeA
Het advies is eigenlijk om al je leidingen door te spoelen als je langer da ...
Vind ik een gekke opmerking: dat doet echt niemand. Uh jawel? Ik doe dat ook altijd na een vakantie. Paar minuten heet water laten doorlopen. In het ziekenhuis waar ik ben bevallen doen ze het ook, om de zoveel dagen doorspoelen.
3 jaar geleden
Het is 1 leiding. Ze kunnen als het goed is ook niet tegelijk aan.
Dat klopt!
3 jaar geleden
Erg bedankt voor de reacties ik probeer het uit mijn hoofd te zetten. Het is een draaiknop dus links gaat de kleine douchekop open en rechts de grote.
Geeft geruststelling jullie antwoorden ben dan weer zo blij met dit forum 馃槝