19 Reacties

4 jaar geleden
Gelukkig had ik dat gevoel niet. Ja was wel blij dat ons huis weer voor ons alleen was. Qua was hadden we aan gegeven dat we dat zelf wel opruimden. Dus de schone was stond op de overloop klaar om in de kast gepakt te worden. Als ik even rustig zat dan was zij bezig haar administratie bij te werken.

4 jaar geleden
Dat ze komt kletsen als je op bed ligt is wel ongebruikelijk maar inderdaad vast lief bedoeld. Ik was ook heel blij dat ze weg ging ook al was ze mega lief! Ik wilden gewoon alleen zijn met me baby en vind het gewoon heel ongemakkelijk dat iemand anders “mijn werk” aan het doen was. Ben wel mega dankbaar dat het zo geregeld is in Nederland 🙌🏼

4 jaar geleden
Ik vond het ook veel energie kosten ja, een vreemde in huis. Bij ons wilde ze de hele tijd heeeeeel veel uitleggen. Vast on zoveel mogelijk aan ons mee te geven maar ik kon het echt niet opnemen allemaal op dat moment. Waardoor zij alleen maar meer ging vertellen en herhalen met het idee dat het dan beter zou blijven hangen, maar dat werkte alleen maar averechts 😅
Ik heb dat wel gezegd, maar tegen de tijd dat ik helder genoeg was om te snappen wat er gebeurde en wat ik eigenlijk nodig had, zat de kraamweek er bijna op. Ik vond de week erna (mijn man had partnerverlof opgenomen) veel rustiger en fijner.

4 jaar geleden
Jaa ik denk dus ook echt dat ik pas rust krijg als zij weg is. Ik me eigen ding kan doen.. me eigen wasjes weer kan draaien. Het gewonen leven weer op kan pakken. Lekker op bed gaan liggen rusten zonder dat er iemand door me huis loopt. Gewoon tijd voor mezelf

4 jaar geleden
Reactie op L003
Haha hier ook gehad idd, heerlijk herkenbaar. Ik zij opslot tegen haar ga m ...
Ja ze heeft wel me was hij gehouden etc. Dus dat vind ik echt ontzettend fijn. Ze heeft echt me huishouden rollende gehouden en dat waardeer ik ook echt wel. Maar wil het nu gewoon lekker allemaal weer zelf doen. Daar krijg ik ook energie van en voel ik me voldaan.

4 jaar geleden
Wij waren eerst nog 5 dagen in het ziekenhuis en eenmaal thuis wisten we de meeste praktische dingen met en over onze baby al.
Kraamzorg kwam nog 3 dagen thuis. En die heeft precies maar 1x de stofzuiger gepakt en verder thee zitten leuten. Ik keek er steeds tegen op dat ze weer kwam.🤣 Ik was zelf fit genoeg dus voordat zij binnen was smorgens had ik de wasmachine al aan en de was opgevouwen van de dag ervoor🙈😅

4 jaar geleden
Wij hadden dat ook. We zaten de dagen af te tellen en wij hadden dan maar 3uur per dag kraamhulp maar dat was zelfs al te lang haha. Bij ons ging ze ook weleens eerder weg als ze niks meer te doen had want het huishouden deden we zelf omdat we ook het op eigen manier wilden doen

4 jaar geleden
Ik hoop dat ik dezelfde kraamverzorgende krijg als de vorige keer. Ik baal er wel van dat het nu allemaal anders is nu met Corona en dat ze niet kan helpen met visite enzo. Ik vraag me wel een beetje af wat ze dan al die uren gaat doen 😎. Ik geef het wel aan als het geklets me te veel wordt 😉.

4 jaar geleden
Reactie op Daan86
Wij waren eerst nog 5 dagen in het ziekenhuis en eenmaal thuis wisten we de ...
Oh ja hier exact het zelfde. Ik was wellis waar een nachtje in het ziekenhuis. Kwam thuis en stond ook de was de toen. Kreeg op me donder van me vriend toen. Ja ik had wel pijn down under maar ben niet invalide.
Ze is zojuist vertrokken en kan je niet vertellen hoe blij ik ben. Lekker weer zelf de controle over alles

4 jaar geleden
Ja hoor, heel herkenbaar. Na beide bevallingen heb ik ze 3uur per dag gedaan, maar ook dan stuurde ik ze na een uur of 1,5 naar huis. Tegen t eind zelfs na een half uur. Een vreemde mn badkamer en wc schoonmaken vond ik verschrikkelijk. Mijn man of mijn moeder deden het.. Bij de eerste ging ze in mn kasten graaien op zoek naar beddengoed zodat ze het bed kon verschonen. Hartstikke lief, maar ook dat had ik afgewezen. Zeker als er in mn kasten wordt gekeken. Ik vond ze super leuke vrouwen en waardeer ze enorm, maar voor mij hoeft t ook echt niet. Bij de tweede kwam ze elke dag om 8uur! Veelste vroeg voor ons, de kleine sliep gewoon nog, ik sliep nog, mijn man sliep nog, mn oudste sliep nog.. En dan ging daar de bel en moesten wel allemaal opstaan. Vond dat t meest verschrikkelijke. En mn man ook🙊

4 jaar geleden
Ja hoor, heel herkenbaar. Na beide bevallingen heb ik ze 3uur per dag gedaa ...
Oh ja dat was hier ook een dingetje.
Hij komt 1x per nacht voor zijn voeding. Dus vaak als zij hier binnen kwam dan had hij net zijn ochtend voeding gehad en sliepen we weer. Mijn vriend was al weer aan het werk dus hij liet de achterdeur open. Zodat zij kon zien wanneer ik de laatste voeding had gegeven (boekje lag dan beneden) en dan wist ze oke hun slapen nog.
Nee ze kwam gewoon mij wakker maken...

4 jaar geleden
Mijn kraamverzorgster was heel blij met mij 😂 Ze heeft alleen geholpen met het eerste badje en dagelijks de baby gecontroleerd voor de rest hoefde ze van mij niks te doen. Als dat klaar was mocht ze weer gaan.

4 jaar geleden
Ik was super blij dat ik 24 uur had gekozen had ik volldedagen gehad was ik gillend gek geworden. Ze kwam bij ons ook echt alleen voor ons zoontje huishouden enzo deed mn vriend. Ze was ook super lief maar bepaalde wel dat ik mn zoontje weg moest leggen omdat hij dit anders nooit zou kunnen terwijl dit tegen mijn gevoel in stond. Ik heb hem de eerste weken alleen maar vast gehad. Nu is hij 10 maand en kan alles prima zelf en ik kan me ding doen. Kraamzorg is erg fijn maar ik denk niet dat ik het bij de volgende baby zou willen. Miss alleen om te wegen enzo maar ze hoedt geen uur te blijven

4 jaar geleden
Reactie op Beschuitje1995
Oh ja dat was hier ook een dingetje.
Hij komt 1x per nacht voor zijn voedi ...
Jaa precies net na de laatste voeding lekker doorslapen.. Naah echt super vervelend dat ze dat gewoon deed, ik zou echt helemaal chagrijnig worden 🤣

4 jaar geleden
Ha, hier is onze kraamhulp 12 weken geweest (1 keer per week) omdat ik het zo gezellig vond, zeker in coronatijden! Maar het interesseert mij dan ook voor geen meter hoe de dingen worden gedaan (als het maar gedaan is) en heb nul problemen met privacy en in onze kasten kijken om iets te nemen of weg te leggen of iets dergelijks. Indien wel had ik het misschien ook wel moeilijk gevonden.