32 Reacties

3 dagen geleden

Ik denk dat je inderdaad wat meer calorieën nodig hebt... Lukt het je niet om meer te eten? Je kunt makkelijk googlen op (gezonde) producten die veel calorieen bevatten.😊 Ik weet niet wat je lengte is, maar 49 kilo klinkt inderdaad best weinig. Toen ik tijdens de zwangerschap erg afviel (door overgeven) heb ik een paar maanden drinkvoeding van een diëtiste gehad. Dat hielp wel om op gewicht te blijven en aan te sterken.

3 dagen geleden

Hi! Denk je dat het enkel door borstvoeding komt? Of spendeer je ook te weinig tijd aan jezelf? Bij mij ging het ook zo hard namelijk, maar ik merkte dat ik echt te weinig tijd voor mijzelf nam om te eten en alleen maar achter de kinderen aan het rennen was, kolven/voeden en/of aan het werk. Mijn tips: veel noten eten (calorierijk), hele avocado’s naar binnen werken en veel volle kwark (met gezonde cruesli/muesli/noten) Je kan ook kokosyoghurt met toegevoegde calcium en vitamines nemen. Is namelijk erg vettig (maar niet per se gezond). Ik zou zelf denk ik eerder voor de vollere zuivelproducten gaan. Ik was op gegeven moment op ondergewicht en voelde mij echt niet meer gezond en mooi hierdoor. Ook heb ik een tijdje een sapkuur genomen en daarbij mijn gewone dieet aangehouden. Gewoon even een booster. Wees voorzichtig met jezelf 😘

3 dagen geleden

Hi, ik herken dit. Ik vak ook enorm snel af door de bv. Nu 1.5 jaar onderweg en moet er helaas nog steeds enorm op letten om genoeg te eten. Anders ga ik meteen weer na beneden. Volle yoghurt, melkproducten, avocado, goede vetten en natuurlijk eiwitten helpt hier goed

3 dagen geleden

Reactie op Elodi91

Ik denk dat je inderdaad wat meer calorieën nodig hebt... Lukt het je niet ...
Ik ben 164. Dus in verhouding op zich ok, net iets ondergewicht nu. Maar op t oog vind ik het nog goed ogen. Ik zal toch anders moeten gaan eten en vooral slimmer denk ik. Ik heb dus juist weinig honger maar ik ben er echt mee bezig om genoeg calorieën te eten. Ja je hebt ook van die shakes, zal daar is naar kijken of die ook plantaardig bestaan.

3 dagen geleden

Reactie op ZorgzameSprankel774811

Hi! Denk je dat het enkel door borstvoeding komt? Of spendeer je ook te wei ...
Ik kom soms erg weinig toe aan mezelf ja. Ik ben grotendeels thuisblijf moeder en op maandag en dinsdag 2 poetsadressjes waardoor ik ook erg veel verband natuurlijk. Ik sta van 06:00 tot slapen gaan aan en ons zoontje drinkt relatief gezien nog erg veel bij me. Dus ergens ook niet heel gek. Ik eet zelf volledig veganistisch maar kokosyoghurt, avocado en noten kan ik natuurlijk allemaal eten. Ik zal even wat dingen in huis halen. Bedankt voor de tip 😊 Ik zit gelukkig nog goed in mn vel maar maakt me wel angstig want meer dan dit wil ik echt niet verliezen haha. Ik heb ook helemaal geen billen meer 😅

3 dagen geleden

Reactie op Tederheid

Hi, ik herken dit. Ik vak ook enorm snel af door de bv. Nu 1.5 jaar onderwe ...
Oh het blijft dus wel aanhouden? Ik wil namelijk echt nog lang niet stoppen met voeden dus zal inderdaad net zoals jij er op zullen blijven moeten letten waarschijnlijk .

3 dagen geleden

Reactie op anno123123

Oh het blijft dus wel aanhouden? Ik wil namelijk echt nog lang niet stoppen ...
Wel mijn ervaring ja. Ik heb ook wel lang veel gevoed. Ik zat op een gegeven moment ook tegen de 50 aan. Nu gelukkig weer op 54 en daar voel ik me goed bij, minder blijft er zo weinig over 😅

3 dagen geleden

Reactie op ZorgzameSprankel774811

Hi! Denk je dat het enkel door borstvoeding komt? Of spendeer je ook te wei ...
Dit herken ik ook, kwam er soms gewoon amper aan toe te eten en dan gaat het wel hard. Ik zorg nu beter voor mezelf en daardoor blijft het gewicht ook stabieler gelukkig!

3 dagen geleden

Hoe oud is je kindje nu?

3 dagen geleden

Reactie op Tederheid

Hoe oud is je kindje nu?
Hij is nu 9,5 maand ongeveer. Maar zit nog steeds op 8/9 voedingen overdag (06:00-18:00) en in de nacht (18:00-06:00) komt hij ook nog minimaal 4x hij dronk eerst 12+ overdag dus het is voor zijn doen al aanzienlijk verminderd haha

3 dagen geleden

Ja, herkenbaar. Ik woog een jaar na de bevalling (toen gaf ik nog zo'n 6x per dag BV denk ik) ook 7 kg minder dan aan het begin van mijn zwangerschap, en had ook ondergewicht daarmee. Hier was het wel ook in combinatie met een stressvolle periode waardoor ik sowieso te weinig at. Als vaker/meer eten niet lukt, dan vooral inzetten op calorierijk eten! Griekse yoghurt en andere volle zuivelproducten, avocado, noten en pindakaas, vette vis, boterhammen/crackers goed dik beleggen, eieren, kaas, en ja, af en toe gewoon iets 'slechts' en lekkers erbij eten 😆 Hier ben ik geleidelijk aan wel weer een paar kilo aangekomen, maar niet teruggekomen op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Ga deze maand weer bevallen, dus ben benieuwd hoe het nu zal gaan.

3 dagen geleden

Ik deed o.a. dubbel broodbeleg, toch een keer extra aardappeltjes s avonds.. En at s nachts ook nog een extra banaan. De "struggle" van vegan had ik niet, wel glutenvrij. Zou koken met extra olijfolie of andere vette dingen..

3 dagen geleden

Er zijn al veel tips gegeven, maar misschien een kleine aanvulling. Smoothies van fruit en (plantaardige) yoghurt/melk met eventueel chiazaadjes of pindakaas erin zijn ook heel voedzaam en drink je makkelijk weg. Gewoon alles in de blender en daarna opdrinken. Er bestaan van die diepvrieszakjes met gemengd fruit, bijvoorbeeld bij de lidl. Deze zijn erg lekker voor smoothies ❤️

3 dagen geleden

Noten, dadels, pindakaas, pannenkoeken, havervlokken, bananen, olijfolie, flink veel gezonde calorieën eten meid ❤️

2 dagen geleden

Geen tips, wel in hetzelfde schuitje dus ik lees mee 🤍

2 dagen geleden

Je kan op de site van het Voedingscentrum eens kijken. Het is alweer even geleden dat ik hiervoor keek, maar er staan ook tips over ‘gezond’ aankomen.

2 dagen geleden

Herkenbaar! Ik ben mijn zwangerschap gestart met 52kg, geïndigd met 64kg en na 2 weken blijven steken op 56kg (rond 4 maanden gezakt naar 54kg) tot 8 maanden na de bevalling. Sindsdien lijkt mijn lichaam alles los te laten, nu weeg ik 50kg en de weegschaal staat nog niet terug stil. Voel me zwak en pik alle ziektekiemen op lijkt het. Ik geef nog steeds iedere +- 3 uur de borst, inclusief de nacht waar mijn baby heel erg vaak wakker wordt.

2 dagen geleden

Zie al veel tips over extra eten. Maar is je schildklierwaarde gecontroleerd? Als je schildklier te snel werkt, heb je ook kans dat je meer afvalt.
Herkenbaar. Door ziekte nam ik tijdens mijn zwangerschap Drinkvoeding en ben dit blijven gebruiken tijdens de bv. Kan je online bestellen. Ik had de Fresubin Peach smaak.

2 dagen geleden

In plaats van dure repen zou ik kijken hoe je meer calorieën aan je maaltijden toe kan voegen. Stel dat je havermout eet als ontbijt, bak dan bijvoorbeeld een appel in wat olie en doe die erdoor. Of roer er een eetlepel notenpasta/pindakaas doorheen. Bij salades ook extra noten erdoor en avocado en tahini door de dressing. Veel curry's eten is ook nog een idee, want dan doe je daar een blik kokosmelk doorheen. Ik geloof dat het cheap lazy vegan is op youtube, die heeft ook een broccolisoep met cashewnoten en kokosmelk erdoor. Superveel calorieën! Je kunt geloof ik ook een pastasaus maken met gemalen cashewnoten erin.