12 Reacties

3 jaar geleden

Ja hoor, jij hebt gelijk. Je mag 9x je contracturen opnemen!

3 jaar geleden

Heb je ze om een toelichting gevraagd hoe zij het hebben berekend? Want jouw berekening klopt volgens mij ook

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Heb je ze om een toelichting gevraagd hoe zij het hebben berekend? Want jou ...
Ja ze dacht: inderdaad de 1e 9 weken betaald. Maar als ik alles op wilde nemen had ik dus de 24 uur per week moeten doen. De rest van het betaalde loop ik nu dus mis.. Maar ik heb al gezegd dat dat niet klopt en dat ik gewoon recht heb op die 216 uur, ookal neem ik het verspreid op.. Ze wist het niet en gaat het navragen.. Voor hun is het ook nieuw dat snap ik. Maar ik stess m toch een beetje haha. Maar hopelijk is het snel goed geregeld

3 jaar geleden

Jij hebt gelijk hoor, geen zorgen! Je mag het ouderschapsverlof in één keer achter elkaar opnemen of verspreid (1 dag in de week, 2 dagen in de week, etc). Je moet het alleen opgenomen hebben vóór je kindje 1 jaar oud is. Alles wat je dan van die 9 weken nog niet opgenomen zou hebben, veranderd dan in onbetaald ouderschapsverlof.

3 jaar geleden

Reactie op Ukkie21

Jij hebt gelijk hoor, geen zorgen! Je mag het ouderschapsverlof in één keer ...
Ja precies! Heb ik het zelf toch goed begrepen haha. Hopen dat het hoofdkantoor het ook snel snapt😅 maar zal wel goed komen dan😁

3 jaar geleden

Je hebt idd tot dat je kindje 1 is om dat verlof op te nemen. Hoe je dat indeelt bepaal je met je werkgever. Ik ga er voor kiezen om iedere week 4 uur te doen (heb 36 uur per week, ga dan 32). Volgens mij houd ik dan nog wat over en dat neem ik dan wel in 1 keer op.

3 jaar geleden

Reactie op Jimmi91

Ja ze dacht: inderdaad de 1e 9 weken betaald. Maar als ik alles op wilde ne ...
Ah! Ja ze zit inderdaad verkeerd, mijn werkgever snapt er ook de ballen van (heb t hem even goed uitgelegd😂). Fijn dat ze het navraagt, de HR afdeling weet het vaak wel

3 jaar geleden

Vraagje, heeft iemand dit in een officieel artikel bij de uwv gevonden? Ik heb zo'n gevoel dat mijn hrm ook moeilijk gaan doen, dan wil een betrouwebare bron hebben die ik meteen met ze kan delen, mochten zij er tegenin gaan.

3 jaar geleden

Reactie op Leiastars

Vraagje, heeft iemand dit in een officieel artikel bij de uwv gevonden? Ik ...
Google op: gespreid opnemen ouderschapsverlof en bij de eerste link is het al raak. https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/regeling-betaald-ouderschapsverlof/index.aspx

3 jaar geleden

Kan gewoon, ik neem ook elke week 10u op. Gaat al een jaar zo en gaat voorlopig nog zo door. Check wel of je genoeg salaris hebt ontvangen. Ik kom nog uit de onbetaalde periode, maar betaald is ook niet 100% dacht ik? Even je loonstroken checken voor de zekerheid. En navragen.

3 jaar geleden

Ik heb ook een contract van 24 en neem elke week 1 dagje vrij, dus 8 uur op. Dit zijn totaal 27 werkdagen.

3 jaar geleden

Enige toevoeging naast het feit dat je er gewoon recht op hebt. Je werkgever kan het in maximaal 3 momenten aanvragen. Dus die kan bijv. 3 x 72 uur aanvragen. Dan betekent dat je het ook in 3 delen uitbetaald krijgt via het UWV. Op de site van de Rijksoverheid staat ook dezelfde informatie als op de site van het UWV.