1012 Reacties
2 jaar geleden
Om even door te gaan op de ouders die hun kind niet uit handen willen geven bij kraamvisite. Het lijkt mij als pasgeboren baby vreselijk om maar de hele tijd door allemaal vreemde mensen vastgehouden te worden. Ik zat echt niet te wachten op een verplicht vasthoudmomentje. Als het een keer uitkomt prima, maar was vaker niet dan wel. Lekker bij papa of mama.
2 jaar geleden
Na een heel weekend niet echt actief te zijn geweest ff bij gelezen. Jeetje dames, ik vraag mij altijd af hoe jullie het doen naast je eigen leven en sociaal zijn, hier zo actief op het forum te zijn😅😂
En @Yunayessica (ik kan je naam niet terug vinden ivm deel 6, dus hoop dat ik je naam goed schrijf) gefeliciteerd met je dochtertje!
Rondom je kind wegbrengen en niet laten vasthouden, ik vind dat daar geen goed of fout in is. Iedereen doet het op zijn manier en doet wat die fijn vindt. Ik zelf kon dit ook moeilijk loslaten en heb het de eerste 2 maanden ook niet gedaan. Maar omdat onze zoon ook naar opa en oma zou gaan, hebben we het steeds iets meer uitgebreid betreft oppas uren zeg maar. Voor ons werkte dat prima. Een overnachting bij opa en oma zonder ons vind ik nog een dingetje, gaat binnenkort ook gebeuren. Het fijne is dat hij daar overdag al geruime tijd goed slaapt en er goed gewend is. Dat zal voor het “loslaten” ook fijner zijn.
Wij hebben onze zoon wel gewoon aan bezoek gegeven, maar als hij sliep dan was het gewoon jammer. Iedereen handen laten wassen en kijken hoe onze zoon reageerde. Ging hij huilen, tja dan kwam hij weer bij een van ons op de arm. Ik denk dat je ook heel blij mag zijn met een fijn steunnetwerk die iets voor je wil betekenen als je dit nodig hebt. Ben je dan een slechte ouder als je hier een beroep op doet? Nee, ik vind ook dat als je ook wat “me time” hebt je enkel een fijnere ouder kan zijn die het allemaal net iets beter kan hebben. Doe je dit niet, dan ben je ook geen slechte ouder, is dit ook helemaal prima en kies je hier gewoon lekker zelf voor.
2 jaar geleden
Reactie op Ki-wi
Na een heel weekend niet echt actief te zijn geweest ff bij gelezen. Jeetje ...
De borstvoeding momenten creëeren hier tijd🤣
2 jaar geleden
Reactie op Ki-wi
Hahahaha ik ben zwanger en moe/misselijk dus lig veel op bed met me telefoon in handen 😂😂😂
2 jaar geleden
De borstvoeding momenten creëeren hier tijd🤣
Hahah hier zijn het nog steeds de contact dutjes die hier tijd creëren
2 jaar geleden
Reactie op ladyladylady
Hahah hier zijn het nog steeds de contact dutjes die hier tijd creëren
Hier lopen voedingsmomenten soms ook over in contactdutjes🤣 Dan heb ik opeens ‘zeeën van tijd’.
2 jaar geleden
Reactie op Ki-wi
Hele fijne kraamzorg en man zorgen ervoor dat ik tijd genoeg heb.
Voor mij is mijn grootste angst dat ik eenkennige kids krijg die enkel mama willen en ik ze dus nooit even een nachtje uit logeren kan doen. Dus uit die angst heb ik nooit moeilijk gedaan met overhandigen aan mensen die op visite kwamen. Dat is immers allemaal familie of vrienden en die vertrouw ik. Ik heb nu (toevallig?) ook een hele open sociale kleuter en wens dit ook voor de tweede. Maar kan me ook goed voorstellen dat mensen daar niet op zitten te wachten.
En idd; slapen = laten liggen en huilen = troost bij papa of mama. Dat zijn gouden regels tijdens kraambezoek.
2 jaar geleden
@ ovenkoekje; jij weet niet hoe mijn baby was. Ze had verborgen reflux en sliep alleen op mijn buik en ik had een postnatale depressie dus kom niet bij mij aan met dat ik niet weet wat zwaar is. En toch kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om haar bij iemand te laten.
@jafano; een crematie valt niet onder ‘iets voor jezelf doen’. Ik snap heel goed dat dat een situatie is waarin je die keuze maakt. Over zoiets had ik het helemaal niet.
2 jaar geleden
Reactie op Nicolina86
@ ovenkoekje; jij weet niet hoe mijn baby was. Ze had verborgen reflux en s ...
Ter nuancering nog een kleine toevoeging; ik snap de behoefte om iets voor jezelf te doen kort na de bevalling overigens wel maar dat mensen dit ook echt kunnen doen niet. Mij zou het echt niet gelukt zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Ukkie21
Ik begrijp niet dat mensen (voetgangers) bij stoplichten op het knopje druk ...
Ja maar die knop zorgt er gewoon voor dat het verkeer even niet meer komt, wist je dat niet? 🤪
2 jaar geleden
Reactie op Ukkie21
Ik begrijp niet dat mensen (voetgangers) bij stoplichten op het knopje druk ...
Haha ik druk altijd omdat dat hoort. En als ik dan zie dat er niks aankomt, bedenk ik me pas dat ik ook net zo goed kan lopen 😂
2 jaar geleden
Reactie op Yunalessica1984
Hele fijne kraamzorg en man zorgen ervoor dat ik tijd genoeg heb.
Voor mi ...
ik heb mijn kind bijna niet weggegeven in de kraamtijd. ze gaat nergens logeren tenzij in noodgevallen. maar ook ik heb een zeer open en sociale peuter.
er zijn verschillende benaderingen om dit te verklaren. ik kan zeggen dat ik zon veilige haven ben dat ze veilig op ontdekking kan.
maar heel eerlijk, denk ik dat het ook vooral een stukje karakter is en dat het vooral bij ons allebei werkt omdat we kijken waar ons kind goed op gedijt. hierbij houden we onze eigen voorkeuren in ons achterhoofd.
maar ik denk dus niet dat je kan zeggen: veel verschillende mensen vast laten houden werkt, of juist niet 😉
2 jaar geleden
Reactie op Ukkie21
Maar je snapt dat de auto die dan iets later aankomt een rood stoplicht kri ...
Nooit bij stil gestaan want bij ons gaan ze ook op groen als er niemand staat ;) dus volgens mij is het bij ons gewoon timers
2 jaar geleden
Reactie op muppetsofie
ik heb mijn kind bijna niet weggegeven in de kraamtijd. ze gaat nergens log ...
Oh ik zeg ook echt niet dat er een verband is. In mijn hoofd helpt dat. Idem dat ik beide zwangerschappen cafeïne heb afgezworen omdat ik geloof dat ik daar goede slapers van krijg 😅 totaal geen wetenschappelijke grondslag maar in mijn brein is dat logisch dus ga ik er ook zo mee om.
Nogmaals, ik heb respect voor ieders keuze ;)