12 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op xxTessa
Heb je ze om een toelichting gevraagd hoe zij het hebben berekend? Want jou ...
Ja ze dacht: inderdaad de 1e 9 weken betaald. Maar als ik alles op wilde nemen had ik dus de 24 uur per week moeten doen. De rest van het betaalde loop ik nu dus mis.. Maar ik heb al gezegd dat dat niet klopt en dat ik gewoon recht heb op die 216 uur, ookal neem ik het verspreid op.. Ze wist het niet en gaat het navragen.. Voor hun is het ook nieuw dat snap ik. Maar ik stess m toch een beetje haha. Maar hopelijk is het snel goed geregeld
3 jaar geleden
Jij hebt gelijk hoor, geen zorgen! Je mag het ouderschapsverlof in één keer achter elkaar opnemen of verspreid (1 dag in de week, 2 dagen in de week, etc). Je moet het alleen opgenomen hebben vóór je kindje 1 jaar oud is. Alles wat je dan van die 9 weken nog niet opgenomen zou hebben, veranderd dan in onbetaald ouderschapsverlof.
3 jaar geleden
Je hebt idd tot dat je kindje 1 is om dat verlof op te nemen. Hoe je dat indeelt bepaal je met je werkgever. Ik ga er voor kiezen om iedere week 4 uur te doen (heb 36 uur per week, ga dan 32). Volgens mij houd ik dan nog wat over en dat neem ik dan wel in 1 keer op.
3 jaar geleden
Reactie op Leiastars
Vraagje, heeft iemand dit in een officieel artikel bij de uwv gevonden? Ik ...
Google op: gespreid opnemen ouderschapsverlof en bij de eerste link is het al raak.
https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/regeling-betaald-ouderschapsverlof/index.aspx
3 jaar geleden
Enige toevoeging naast het feit dat je er gewoon recht op hebt.
Je werkgever kan het in maximaal 3 momenten aanvragen.
Dus die kan bijv. 3 x 72 uur aanvragen.
Dan betekent dat je het ook in 3 delen uitbetaald krijgt via het UWV.
Op de site van de Rijksoverheid staat ook dezelfde informatie als op de site van het UWV.