Ik deel niet snel dilemma's op dit forum, maar ben toch heel benieuwd naar meningen van andere Mama's. Deze situatie breekt namelijk mijn moederhart, zeker nu ik zelf net moeder ben geworden, en ik vind er van alles van en wil trouw aan mijn eigen overtuigingen blijven. Ergens lijkt dit soms lastig omdat mogelijk dan ruzie dreigt...wat mij niks doet, maar mijn ouders mogelijk wel. Voor hen wil ik niet dat hun kinderen ruzie hebben. Het is een ingewikkeld verhaal, ik doe mijn best het kort en duidelijk te houden. Alvast bedankt voor het lezen! Nu het volgende:
Mijn broer en vrouw hebben een dochtertje, en een zoon (14) uit een vorig huwelijk van haar. Nu is er ruzie tussen moeder en zoon ontstaan, hij vind wat van hoe zij doet en zij heeft paar keer gezegd dat 'hij maar moest oprotten naar zijn vader'. Zoon heeft nu de keuze ook gemaakt bij vader te willen wonen, en contact met zijn moeder af te houden. Jeugd en gezin zijn sprekken gaande, zoon heeft ook een hele brief naar moeder geschreven met wat hem dwars zat. Zij heeft deze met Jan en alleman gedeeld, iedereen inclusief klanten van haar salon weten wat er gaande is, en ze slaat de plank echt mis in haar reactie.
Op mijn kraambezoek hebben ze lopen tieren hoe ondankbaar jonk hij is, en dat mijn nichtje zijn kamer mag, zijn tv etc etc, waar mijn nichtje gewoon bij zat! En maar bleef roepen ' echt waar mag ik zijn kamer, joepieeee!!' Ze straft hem door hem van alles te ontzeggen, en ook haar eigen ouders zijn niet in contact met hun eigen kleinkind, of verwijten hem zaken. Nu denkt zij en mijn broer dat haar ex alle berichten leest, het probleem veroorzaakt etc etc.
Zoon was jarig en had mij uitgenodigd op verjaardag bij zijn vader thuis, waar ik uiteraard heen ben gegaan. Ik was er alleen, haar familie is er niet geweest en ik had het echt zo met hem te doen! Er is dag er voor nog een kennis geweest, en neefje gaf aan ons alleen uitgenodigd te hebben omdat wij hem wel berichten en de rest niet of enkel hem zaken verwijt. (Inclusief dus haar ouders en broer!)
Ik wil niet tussen haar en haar ex in staan, maar haar zoon negeer ik niet! Het is min of meer toch mijn neefje, ik wijs hem niet af om een ruzie met zijn moeder.
Nu is mijn broer en vrouw en dochtertje op vakantie geweest, zij was een week ziekgemeld van school en ze hebben aparte familie app aangemaakt om in te berichten naar mij, mijn ouders en andere broer, omdat anders haar zoon dit zou lezen en haar ex hier melding over kon maken. Dan had ze dus een probleem.
Vakantie voorbij, en nu lijken ze deze app aan te houden om te communiceren naar ons gezin .... En ik voel mij hier niet lekker bij! Volgens hun leest ex alles mee, daarom de app groep zonder neefje ... En ik voel mij nu dus ' er in geluisd' om nu te zitten in dit stomme systeem van hem buiten sluiten.
Ik wil dus eigenlijk uit die app, dan berichten ze mij maar persoonlijk als er iets gedeeld moet worden. Mijn man denkt dat hier ruzie van komt... Dat maakt mij niks uit,... Maar goed. Optie is om mijn broer apart te spreken en aan te geven wat ik hier van vind... Ik denk namelijk met haar erbij dat er geen rustig gesprek mogelijk is. Ik weet ook zeker dat ze het mij kwalijk neemt dat ik op verjaardag ben geweest voor haar zoon bij haar ex.
Ik ben heel benieuwd.... Wat vinden jullie, wat denken jullie? Ik ben vrij makkelijk en neig gewoon mijn punt te maken en er uit te stappen, mijn man probeert gedoe te voorkomen. Ik was altijd al de moeizame in ons gezin als puber dus mij maakt ruzie niet zoveel uit ... En ben dus geneigd minder voorzichtig met de situatie om te gaan dan dat mijn man wil. Daarom ben ik op zoek naar visie en mening van anderen.
Ik lees graag wat jullie vinden/denken en advies is welkom.
Ik word zo boos en het breekt mijn hart. Ik was vroeger ook die puber die conflicten met haar ouders had, ik vind zo sneu voor hem hoe hij afgestraft en afgewezen wordt. Omdat ik het ken hoe lastig dit als puber is misschien...